Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: قیام خونین امام حسین(ع) نه تنها این نقشه‌های شوم را برملا کرد بلکه زمینه بصیرت‌افزایی دینی را برای تاریخ و امت اسلام به‌وجود آورد. ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جمع فرماندهان و پرسنل ستاد مرزبانی استان با موضوع برنامه بصیرت‌افزایی دینی و انقلابی با قیام حضرت اباعبداله الحسین(ع)، با بیان اینکه پرچم عَلم شده امام حسین همواره با شور و عشق تا سرمنزل نهایی که همان ظهور حضرت ولی عصر(عج) است، پیش خواهد رفت، اظهار داشت: واقعه کربلا و شهید شدن امام حسین(ع) برای احیاء دین خدا و جدش پیامبراسلام(ص) از خلقت حضرت آدم مطرح بوده و این وعده پروردگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این فریاد پس از هزاران سال نه تنها رو به خاموشی و افول نگذاشته، بلکه هر روز رساتر و پرصلابت‌تر، خروش و جوشش آزادگان عالم را افزوده و گرمای خاصی در قلب مومنین و ارادتمندان به امام حسین(ع) واهل‌بیت  به وجود آورده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به ارتباط و پیوستگی روز عاشورا و روز ظهور حضرت ولی عصر(عج) گفت: عاشورا روز «ظهور» است و یاد امام حسین(ع) آغازین کلام مهدی (عج) است؛ گویا امام حسین علیه‌السلام سال‌ها و قرن‌ها چشم به راه دوخته و به انتظار نشسته ‌تا امام عصر(عج)، ندایش را پاسخ دهد و پرچم بر زمین مانده‌اش را به دوش گیرد.

پیام‌های امام حسین(ع) به یاوران ظهور/ انسان‌ها در جریان اربعین از ظلمت دنیا به نور الهی پناه می‌برندروایت ‌آخوند یزدانی از ارادت قلبی ‌اهل سنت ‌به امام حسین(ع)؛ ‌سیدالشهدا بهترین الگو برای رسیدن به سعادت استچرا برای امام حسین (ع) بیش از امامان دیگر عزاداری می‌کنیم؟

وی به سنگینی و داغ واقعه عاشورا بر قلب امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: داغ حضرت سیّدالشهدا(ع) بر فرزند بزرگوارشان امام سجّاد(ع) آن چنان سنگین بود که تا آخر عمر نتوانست از این داغ رها شود و مدام گریه می‌کردند و این گریه کردن امام سجاد(ع) به نوعی مبارزه و مقابله با دشمن بود؛ همانطور که پس از شهادت امام حسین(ع) تا عصر حاضر، حاکمان و سردمداران زیادی آمدند که قصد داشتند این گریه‌ها و اشک‌ها را از مسلمانان بگیرند و این شعله عظیم را خاموش کنند امّا قدرت الهی هرگز اجازه چنین کاری را به آنان نمی‌داد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی معرفت دینی و بصیرت سیاسی را یکی ‎از مهم‌ترین درس‎های عاشورا بیان کرد و یادآور شد: بالاترین هدف عاشورا و قیام امام حسین(ع) مبارزه با جهالت و ایجاد معرفت دینی و بصیرت‌افزایی بود.

وی با بیان اینکه یاران امام حسین(ع) هم در اوج معرفت و بصیرت قرار داشتند، اظهار کرد: یاران امام حسین(ع) اهل بصیرت بودند و شناخت دقیق و عمیق از امام و حجت‌شان در روی زمین داشتند، آنها دشمن، راه و هدف را خوب شناختند و از معرفت بالایی برخوردار بودند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: قیام خونین امام حسین(ع) نه تنها این نقشه‌های شوم را برملا کرد بلکه زمینه بصیرت‌افزایی دینی را برای تاریخ و امت اسلام به‌وجود آورد.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند

آیت‌الله رضا رمضانی- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) - که به دعوت مسلمانان برزیل برای شرکت در همایش بین‌المللی «اسلام؛ دین گفت‌وگو و زندگی» به این کشور سفر کرده است، در حاشیه این همایش، در جمع علما و مدیران مراکز دینی آمریکای لاتین، با اشاره به جایگاه مکتب اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: الحمدالله که خداوند ما را با مکتب اهل‌بیت(ع) آشنا کرد. ما با اتفاق بزرگی مواجه شدیم که اسلام در عرصه اجتماعی و سیاسی حضور پیدا کرد. هیچ کس فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ بدهد. با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، فرصتی طلایی برای همه ایجاد شده است.

تبلیغات غربی‌ها علیه مکتب اهل‌بیت(ع)

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: امروز غول رسانه‌ای در اختیار غربی‌ها است، آنها در صدد هستند که پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) را خشونت‌طلب معرفی کنند، حال آن که مکتب اهل‌بیت(ع)، مکتب مهر و مهربانی است. همه حرف‌ها برای این است که پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در مقابل زور می‌ایستند، به همین جهت این نسبت را به شیعیان می‌دهند.


آیت‌الله رمضانی با اشاره به تلاش‌ها برای تحریف اسلام اظهار کرد: ما امروز با تحریف دیگری از اسلام مواجه هستیم. زمانی دشمنان با بیرون کردن کامل اسلام از عرصه‌های اجتماعی و سیاسی به دنبال تحریف اسلام بودند، اما اکنون غربی‌ها به دنبال معرفی اسلام لیبرال هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، وظیفه مهم مبلّغان دینی را معرفی مکتب اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: اینگونه نیست که سخنان ائمه معصومین(ع) را به راحتی با خواندن چند حدیث بفهمیم. حضرت امیرالمومنین(ع) در روایتی فرمودند: «اَمر (شأن و امامت ما) سخت دشوارتر است؛ و کسی نمی‌تواند (چنان که باید) به آن اقرار کند؛ مگر مَلک مقرّب، یا نبیّ مرسل، یا عبدی که خداوند قلب او را برای ایمان خالص کرده است.»ما می‌خواهیم به دیگران بگوییم که اسلامِ اهل‌بیتی چیست. باید جوانان را با مکتب اهل‌بیت(ع) انس بدهیم.  

رفتار پیروان اهل‌بیت(ع)؛ معرّف مکتب و اهل‌بیت(ع)

وی افزود: امام موسی صدر، جمله‌ای دارد که خیلی زیبا است. او نقل به مضمون می‌گفت که اگر می‌خواهیم امیرالمومنین(ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم، با خواندن تاریخ یا نقل آیات قرآنی ممکن نیست، چون آنها که قرآن را قبول ندارند. امروزه فقط از این طریق می‌توانیم حضرت امیرالمومنین(ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم که در رفتارمان، نماینده گفتار و کردار امام علی(ع) باشیم. حضرت امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه فرمودند: «وَ لکِن اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ»؛ ولی مرا با پرهیزگاری و تلاش (برای پاک زیستن) و عفت و پیمودن راهِ درست یاری دهید. اگر امام علی(ع) به خوبی معرفی شود، محبوب عالم خواهد شد. اگر امام علی(ع) را درست معرفی کنیم، در دنیا چه اتفاقی می‌افتد؟ دیگر ظلم نخواهد بود، توزیع ثروت به صورت عادلانه صورت می‌گیرد، فقر نخواهد بود و اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود