Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@04:55:41 GMT

غذا‌های سالمی که نباید در مصرف آن‌ها زیاده روی کنید

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۱۵۴۶۰

غذا‌های سالمی که نباید در مصرف آن‌ها زیاده روی کنید


آووکادو: این میوه سرشار از چربی‌های اشباع نشده سالم است و مصرف آن منجر به بهبود سلامت پوست، ناخن‌ها و مو می‌شود. مصرف آووکادو همچنین منجر به کاهش کلسترول بد می‌شود. با این حال مصرف زیاد چربی، حتی نوع سالم آن، هرگز ایده خوبی نیست.

شکلات تیره: یک درمان شیرین است. شکلات تیره مملو از آنتی اکسیدان‌ها برای بهبود عملکرد قلب است و به کاهش خطر بیماری‌های قلبی در طول زمان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با این حال دقت کنید که این نوع شکلات نیز سرشار از کالری است و زیاده روی در مصرف آن می‌تواند اثرات مخرب داشته باشد.

آجیل: آجیل منبع فوق العاده‌ای از چربی‌های سالم است و می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد. با این حال آجیل ۸۰ درصد چربی دارد و سرشار از کالری است. اضافه کردن مقادیر زیادی آجیل، به جای چربی‌های مضر، به رژیم غذایی کاری غلط است.

کنسرو تن: این نوع کنسرو نیز سرشار از پروتئین و اسید‌های چرب امگا ۳ برای حفظ سلامت قلب است، اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند مقادیر جیوه در بدن را افزایش داده و به ویژه برای سلامت زنان باردار مضر باشد.

کره بادام زمینی: اگرچه این خوراکی منبع سالم چربی‌ها بوده و به احساس سیری کمک می‌کند، اما کالری بالایی دارد و برخی از انواع آن حاوی قند است.

سویا: جایگزین سالمی برای گوشت قرمز است و پروتئین زیادی دارد. مصرف سویا به گیاه خواران توصیه می‌شود با این حال شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد سویا می‌تواند به عنوان استروژن در بدن عمل کند و مصرف بیش از حد آن منجر به اختلالات هورمونی در بدن شود.

پنیر: منبع خوبی از کلسیم، پروتئین و ویتامین‌ها است و مصرف آن باعث بهبود سلامت استخوان‌ها می‌شود. با این حال مصرف بیش از حد پنیر از آنجا که سدیم و کالری بالایی دارد، توصیه نمی‌شود.

لوبیا سفید و گوشت قرمز: هر دو منبع سرشار از آهن محسوب می‌شوند و نقش اساسی در انتقال اکسیژن به ماهیچه‌ها دارند. به یاد داشته باشید که دریافت کم آهن باعث احساس ضعف و خستگی و دریافت زیاد آن باعث ابتلا به نارسایی کبد خواهد شد. با این حال، اگر شما در حال گرفتن مکمل‌های آهن هستید، در مورد میزان استفاده از این منابع غذایی با پزشک تان مشورت کنید.

برنج قهوه ای: مطمئنا استفاده از کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای مانند برنج قهوه‌ای مساوی است با بهداشت مواد غذایی. اما به یاد داشته باشید که برنج آرسنیک موجود در آب و خاک را جذب می‌کند و برنج قهوه‌ای تمایل بیشتری برای جذب بیشتر فلزات سنگین دارد. آرسنیک در این میان به عنوان یک ماده سرطان زا، شناخته شده است و در حال حاضر هیچ آستانه ایمنی در برابر مقدار آن در غذا شناخته نشده است. اما کارشناسان بخصوص کارشناسات محیط زیست اعلام می‌کنند که میزان استفاده از این نوع برنج باید در حد بسیار متعادل باشد و بیشتر، غلات سبوس دار جایگزین آن شود.

چغندر: سبزیجات تیره رنگی مانند چغندر نیروگاه تغذیه‌ای هستند، اما ترکیبات طبیعی به نام اگزالات هم دارند که در واقع یک پروبیوتیک برای تغذیه باکتری‌های سالم در روده محسوب می‌شود. اما اگر شما مستعد ابتلا به سنگ کلیه هستید، مصرف بیش از حد غذا‌های حاوی اگزالات همه چیز را بدتر می‌کند. کلیه ترکیباتی مانند اگزالات را به سختی فیلتر می‌کند و تجمع آن می‌تواند منجر به تشکیل سنگ کلیه شود. اگر شما نیاز به قطع غذا‌های سرشار از اگزالات دارید، یک متخصص تغذیه می‌تواند پیشنهاد‌های جایگزین با اگزالات کمتر مانند کلم یا گل کلم را به شما ارائه دهد.


منبع:آوای سلامت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تغذیه سالم میوه چغندر پنیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، «وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: زیاده‌گویی، تمامیت‌خواهی و مخالفت‌خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد. فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است.

کد خبر 6090022 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • سلامت از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی/ خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • بحث درباره زیاده روی در عرق خوری در برنامه گلزار
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید