Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروی دریایی سپاه پاسداران پنج هفته پیش نفتکش استینا ایمپرو حامل پرچم بریتانیا و ۲۳ خدمه آن را در تنگه هرمز توقیف کرد.   ناومحافظ مونتروز/عکس MOD   بی بی سی نوشت: دیلی میل اولین روزنامه‌ای است که گزارشگرش را به عرشه ناو مونتروز فرستاده و با ویل کینگ فرمانده آن گفتگو کرده است.
فرمانده کینگ به دیلی میل گفت چون خدمه نفتکش استنا ایمپرو همه هندی بودند و بریتانیایی در بین آنها نبود، نیروهای دریایی ایران از کشتی‌هایی که از تنگه هرمز عبور می کنند سوال می‌کنند آیا کسی از خدمه آنها گذرنامه بریتانیایی دارد یا نه؟
"هیچ کسی در استنا ایمپرو بریتانیایی نبود که باعث تعجب ایرانی‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها از نفتکش‌هایی که از دریای عمان می‌آیند سوال می‌کنند آیا فرد بریتانیایی در کشتی دارند."
ناوشکن اچ‌ام‌اس دانکن/ عکس PA
به نوشته دیلی میل، ردگیری اطلاعاتی گفتگوهای نیروهای ایرانی به بریتانیا نشان داده بود که آنها توقیف استنا ایمپرو مجوز استفاده از سلاح‌هایشان را دارند و نیروی دریایی بریتانیا تردید نداشت که ممکن بود این کار را بکنند.
این روزنامه از قول یکی از افسران این ناو نوشت: "ما دلایلی داشتیم که باور کنیم آنها آن شب آماده جنگ بودند."
فرمانده کینگ در گفتگو با به دیلی میل مدعی شد، عملکرد نیروهای ایرانی "قطعا تهدیدآمیز" است و "آنها در موقعیتی هستند که علاقه دارند پاسخ بریتانیا را محک بزنند."   ناوشکن اچ ام اس دفندر/عکس MOD
به گفته او ایرانی‌ها بر فراز کشتی‌های بریتانیایی پهپاد پرواز می‌دهند و با قایق‌های تندروی حامل سربازان مسلح با صورت‌های پوشیده و پیام‌های تهدیدآمیز این کشتی‌ها را مرعوب می‌کنند.
سه هفته پیش روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز گزارش داده بود که شرکت‌های امنیت دریایی، نگهبان‌های بریتانیایی‌شان را از خلیج فارس خارج و بجای آنها محافظانی با ملیت‌های دیگر را جایگزین کرده‌اند.
این روزنامه از قول فردی که نامش را ذکر نکرد مدعی شد: "تمام افرادی که در صنایع کشتیرانی بریتانیا کار می‌کنند بر این باورند که ایرانی‌ها به دنبال خدمه بریتانیایی هستند."
به نوشته فایننشال تایمز مقامات دولت آمریکا هم ادعا کرده اند که ایران ممکن است در خلیج فارس به دنبال شهروندان بریتانیا باشد.   پس از توقیف نفتکش استنا ایمپرو، دولت بریتانیا نیروی دریایی را موظف کرد کشتی‌های حامل پرچم بریتانیا را در عبور از تنگه هرمز همراهی کند.
این ماموریت به عهده ناو محافظ اچ‌ام‌اس مونتروز ۲۳ گذاشته شد که در محدوده‌ای به وسعت نوزده هزار مایل دریایی فعال باشد و از کشتی‌ها و نفتکش‌های بریتانیایی محافظت کند.
نیروی دریایی بریتانیا همچنین ناوشکن اچ‌ام‌اس دانکن نوع ۴۵ را به خلیج فارس فرستاد که در محافظت از کشتی‌ها به ناومحافظ مونتروز کمک کند.
سه هفته پیش نیروی دریایی بریتانیا ناوشکن اچ ام اس دفندر و ناومحافظ اچ‌ام‌اس کنت را عازم خلیج فارس کرد.
ناومحافظ اچ‌ام‌اس کنت جای ناوشکن دانکن را خواهد گرفت اما ناومحافظ مونتروز به عنوان بخشی از نیروی دریایی دائمی بریتانیا در منطقه، تا سال ۲۰۲۲ به ماموریت ادامه خواهد داد.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مجتبی حمزه نژاد گفت: امروز در پاره‌ای از مناطق غربی و شمالی، ارتفاعات و با احتمال کمتر برخی مناطق مرکزی، شرقی و دریایی هرمزگان، رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات بویژه در غرب و شمال استان خودداری شود.

حمزه نژاد گفت: امروز خلیج فارس با وزش باد‌های جنوب شرقی و تنگه هرمز با وزش باد‌های جنوب غربی نسبتا مواج خواهد شد.

وی افزود: در پاره‌ای از نقاط بویژه در خلیج فارس احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای همراه با رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بعدازظهر فردا با افزایش باد‌های جنوب غربی، شمال غربی دریا نسبتا مواج خواهد شد.

حمزه نژاد خاطرنشان کرد: سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس در برخی از ساعات به بیش از ۳۶ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

وی گفت: توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.

حمزه نژاد گفت: از لحاظ دمایی از امروز تا اواسط هفته روند افزایشی دمای بیشینه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را تحریم کرد
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی تحریم شدند
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • خروج ناوهای اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید
  • خروج ناو‌های اروپایی از دریای سرخ؛ نوبت به هلند رسید