Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@19:21:48 GMT

موگرینی بزودی از سمتش کناره گیری می کند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۹۹۰۷۴

ساعت24- مشاور فدریکا موگرینی مسؤول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از کناره گیری قریب الوقوع وی از سمتش خبر داد.

"سابرینا بلوسی" در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: موگرینی بزودی با سمت خود به عنوان مسؤول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا خداحافظی می کند.

وی نوشت: موگرینی این موضوع را در نشست سالیانه سفرای اتحادیه اروپا بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موگرینی در این نشست گفته است: من سکان هدایت سیاست خارجی اتحادیه اروپا را بزودی به دست های پر توان "جوزپه بورل" وزیر امور خارجه اسپانیا خواهم سپرد. هیچ قدرت جهانی قادر نخواهد بود تمام مشکلات جهان را به تنهایی حل و فصل کند. اساس رویکرد اتحادیه اروپا بر همکاری، مشارکت و احترام متقابل بنا شده است.

موگرینی وزیر امور خارجه سابق ایتالیا و رئیس کنونی سیاست خارجه اتحادیه اروپا نقش مهمی در امضای توافق هسته ای ایران ایفا کرد.  

وی در سال ۲۰۱۴ میلادی و در سن ۴۱ سالگی به عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی انتخاب شد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۹۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست همسایگی دولت سیزدهم

«جمهوری اسلامی ایران، کشورها و ملت‌های همسایه را خویشاوند خود می‌داند»؛ این شاید مهم‌ترین بخش از اولین سخنرانی رئیس‌جمهور است که ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در مراسم تحلیف با حضور مهمانان خارجی و داخلی در مجلس شورای اسلامی اعلام شد و بررسی عملکرد بیش از ۲ سال و ۷ ماهه دولت سیزدهم نشان می‌دهد به این گزاره پایبند بودند و در مسیر تقویت و گسترش ارتباط با کشورهای همسایه حرکت کردند و «مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت سیاست خارجی، ارتقا روابط با کشورهای همسایه» بوده است و «خواهان عزت و اعتلای آنها» بوده‌اند.

خبرگزاری مهر در سلسله گزارش‌هایی به بررسی روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه طی یک‌سال گذشته پرداخته است.

کد خبر 6097420 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • افشاگری تازه جمهوری‌خواهان علیه رابرت مالی
  • جمهوری‌خواهان آمریکا: رابرت مالی اسناد محرمانه را در تلفن همراه شخصی‌اش نگهداری می‌کرد
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه