Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@21:30:25 GMT

معرفی دریاچه سوان از دیدنیهای محبوب گردشگران

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۷۹۸۰

صراط:

 دریاچه سوان ارمنستان در تور ارمنستان  دریاچه ای با آب شیرین است که 2000 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد و دارای مساحتی حدود 1242 کیلومتر مربع و عمقی 2 تا 95 متری است. از آنجایی که این دریاچه در سال های اخیر با کاهشی حدود 19 متری مواجه بوده است و احتمال خشک شدن آن وجود داشته است، تونلی ساخته و به دریاچه وصل شد تا از خشک شدن آن جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریاچه سوان ارمنستان گودترین و بزرگترین دریاچه کوهستانی آب شیرین در جهان است. این دریاچه در نهایت به دریاچه ایروان ختم می شود.

جاذبه های تفریحی و گردشگری دریاچه سوان ارمنستان

اطراف دریاچه سوان ارمنستان پر از جاذبه های تفریحی و گردشگری فراوان است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک ملی سوان

به گزارش سفر باتو ، پارک ملی سوان پارکی حفاظت شده با قدمتی 41 ساله است که دریاچه سوان ارمنستان را در خود جای داده است. این پارک یکی از جاذبه های گردشگری کشور ارمنستان است که می-توان در آن هم به تماشای آبی بی کران دریاچه نشست و هم یک روزه زیبا و به یادماندنی را تجربه کرد.

قبرستان نوراتوس

قبرستان نوراتوس در بخش غربی دریاچه سوان ارمنستان و در 40 کیلومتری شهر سوان در یک روستای تاریخی قرار دارد. این قبرستان مجموعه ای از 900 چلیپاسنگ یا خاچکار را در خود جای داده است. قبرهای واقع در این قبرستان چنان قدیمی هستند که قدمت برخی از سنگ های آن به قرن دهم میلادی برمی گردد. مسافران و گردشگران هنگام بازدید از این گورستان در واقع بزرگترین مجموعه چلیپاسنگ های جهان را مشاهده خواهند کرد.

صومعه سواناوانک

صومعه سواناوانک از دیگر جاذبه های مشهوری است که در اطراف دریاچه سوان ارمنستان قرار دارد. صومعه ای تشکیل یافته از دو کلیسا با گنبدهای هشت ضلعی که قدمت آن به قرن نهم میلادی بازمی گردد. بازدید از این قلعه می تواند اطلاعات تاریخی ارزشمندی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

صومعه هایراوانک

صومعه هایراوانک واقع در بخش شمال شرقی دریاچه سوان ارمنستان از دیگر جاذبه های گردشگری اطراف دریاچه سوان است. صومعه ای که در نزدیکی آن روستای تاریخی هایراوانک قرار گرفته که قدمت آن به قرن 9 تا 12 میلادی بازمی گردد. سالن انجمن، نمازخانه و کلیسا از بخش های صومعه هایراوانک محسوب می شوند.

قلعه آدزبرد

قلعه آدزبرد واقع در بخش جنوبی دریاچه سوان شهر تسووینار است. این قلعه نیز یکی از بناهای تاریخی کشور ارمنستان است که هنگام بازدید از دریاچه سوان بازدید از آن را نباید از دست داد. قلعه ای برجای مانده و سالم که روزگاری محل زندگی پادشاهی اورارتو بوده است و امروزه می-تواند گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود جلب نماید.

روستای نرکین گتاشن

روستای نرکین گتاشن واقع در بخش جنوبی دریاچه سوان، از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شود. این روستا روزگاری میزبان کلیسای تاریخی بوده و رودخانه وروتان را نیز در دل خود جاری کرده است. علاوه بر آن، این روستا گورستان بزرگ و وسیعی دارد که تعداد زیادی خاچکار و چلیپاسنگ را خود جای داده است. این روستا نیز همانند سایر جاذبه های گردشگری اطراف دریاچه سوان ارزش یک بار دیدن را دارد.

تفریحات قابل انجام در دریاچه سوان ارمنستان

 

در دریاچه سوان ارمنستان می توان به تفریحات زیر پرداخت و از انجام آنها لذت برد:

آفتاب گرفتن

اطراف دریاچه سوان ارمنستان با آن همه زیبایی و تمیزی بهترین مکان برای آفتاب گرفتن است. کسانی که علاقه مند به حمام آفتاب هستند می توانند در اطراف این دریاچه به این تفریح پرطرفدار بپردازند.

شنا

هر چند که دریاچه سوان ارمنستان به عنوان گودترین دریاچه جهان مطرح است ولی در قسمت های کم عمق آن می توان به شنا و آب تنی پرداخت. دمای این دریاچه مخصوصاً در روزهای تابستان بسیار خنک و مطبوع است و می  تواند شناگران را سرحال و سرزنده کند.

ماهیگیری

دریاچه سوان ارمنستان محل زندگی ماهی های خوشمزه و رنگارنگی است که می توان با استفاده از یک تور ماهیگیری ساده در این دریاچه به ماهیگیری پرداخت و ماهی های خوشمزه را صید کرد.

از دیگر تفریحاتی که در این دریاچه می توان به آنها پرداخت عبارتند از: جت اسکی، کایت سرفینگ، قایق سواری، اسکی و اسنوبورد، پاراگلایدر سواری، وایند سرفینگ، کایت کاتاماران و ویک بوردینگ.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه سوان ارمنستان

از آنجایی که دریاچه سوان ارمنستان در یک منطقه کوهستانی و در ارتفاعات 1900 متری واقع شده است، در تمامی روزهای سال حتی در فصل تابستان نیز هوای خنک و تقریباً سردی دارد به خصوص هنگام شب. بنابراین بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه زیبا و جاذبه های گردشگری آن فصل تابستان می باشد که هوا تقریباً گرم است.

نحوه دسترسی به دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان در شهر گغارکونیک واقع شده است. بنابراین برای بازدید از این دریاچه باید به این شهر سفر کرد. در شهر گغارکونیک  اتوبوس ها، تاکسی ها، ون ها و قطارهایی وجود دارد که مسافران و گردشگران را به دریاچه سوان ارمنستان می رساند.

نشانی دریاچه سوان ارمنستان:

کشور ارمنستان، استان گغارکونیک، دریاچه سوان.

 

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: گردشگری تفتان برای رونق و فعالیت خود به ایجاد زیرساخت‌ها، حداقل روکش آسفالت جاده گردشگری با عمر ۴۵ ساله و نیز ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، بازارچه فروش محصولات صنایع دستی، کشاورزی، باغی، گیاهان دارویی و نیز ایجاد مغازه‌های متعدد و پرشمار در مسیر تا مقصد اردوگاه دره گل و یا دریاچه سردریا نیاز دارد.

در دامن جنوبی تفتان رودخانه مهران آبشارهای زیبا و خروشان و زلال آب جاری است و نشان از ذوب شدن برف زمستانی دارد.

گل‌های وحشی همه از خواب زمستانی بیدار شده و با دسته گل‌های رنگارنگ به استقبال بهار آمده‌اند.

حیات وحش در چنین بهاری پر گل، امیدوار به آینده در حال زادآوری و تولید مثل و ساختن لانه هستند.

کبک و بلبل و تیهو و همه پرندگان در حال آواز خواندن بوده و به این جشن زیبای بهاری حال و هوایی خاص بخشیده‌اند.

باغ‌های زیبای زردآلو، بادام، گیلاس، آلبالو، انار و… همه به گل نشسته و زیباترین نقاشی طبیعی را در دامن تفتان به نمایش گذاشته‌اند و تابستانی با میوه خوشرنگ و خوشمزه را نوید می‌دهند.

کوه تفتان ظرفیت بسیار مهمی برای گردشگران، علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی است

امام جمعه خاش با اشاره به اینکه تفتان ظرفیت بسیار مهمی برای گردشگران، علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی بوده و برای تفریح و سرگرمی خانواده‌های ایرانی سرشار از پتانسیل است، گفت: از مسؤولان انتظار می‌رود برای رفع مشکلات راه‌ها، زیرساخت‌های گردشگری، پذیرایی، خدمات دهی، اسکان و طبیعت گردی و فراهم کردن امکانات اقدام عاجل صورت دهند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: در اردوگاه دره گل تفتان بایستی تمام امکانات مهیا شود، تا گردشگران پس از طی مسافت‌های طولانی از مبدأ شهرستان خود تا مقصد تفتان و پس از صعود به قله و ارتفاعات تفتان بتوانند بدون دغدغه به استراحت بپردازند.

مسؤول اردوگاه دره گل تفتان نیز در این خصوص گفت: در این مکان امکانات لازم وجود دارد، اما در مواقع بارشی و وقوع طوفان و مخاطرات طبیعی ممکن است برق قطع شود و یا در تأمین گاز مشکلاتی داشته باشیم، اما در اکثر ایام و فصول سال خدمات مطلوبی به مردم و مسافران و گردشگران ارائه می‌شود.

خان محمد کردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: راه گردشگری تفتان، تمندان، سردریا، کوشه و جم چین نیاز به بهسازی و آسفالت دارد و در مواقع بارشی مشکلات زیادی برای گردشگران و مردم محلی پدید می‌آید.

کد خبر 6090631

دیگر خبرها

  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری