Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:45:10 GMT

ولایت‌پذیری درس بزرگ واقعه عاشورا است

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۲۶۲۸

ولایت‌پذیری درس بزرگ واقعه عاشورا است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان صبح امروز سه شنبه در مراسمی که به مناسبت ایام محرم با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در حسینه ثارالله سپاه برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که در زیارت ناحیه اشاره شده است امام زمان (ع) عزادار واقعی است و قلب ایشان در مصیبت امام حسین (ع) جریحه دار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: بزرگان دین بیان می‌کنند روز عاشورا آنقدر مصیبت عظیم است که انسان‌های معمولی قدرت درک آن را ندارند.

این مسئول در ادامه به ارائه وضعیت فرهنگی استان کرمانشاه پرداخت و عنوان کرد: استان کرمانشاه با مساحت ۲۴ هزار و۹۹۸ کیلومتر مربع با استان‌های کردستان، ایلام، لرستان و همدان همسایه است و همچنین بیش از ۳۷۰ کیلومتر مربع مرز مشترک و بین المللی با کشور عراق و اقلیم کردستان دارد.

حجت الاسلام جلیلیان بیان داشت: از نشانه‌های افتخار و عظمت این استان، ولایت‌پذیری این خطه پهلوان پرور، تقدیم ۹۸۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس ۲۰ هزار جانباز و ۱۷۴۰ آزاده و ۱۶ شهید مدافع حرم است.

وی همچنین گفت: این استان ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، ۱۳۰۰ مسجد دارد که ۴۸۷ مسجد آن متعلق به اهل سنت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این استان ۸ نماینده در مجلس با گرایش‌های مختلف دارد و همچنین ۲۵۰۰ هیئت مذهبی ،۹ حوزه علمیه برادر و ۱۰ حوزه علمیه خواهر با جمعیتی بالغ بر ۲۳۴۳ طلبه دارد.

وی تعداد مدارس دینی اهل سنت را ۲۶ مدرسه عنوان کرد وبیان داشت: در این مدارس ۳۲۶ طلبه مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه را محور وحدت شیعه و اهل سنت در استان معرفی کرد و ابراز داشت: با تلاش استاندار خدوم و پای کار که در حوادثی همچون زلزله و سیل و با روحیه جهادی ایستادگی و مدیریت کرد مدیریت استان بی نظیر است.

حجت الاسلام جلیلیان تصریح کرد: سپاه استان نیز در کنار هم در ۳ حوزه اتحاد، انسجام و صمیمیت با آرامش مثال زدنی مشغول کار و فعالیت هستند و در عرصه‌های مختلف در انجام مأموریت‌ها درخشیده‌اند.

وی در پایان با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) گفت: همانگونه که این امام همام فرموده است همراهان ولایت کسانی هستند که با خون قلبشان آماده و همراه ولایت باشند لذا سبزپوشان این خطه آماده هستند که در راه ولایت جان‌نثاری کنند.

کد خبر 4709756

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران حسینی مقام معظم رهبری سپاه پاسداران عاشورا هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ماه محرم ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان یاسوج خطبه های نماز جمعه خرم آباد اربعین حسینی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • ضرورت استحکام بخشیدن به اعتقادات و تفکرات اسلامی
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در خرم‌آباد