Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در حوزه‌های وام مسکن و وام‌های دیگر اگر کسی وام خود را در قبال دریافت مبلغی می‌فروشد، زیاد نگران کننده نیست و می‌توان نگاه اقتصادی به آن داشت اما در حوزه وام ازدواج بحث هویت مطرح است و نباید اجازه دهیم هویت انسان‌ها معامله شود.

به گزارش ایسنا محمد مهدی تندگویان امروز در جلسه با مسوولان بانک مرکزی برای بررسی و تحلیل شرایط فعلی وام ازدواج و رسیدگی به مشکلات و شکایات افزود:  به گفته مسئولان بانک مرکزی در سال ۹۸ تا کنون حدود ۱۳۰ هزار میلیارد ریال وام ازدواج به ۴۱۵ هزار متقاضی پرداخت شده است و ۲۱۰ هزار نفر نیز در صف دریافت این وام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان بانک مرکزی مطرح کردند که متقاضیان دریافت وام ازدواج در صورت نداشتن ضامن معتبر می توانند از ضمانت ملکی برای این موضوع استفاده کنند.

وی با بیان این که طبق آمارها افزایش وام ازدواج کمکی به افزایش ازدواج نکرده است،گفت: سال گذشته و امسال با وجود افزایش چشمگیر وام ازدواج در ثبت واقع ازدواج کاهش داشته‌ایم.

تندگویان تصریح کرد: این آمار نشان می دهد افزایش ازدواج نیازمند راهکارهای دیگر از جمله اشتغال ایمن، مسکن ارزان، انجام کارهای فرهنگی و تغییر نگرش جوانان به مقوله ازدواج است بنابراین با افزایش وام ازدواج عملا جوانان را به بدهکار بانکی تبدیل می‌کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تشکر از همکاری خوب بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور در زمینه تسهیلات ازدواج، پیشنهاد داد تا از بانک‌هایی که بیشترین همکاری را در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج داشتند، تجلیل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در این جلسه دو ساعته، با مرور گزارش‌ها و شکایات، به نقد و بررسی و تحلیل شرایط فعلی وام ازدواج و مشکلات و آسیب‌ها در این زمینه پرداخته و مقرر شد بررسی راهکارها با همکاری دو طرفه و اتخاذ تصمیم هماهنگ و سیاست واحد انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وام ازدواج بدهکار بانکی بانك مركزي وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۰۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۵۰ درصد نگه داشت.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اعلام کرد که نرخ بهره را پس از افزایش در ماه گذشته بدون تغییر در ۵۰ درصد نگه می‌دارد.

کمیته سیاست پولی استدلال کرد که به دلیل تاخیر بین افزایش نرخ‌ها و تاثیر آن بر تورم، توقف در انقباض الزامی است.

بانک افزود که «به شدت به ریسک‌های تورمی توجه می‌کند».

بانک ترکیه گفت: تا زمانی که شاهد کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه نباشد و تا زمانی که انتظارات تورمی به محدوده پیش‌بینی شده باز نگردد، موضع پولی فشرده خود را حفظ خواهد کرد.

این سازمان مجددا تاکید کرد که آماده است تا در صورت پیش‌بینی وخامت قابل توجه و مداوم تورم، نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد