Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با بیان اینکه آزادی زندانیان غیرعمد و پشتیبانی از حوزه‌های علمیه سیاست جدی سازمان اوقاف است، گفت: نیازمند تلاش اصحاب رسانه و امامان جمعه و جماعات برای فرهنگ‌سازی وقف هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «حسین روحانی‌نژاد» در آیین تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه آثار فرهنگی اصفهان به گونه‌ای است که سراسر دنیا از آن بهره برده‌اند، گفت: اولین سیاست جدید سازمان اوقاف و امور خیریه این است که موقوفات نقش اجتماعی خود را پیدا کنند و مردم از امکان موقوفات بهره بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول امور استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: آزادی زندانیان غیرعمد سیاست جدید سازمان است و توجه به نیات خیر واقفان خیراندیش نیز از دیگر برنامه های در راس سازمان است.


وی با اشاره به اینکه اقبال عمومی به وقف در کشور قابل قبول نیست و با فرهنگ‌سازی باید برای انسان‌های خیراندیش زمینه را فراهم کنیم، افزود: پشتیبانی از حوزه‌های علمیه از سیاست‌های جدی است و اگر شرکت‌های دانش بنیان که توان تبدیل علم به خدمات، ابزار و کالاها را دارند، در این میدان پا بگذارند، سازمان اوقاف و امور خیریه از آنها حمایت می‌کند. 


روحانی‌نژاد تاکید کرد: نیازمند تلاش اصحاب رسانه و امامان جمعه و جماعات برای فرهنگ‌سازی وقف هستیم.


گفتنی است در این آیین از خدمات حجت الاسلام «رضا صادقی» به عنوان مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تقدیر شد و حجت الاسلام «محمدحسین بلک» به عنوان مدیر کل جدید اوقاف استان اصفهان منصوب شد. وی پیش از این مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان بوده است.

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد اردبیل مجلس استان همدان روزنامه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حسین روحانی نژاد حجت الاسلام روحانی نژاد سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران، در کمیته ترویج فرهنگ اهدای عضو گفت: سلامت یک اصل و مسئله مهم در زندگی بشریت است که بی توجهی به آن، عواقب جبران ناپذیری برای فرد و جامعه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اهدای عضو یکی از مواردی است که در حوزه سلامت تعریف می‌شود ادامه داد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۸ هزار فرد سالانه دچار مرگ مغزی خاکسپاری می‌شود که از این تعداد آمار اهدا کننده عضو مطلوب نیست و باید فرهنگ سازی بیشتر و بهتری صورت گیرد.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راه‌های فرهنگ سازی در خصوص هر موضوعی فرهنگ سازی از سنین کودکی است که در این زمینه نهاد‌های آموزشی همچون وزارت آموزش و پرورش و بخش‌های تبلیغی مثل صداوسیما می‌توانند کمک قابل توجه‌ای داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش می‌تواند موضوع اهدای عضو را در سرفصل‌های آموزشی خود قرار دهد.


نجفی گفت: دریافت کارت اهدای عضو یکی از راه‌های عضویت در این امر که سبب ادامه زندگی به افراد دیگر می‌شود است، اما با توجه به شرع مقدس برای اهدای عضو رضایت، ولی دم نیاز است لذا انجمن اهدای عضو نباید به صرف داشتن کارت عضویت اکتفا کند بلکه باید این مسئله را در خانواده‌ها نیز ترویج کند.

دیگر خبرها

  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس