Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه آبفا آبادان گفت: ۳ هزار انشعاب غیرمجاز در آبادان وجود دارد که می‌تواند سبب افت غیرطبیعی فشار و ایجاد مشکلاتی نظیر ورود آلایندگی به شبکه آب شرب شود. ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، علیرضا خلیلی نیا در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره آبفا آبادان برگزار شد، اظهار داشت: وجود 3 هزار انشعاب غیرمجاز در آبادان می‌تواند سبب نشت آلاینده‌ها به شبکه آب در ساعات کاهش فشار شبکه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نبود تعادل فشار در شبکه توزیع آب به علت بی‌برنامه‌ بودن انشعابات، احتمال ایجاد آلودگی هنگام اتصال به شبکه، استفاده بیش‌ازحد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه‌گیری، پرداخت نکردن آب‌بها، تشدید نشت از این انشعابات و نصب غیراصولی آن ازجمله مشکلاتی است که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورند.

مدیر شبکه آبفا آبادان تصریح کرد: کسانی که از انشعابات غیرمجاز استفاده می‌کنند تا پایان شهریورماه مهلت‌دارند تا انشعاب اخذ کنند  و جرائم آن‌ها نیز تا پایان مهلت اعلام‌شده بخشیده می‌شود.

خلیلی نیا بابیان اینکه 10 رشته انشعاب غیرمجاز در اروندکنار شناسایی و به چرخه فروش آب اضافه شد، اعلام کرد: افرادی که دارای انشعابات غیرمجاز هستند با مراجعه به امور مشترکین ادارات آبفا در شهرهای آبادان، چوئبده و اروندکنار ، تقاضای مجوز انشعاب قانونی کنند تا علاوه بر بخشودگی جرائم ، هزینه حق انشعاب را نیز به‌صورت اقساط پرداخت کنند.

1500 میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافتآب هرگز نمی‌میرد+ فیلماز گوشه و کنار یزد| ویزیت رایگان بیش از 200 نفر در روز اول اجرای طرح نذر آب 2

وی افزود: در صورت مراجعه نکردن این مشترکین در مهلت مقرر، علاوه بر جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و اخذ جریمه، اشخاص متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیر شبکه آبفا آبادان بابیان اینکه شبکه فاضلاب شهری این شهر با مشکلات زیادی مواجه است، بیان کرد: برای رفع مشکلات فاضلاب سه پروژه از سال گذشته در قسمت‌های مختلف شهری با 600 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد اروند آغاز شد.

وی افزود: شبکه فاضلاب نقاط پراکنده این شهر مانند مناطق طیب، سده و بخش‌هایی از ذوالفقاری که طرح‌های فاضلاب آن‌ها تکمیل‌شده و نیاز به توسعه داشتند بااعتبار 70 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نیرو به پایان رسید و اکنون این مناطق دارای شبکه فاضلاب شهری هستند.

مدیر شبکه آبفا آبادان عنوان کرد: پروژه ایجاد شبکه فاضلاب مناطق شطیط و علوانیه نیز بااعتبار 130 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند آغازشده است ولی امیدواریم این سازمان تأمین اعتبار لازم را در زمان معین انجام دهد.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی 40 تلمبه‌خانه فاضلاب در آبادان اظهار داشت: از این تعداد 2 تلمبه‌خانه که فاضلاب آن‌ها به‌صورت مستقیم وارد رودخانه بهمنشیر می‌شد با طراحی یک پروژه حذف‌شده و از تخلیه فاضلاب به رودخانه بهمنشیر جلوگیری شد.

انتهای پیام/ ع

R41468/P1494/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به خسارت‌هایی که طوفان و بارش شدید به شبکه وارد کرده است، گفت: شبکه برق فوق توزیع و انتقال خوزستان در پایداری کامل است.

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی از چند روز قبل، نیروهای فنی و عملیاتی در آمادگی کامل بودند تا در صورت وقوع شرایط جوی نامساعد، شبکه را مدیریت و پایداری آن را حفظ کنند.

وی با اشاره به حفظ پایداری شبکه برق با تدابیر اندیشیده شده است، ادامه داد: به‌دلیل وقوع بارش‌های شدید و تندباد خسارت‌هایی به شبکه خطوط در آبادان و شادگان وارد شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، بیان کرد: با مانور روی شبکه و جابه‌جایی بار در نقاط آسیب‌دیده و همکاری و همگرایی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، شرایط بحرانی مدیریت شد و شبکه در پایداری کامل است.

اسدی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران شرکت و بازدید میدانی از محل آسیب‌های واردشده به شبکه خطوط، اظهار کرد: با بسیج همه امکانات در تلاشیم تا در کمترین زمان ممکن، آسیب‌های ممکن را برطرف کنیم و شبکه را به حالت عادی برگردانیم.

براساس اعلام این شرکت، پس از وقوع طوفان و باران شدید در روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه با اعلام دیسپاچینگ و کنترل شبکه مبنی بر وقوع حادثه، مدیرعامل و اعضای ستاد مدیریت بحران در محل‌های حادثه حاضر شدند و پس از بررسی‌ فنی خسارت‌های وارده، تدابیر لازم را اتخاذ کردند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسؤولیت تامین و انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را برعهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد