Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@18:35:00 GMT

بَلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان شد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۸۵۷۷

بَلک مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان شد

در مراسم آیین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از زحمات حجت‌الاسلام رضا صادقی قدردانی و حجت‌الاسلام محمد حسین بلک به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان معرفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار کرد: وقف باید توسعه پیدا کند و پس از انقلاب مردم به جایگاه آن پی بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: وقف مصداق صدقه جاریه است و پرونده انسان را باز نگه می‌دارد، این که استان اصفهان در وقف جایگاه هشتم را دارد جای تعجب دارد و باید برای ارتقای آن اقدام کرد.

وی یادآور شد: مردم اصفهان در مسأله سیل نشان دادند که پای کار کشور هستند و بیش از هزار طلبه نیز در کنار سایر مردم به خدمت‌رسانی مشغول شدند که نباید آن را فراموش کرد.

طباطبایی‌نژاد افزود: استان اصفهان در سال 97 با آزادسازی 1210 نفر زندانی جرائم غیرعمد با 120 میلیارد بدهی رتبه اول آزادسازی زندانیان را دارد، البته با اخلاق و هنر اصفهانی 50 میلیارد آن با جلب رضایت شاکیان بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: حدود 700 خیریه در استان اصفهان فعال هستند که یکی از جلوه‌های فعالیت‎شان خرید لوازم التحریر و مایحتاج دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) بیان کرد: این که مردم به شما نیاز داشته باشند نعمت خداست و همان‌گونه که انسان از نعمت‌های خداوند خسته نمی‌شود شما نیز نباید از خدمت به مردم خسته شوید.

طباطبایی‌نژاد یادآور شد: منافقین در ابتدای انقلاب می‌گفتند هدف وسیله را توجیه می‌کند و بر همین اساس کودک مدرسه‌ای را می‌کشتند اما امام حسین می‌گوید برای رسیدن به هدف مقدس باید از راه مقدس رفت و رسیدن به سعادت از راه گناه ممکن نیست، به همین دلیل راه امام حسین هرساله رونق می‌گیرد ولی حکومت یزید چند سال بعد از بین رفت.

همچنین حجت‌الاسلام رضا صادقی اظهار کرد: استان اصفهان 24 هزار وقف‌نامه ماندگار که همان شهدا هستند ثبت کرده و ما هم هرچه برای انجام وظایف تلاش کنیم کم است.

مدیر کل سابق اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در دوران دفاع مقدس 6 درصد جمعیت کشور را داشتیم و 10 درصد شهدا را تقدیم کردیم و باید وقف در استان اصفهان نیز به همین سطح برسد که سالی 280 وقف جدید در استان اصفهان نیز اقبال مردم به این سنت پیامبر را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: استان اصفهان باید برای سایر استان‌ها الگو باشد و یکی از بهترین طرح‌های اجرا شده طرح افق با محوریت آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی و ترویج قرآن در استان اصفهان بود.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: 5 سال در شهرستان اصفهان و 6 سال در استان فرصت خدمت داشتم و هرچه در توان بود برای 718 بقعه استان اصفهان به کار گرفتم، به زیارت تمام آنان رفته‌ و پیگیر مشکلات آنان بوده‌ام.

خون جوانان اصفهان در پیکر خوزستان

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین بلک اظهار کرد: خوزستان و اصفهان قرابت دیرینه دارند، خوزستان همچون پیکری است که خون جوانان اصفهان بر آن جاری شد و امروز فرصتی است تا در تشکر از جوانان اصفهان بخشی از حقوق آنان را ادا کنم.

مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: بشریت به خون شهدا و مداد علما مدیون است و اصفهان از این دو ویژگی به خوبی برخوردار است، قلم علمای اصفهان شهیدان زیادی پرورش داد و علمای ایران به آنان مدیون هستند.

در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام رضا صادقی قدردانی و حجت‌الاسلام محمد حسین بلک به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: با وجود اینکه ۲۰ سال شکل‌گیری شورای اسلامی شهر اصفهان طول کشید، اما مشهود است چقدر در گفتمان و اندیشه‌های امام راحل (ره) تحقق شورا مهم بوده است که ایشان در روزهای نخست تشکیل نظام چنین دستوری را دادند.

وی افزود: هر جا که شوراها از نزدیک موارد را پیگیری کرده‌اند، امیدآفرینی برای مردم شکل گرفته است و آنجا که شوراها مطالبه‌گری کرده‌اند، ما مدیران دولتی بهتر توانستیم حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان یادآور شد: حرف‌هایی که ما کمتر می‌توانیم با صراحت آن را به مدیران کشور بگوییم، اعضای شورای اسلامی شهر آن را صریح مطرح می‌کنند که این شیوه به ما در پیگیری بسیار کمک کرده است.

زینلیان گفت: امیدوارم با پیگیری مؤثرتر از گذشته شورا، به اصلاح امور مردم و اعتلا و ارتقای شهر اصفهان به‌ویژه بعضی معضلات دیرینه و چند ساله همچون مسئله آب کمک کنیم.

کد خبر 748658

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم