Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین نشست کارگروه حقوق بین الملل فضای سایبری سازمان حقوقی مشورتی آسیایی-آفریقایی (آلکو)، با سه دستور کار «چالش های حقوق بین الملل در فضای سایبر»، «استفاده صلح آمیز از فضای سایبر» و «محتواهای زیان آور فضای آنلاین»، به ریاست مدیر کل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان و با حضور نمایندگان کشورهای عضو و متخصصین این حوزه در شهر هانگژو چین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست علاوه بر تبادل نظر پیرامون موضوعات دستور کار، به پیشنهاد رئیس ایرانی نشست و تصویب اعضا، مقرر شد دبیرخانه سازمان، پیش نویس سندی با عنوان «اصول اساسی حقوق بین الملل قابل اِعمال بر فضای سایبر» را تدوین و برای بررسی و متعاقباً تصویب در اجلاس آتی سازمان، در اختیار کشورهای عضو قرار دهد.

نمایندگان کشورهای عضو این سازمان و برخی از متخصصین حاضر در این نشست، نقطه نظرات خود را از جمله در رابطه با همکاری‌های بین المللی در مقابله با جرایم سایبری، اعمال اصل عدم مداخله در فضای سایبر و حاکمیت داده، تبیین کردند.

تصویب پیشنهاد رئیس کارگروه و اجرای آن ضمن ارتقا جایگاه سازمان حقوقی مشورتی آسیابی - آفریقایی، می‌تواند در نقش آفرینی کشورهای در حال توسعه در فرآیند هنجارسازی و قانونگذاری در فضای سایبر تأثیر قابل توجهی به دنبال داشته باشد.

کد خبر 4712234 محمد مهدی ملکی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور خارجه ایران چین فضای مجازی مجلس شورای اسلامی حسن روحانی وزارت امور خارجه ایران محمد جواد ظریف ارتش جمهوری اسلامی ایران لایحه تجارت ایران برجام ایالات متحده آمریکا ستاد کل نیروهای مسلح مجلس محمدجواد ظریف دولت دوازدهم محسن حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

شانا _ گروه فیلم: نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش روز یکشنبه (نهم اردیبهشت‌) با حضور رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، امیر هوشنگ کرمی، سرپرست امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران، سلیمان قاسمیان، مدیرکل آسیا، آفریقا و اقیانوسیه معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت و علی شاهوردی، مدیر هماهنگی افزایش ظرفیت و تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های فراسرزمینی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا برگزار شد.

دریافت 28 MB

دیگر خبرها

  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • از پیچ و خم تصویب تا حل چالش‌ها
  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز