Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@03:50:52 GMT

سعودی‌ها نیروهای خود را در جنوب یمن افزایش دادند

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۰۳۱۴۹

سعودی‌ها نیروهای خود را در جنوب یمن افزایش دادند

به گزارش فارس، عربستان سعودی در تازه‌ترین اقدام خود در جنگ یمن، نیروهای بیشتری را به جنوب این کشور اعزام کرده است.

به گزارش رویترز، جنگ در جنوب یمن طی هفته‌های اخیر جبهه جدیدی را ایجاد کرده و مرکز این جنگ در عدن بوده که طی آن نیروهای جدایی طلب جنوب با نیروهای دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به مقابله پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعودی‌ها طی روزهای اخیر نیروی نظامی و خودروهای زرهی را وارد استان نفت خیز شبوه کرده‌اند جایی که نیروهای شورای انتقالی جنوب در حال مبارزه با نیروهای عبد ربه منصور هادی برای کنترل آن هستند.

هر دو طرفی که در استان شبوه در حال نبرد هستند بخشی از ائتلاف عربستان و امارات در جنگ یمن هستند که از سال 2015 و برای تجاوز به یمن تشکیل شد.

اما جدایی طلبان جنوب به دنبال تشکیل دولت یمن جنوبی بوده و در اوایل ماه میلادی گذشته کنترل استان عدن را در دست گرفته و نیروهای عبد ربه منصور هادی را به بیرون راندند.

 

 

از آن زمان این نیروها نبرد خود را به نزدیکی استان‌های ابیان و شبوه توسعه داده و بارها با نیروهای منصور هادی جنگیده‌اند.

عربستان سعودی اقدام به تقویت مواضع خود در شبوه و عدن کرده و ریاض خواستار حل بحران پیش آمده و تمرکز بر مبارزه با انصارالله است که طی ماه‌های گذشته حملات موشکی و پهپادی خود به شهرهای مختلف عربستان سعودی را افزایش داده است.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی روز دوشنبه گفت که نیروهای سعودی وارد شبوه شده و همکاری با نیروهای دولت محلی برای کاهش تنش‌ها و آتش بس را آغاز کردند.

بر اساس گفته المالکی، تمامی گروه‌ها به درخواست ائتلاف پاسخ مثبت داده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین پسر هادی چوپان توسط پدر برای تکرار افتخار

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 محمد حافظ چوپان پسر هادی چوپان نیز بدنساز است و زیر نظر پدر در حال تمرین است تا راه پدرش را ادامه دهد. گوشه‌ای از تمرینات پسر هادی چوپان با همراهی پدرش را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تصویر دکور باشگاه هادی چوپان به سبک تخت جمشید
  • (عکس) رونمایی هادی چوپان از دکور باشگاهش به سبک تخت جمشید
  • ناپایداری در وضعیت جوی و دریایی هرمزگان
  • رونمایی جالب هادی چوپان از دکور باشگاهش + عکس
  • تمرین پسر هادی چوپان توسط پدر برای تکرار افتخار
  • هادی چوپان از دکور باشگاهش رونمایی کرد |‌ عکس
  • هادی چوپان از باشگاهش رونمایی کرد |‌ عکس
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر
  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین