Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: هدف این سازمان از لایروبی حوضچه شرقی و بندر تجاری کیش، استحصال زمین از دریا نیست بلکه فراهم کردن امکان پهلوگیری شناورهای سنگین در اسکله 35 تنی کیش است.

به گزارش خرداد، مصطفی خانزادی در نشست خبری پیرامون لایروبی اسکله 35 تنی تجاری کیش و ساخت جزیره مصنوعی، از بلا استفاده بودن میلیاردها تومان سرمایه گذاری صورت گرفته در اسکله 35 تنی کیش به علت عدم لایروبی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنا به گفته وی عمق آب در بعضی نقاط اطراف اسکله تنها به 1.5 متر می رسد، این در حالی است که حداقل عمق مناسب برای پهلوگیری شناورهای بزرگ، 11 متر است.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: به منظور بهره برداری از اسکله، «لایروبی» کف بندرگاه کیش اجتناب ناپذیر است و حجم زیادی املاح و مصالح حاصل از لایروبی تولید می شود که حمل و دپوی آن ها در جزیره کیش، موجب هدر رفت چندین هکتار زمین و همچنین ایجاد مشکلات زیست محیطی می شود، حمل این حجم مصالح به شهرهای دیگر نیز، علاوه بر هزینه بسیار سنگین، موجب تخریب شدید محیط زیست آن منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: با بررسی های به عمل آماده به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه حل، این است که 3.5 میلیون متر مکعب مصالح حاصله از لایروبی  در نقطه ای از دریا دپو شده و زمینی در دریا استحصال شود که می تواند تبدیل به جزیره مصنوعی با ارزش افزوده بالا به وسعت  ۵۰۰ هزار متر مربع  برای استفاده به عنوان منطقه گردشگری ویژه شود.

خانزادی هزینه های پیش بینی شده برای لایروبی اسکله ۳۵ هزار تنی کیش را حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و هزینه  تجهیز این اسکله را ۱۰۰ میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: تمام هزینه ها و منابع مالی پروژه برابر دستور و مصوبه هیئت دولت از طریق تهاتر تامین خواهد شد.

 وی مدت استحصال و لایروبی را حداقل ۲ سال پیش بینی کرد.

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین اطمینان داد که بحث رعایت مقررات زیست محیطی به جد مورد توجه سازمان منطقه آزاد کیش بوده و هست و در این ارتباط از نظرات کارشناسان و افراد معتبری چون دکتر یگانه از دانشگاه علم و صنعت  در حوزه محیط زیست دریایی استفاده شده است.

وی افزود: کف دریا و محلی که برای دپو مصالح و استحصال زمین در نظر گرفته شده مرجانی نیست و مشکلات حاد و مخرب برای مرجانها و بستر دریا نخواهد داشت.

خانزادی اضافه کرد: قرار بر این بود که برای اجرای این طرح بزرگ از مشاورین خارجی استفاده شود ولی با توجه به  تحریم های ظالمانه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد کیش نتوانست برای انجام این کار از روش برگزاری مناقصه عمومی بین المللی استفاده کند.

وی ادامه داد: تنها دستگاه لایروبی که امکان انجام این نوع بستر سخت را در داخل کشور دارد ، شناور پردیس هفت شرکت مکین دریا است. با توجه به انحصاری بودن شناورِ لایروب، برگزاری مناقصه عمومی در داخل کشور نیز منتفی شد.

وی افزود: هنوز هیچگونه قراردادی فیمابین سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت مکین دریا منعقد نشده است، بلکه صرفاً یک تفاهمنامه برای شروع برخی همکاری های مشترک در زمینه امکان سنجی لایروبی بندرگاه تجاری کیش به صورت ( ای پی سی) بهامضا رسیده است. برچسب ها: لایروبی اسکله تجاری کیش

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، قائم مقام کمیته امداد کل کشور گفت: نگاه مدیریت دبیرخانه مناطق آزاد مردمی و مبتنی بر محرومیت زدایی از مناطق آزاد کشور است.

جعفر صباغیان گفت: با تعامل خوب با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تفاهم نامه‌ای برای بهره گیری از ظرفیت‌ها برای هم افزایی و کمک به نیازمندان به امضا رسید.

وی افزود: براساس تفاهم انجام شده محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی در فضای نمایشگاهی عرضه خواهد شد و مراکز نیکوکاری نیز با همکاری بخش خصوصی درکیش راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در نشست با قائم مقام کمیته امداد کل کشور با اشاره به میزبانی کیش از ۲ میلیون گردشگر در سال، گفت: حضور گردشگران، ظرفیت مناسب و بازار فروش خوبی برای عرضه محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد فراهم می‌کند.

رحیم سرهنگی، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم تا مددجویان توانمند شوند و به خودکفایی برسند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد مراکز نیکوکاری با همکاری خیران و سرمایه گذاران در کیش خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • طرح توسعه راه زمینی به جزیره کیش
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • بحران آب در مغان جدی است
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد