Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@22:43:40 GMT

تربیت نسل آینده تنها به عهده آموزش و پرورش نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۶۵۵۱

تربیت نسل آینده تنها به عهده آموزش و پرورش نیست

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 12 شهریورماه در نشست مشترک کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان بیان کرد: مسئله تربیت نسل آینده همان‌طور که مستقیما به دوش آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد رسمی در جمهوری اسلامی ایران است، وظیفه‌ای است که برعهده نهادهای دیگری هم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نقش مهم خانواده در تعلیم و تربیت، گفت: علاوه بر خانواده دولت، حاکمیت و نهادهای فرهنگی مانند حوزه‌های علمیه نیز نقش بسیار مهم و برجسته‌ای در این زمینه دارند که گاهی باید از راه‌هایی غیر از آموزش و پرورش رسمی، ایفای نقش کنند.
امام جمعه شیراز با بیان اینكه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش زمینه‌ساز تحقق اهداف تربیت اسلامی است، ادامه داد: از نظر تاریخی آموزش و پرورش و حوزه علمیه در گذشته نیز نهاد آموزشی مشترک بوده‌اند، اما با توجه به اینکه در اثر تقسیم کار و گستردگی اجتماعی در دوران معاصر نهادها کمی از همدیگر فاصله گرفته‌اند، باید تلاش کنیم تا ارتباط این دو نهاد را با یکدیگر به نحو معقولی حفظ کنیم تا آنچه که در آموزش و پرورش و در حوزه‌های علمیه در راستای اهداف تربیت اسلامی انجام می‌شود با همدیگر هماهنگ و همراه شود.
آیت‌الله دژکام، تشکیل جلسات کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه را در راستای شکل‌گیری تمدن اسلامی نوینی مورد نظر رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: جلساتی که در این راستا تشکیل می‌شود عمدتا به سمتی می‌رود که بتوانیم ساز و کارهای مناسب برای تمدن نوین اسلامی را طراحی کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي تربيت نسل آينده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی، در جمع طلاب مدرسه علمیه حاجی آباد با اشاره به روایت از حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: فرصت همان طوری که ابر می‌گذرد، به سرعت می‌گذرد؛ پس از فرصت‌های نیکو بهره ببرید. همانند این فرصت در روایت مذکور «فرصت سربازی امام زمان(عج) و فرصت جوانی است» که ما باید قدر آن را بدانیم و ارزش آن را بفهمیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین حقیقی با اشاره از هدف اولیه ورود طلبه به حوزه علمیه، این هدف را شناخت خداوند متعال، خودسازی و خدمت به خلق عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه طلبگی، شغل نیست و ما از به کاربردن این تعبیر، پرهیز و احتراز داریم، اضافه کرد: شغل در عرف انصراف به منبع و محل درآمد دارد، طلبگی مسیری برای پول در آوردن نیست، بلکه نقش ویژه‌ای است که روزی پیامبران به آن اهتمام داشتند. از طرف دیگر طلبگی کاری فوق‌العاده جدی است و باید برای آن سرمایه خاص وضع شود در حالی که شغل، زمینه‌ای برای مشغولیت و صرف وقت است.
 
مدیر حوزه علمیه هرمزگان تأکید کرد: پس آینده شغلی طلبه، تداوم کاری است که انبیاء انجام می‌دادند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش