Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با نشریه محافظه‌کار واشنگتن فری بیکن روایت نشریه انگلیسی فایننشال تایمز از تلاش مقام آمریکایی برای تطمیع ناخدا هندی نفتکش ایرانی توقیف‌شده در جبل‌الطارق را تایید کرد.

فایننشال تایمز در گزارشی نوشت چهار روز پیش از آنکه آمریکا نفتکش ایرانی «آدریان دریا» (گریس 1 پیشین) را تحریم کند، ناخدای هندی این کشتی ایمیلی از «برایان هوک» مسئول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا دریافت کرد که پیشنهاد داده بود چندین میلیون دلار پول دریافت کند و در ازای آن نفتکش ایرانی را به کشوری منتقل کند که ایالات متحده امکان توقیف آن را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تایید جزئیات این گزارش به فری‌بیکن گفت: این پیشنهاد برای اخلال در فعالیت‌های غیرقانونی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داده شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد شنبه 9 شهریورماه خبر داد که نفتکش آدریان دریا (گریس 1 پیشین) و کاپیتان هندی آن «آخیلش کومار» را به دلیل حمل و نقل بیش از 2 میلیون بشکه نفت به نفع نیروهای امنیتی ایران، تحریم کرده است.

این واقعیت نشان می‌دهد که ناخدای نفتکش ایرانی به دلیل رد پیشنهاد وقیحانه و حاکی از دزدی دریایی مقام آمریکایی باعث تحریم او شده است.

در همین ارتباط، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در پیام توئیتری در واکنش به این گزارش عنوان کرد که این عمل مثل تحریم وی به دلیل رد دعوت به کاخ سفید بوده و این مساله در حال تبدیل شدن به یک الگو است.

ظریف پیشتر در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد"رند پال" سناتور جمهوریخواه برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید، گفت: در سفر به نیویورک به من گفته شد که ظرف دو هفته دیگر تحریم می‌شوم مگر آنکه آن پیشنهاد را بپذیرم که خوشبختانه قبول نکردم.
وزارت خزانه‌داری آمریکا 10 مردادماه اعلام کرد که نام محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران را در فهرست تحریم‌ها علیه ایران قرار داده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا نفتکش ایرانی آدریان دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۱۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار روز سه شنبه در اورشلیم با هدف چاپلوسی و جلب رضایت مقامات صهیونیستی به همتای اسرائیلی خود یسرائیل کاتز گفت که فرانسه قصد دارد در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در ماه مه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کند.

وزیر امور خارجه فرانسه که همواره از حامیان حملات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بوده، در این دیدار ضمن لفاظی علیه ایران گفت: «ما با تمام توان خود در نشست ماه آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال تحریم‌های هسته‌ای، موشکی و پهپاد‌ها علیه ایران تلاش خواهیم کرد تا ثابت کنیم که فشار‌ها در حال افزایش است». 

مقامات همچنین در مورد "تلاش‌ها برای جلوگیری از به رسمیت شناختن کشور فلسطین" گفتگو کردند.

طبق گزارش کانال ۱۲، تقریباً در همان زمان، وزیر امور خارجه فرانسه به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توصیه کرد که "حمله اسرائیل به رفح ایده بدی است و چیزی را حل نمی‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست