Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@03:17:15 GMT

روایتی از واقعه عاشورا در حکمت‌های عاشورایی

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۳۶۵۳

روایتی از واقعه عاشورا در حکمت‌های عاشورایی

خبرگزاری میزان- کتاب "حکمت‌های عاشورایی" با تاکید بر دیدگاه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی درخصوص واقعه عاشورا توسط نشر سبحان منتشر می‌شود. تاریخ انتشار: 16:30 - 14 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۷۵۳۴

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، کتاب "حکمت‌های عاشورایی" با تاکید بر دیدگاه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی درخصوص واقعه عاشورا توسط نشر سبحان منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب توسط "عباس ویجوئی" تالیف شده و تاکنون در چاپ‌های متعدد و در دو جلد راهی بازار کتاب کشور شده است.

در جلد اول، به حکمت‌ها و اسراری از قیام عاشورا و امام حسین(ع) پرداخته شده که برخی از آن‌ها عبارتند از:

مهمترین علل جاودانگی حادثه عاشورا و نام سیدالشهدا(ع)، حکمت های عالی قیام حضرت سیدالشهدا(ع) حکمت های قیام حسینی از دیدگاه علما و اندیشمندان- حکمت شهادت و امر سیاست حکمت علم به شهادت و تکلیف عرشی امام حسین(ع) حکمت عظمت و شدت مصیبت های اباعبدالله الحسین(ع)-حکمت های بلایا و مصیبت های آن حضرت حکمت گریه ها و اندوهای عارفانه امام حسین(ع)

در بخش‌های از جلد اول کتاب، نویسنده ضمن بررسی حکمت آثار پس از شهادت امام حسین(ع) مطالبی درباره حکمت گریه و تباکی بر سیدالشهدا(ع) را بیان کرده و آنگاه حکمت زیارت امام حسین(ع) را مورد بررسی قرار داده و با نگرشی دیگر به حکمت زیارت آن حضرت به بیان مصداق‌های زیارت پرداخته است.

در جلد دوم این کتاب ابهامات مقتل لهوف و نفس المهموم بررسی شده و پاسخ های ۷۰ پرسش در این زمینه از دو مرکز تحقیقی زیر درخواست و در کتاب آورده شده که عبارتند از:

موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورای دزفول پژوهشگاه علوم وحیانی معارج«اسراء» تحت نظر آیت الله جوادی آملی.

نویسنده همچنین پرسش‌های امام شناسی را با طرح ۳۶ پرسش بیان کرده و پاسخ این سئوالات را با استناد به آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) و همچنین منابع تاریخی و تکیه بر نظرات آیت الله جوادی آملی در کتاب ادب فنای مقربان (شرحی بر زیارت جامعه کبیره) آورده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آیت الله جوادی آملی آیت الله جوادی آملی حکمت های عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۳۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»

ایسنا/همدان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: آیین رونمایی کتاب «رقص خون در گلوی پاییز» در زمینه خاطرات شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری» از زبان همسر، نوشته زهرا علیزاده برگزار می‌شود.

فرشاد کشاورزیان در گفت‌وگو با ایسنا، به دیدار تعدادی از اعضاء ستاد مراسم رونمایی از کتاب رقص خون در گلوی پاییز با همسر شهید والامقام رسول هوشیاری اشاره کرد و افزود: سومین جلسه هماهنگی رونمایی از کتاب رقص خون در گلوی پاییز، روایت زندگی شهید رسول هوشیاری از زبان همسر فداکار او برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیجی شهید رسول هوشیاری متولد سال ۱۳۳۴ دارای شش فرزند(سه دختر و سه پسر) در ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۰ در بحبوحه دفاع مقدس در جبهه گیلانغرب به شهادت رسید.

این مقام مسئول افزود: برنامه دیدار با خانواده شهید جاویدالاثر رسول هوشیاری با همکاری ارشاد، بنیاد شهید، سپاه، کتابخانه و پیشکسوتان دفاع مقدس هماهنگ شده و زهرا علیزاده نویسنده ملایری نیز کتابی تحت عنوان «رقص خون در گلوی پاییز» که خاطرات شهید از زبان همسرشان است را به نگارش درآورده و چاپ شده است.

وی گفت: بنابراین به علت ادای دین نسبت به این شهید عزیز که هنوز پیکر مطهرش به وطن بازنگشته و همچنین قدردانی از نویسندگان فعال در حوزه ادبیات پایداری، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور تنی چند از مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس در منزل شهید حضور یافته و ضمن ادای احترام، از خانواده معزز این شهید تجلیل به عمل می‌آوریم.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: در این آیین با حضور مسئولان دفتر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به صورت رسمی از کتاب مذکور رونمایی شده و به خانواده شهید عزیز هدیه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • شهید مطهری در اوج حکمت و استادی، روضه خوانی را ترک نکرد
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • حماسه «وعده صادق» نیازمند تبیین و روایتگری است
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی