Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@02:54:47 GMT

7 ملوان نفتکش انگلیسی، ایران را ترک کردند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۵۳۰۶

7 ملوان نفتکش انگلیسی، ایران را ترک کردند

شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم" عصر پنجشنبه به نقل از سفارت این کشور در تهران گزارش داد که هفت ملوان نفتکش انگلیسی "استنا ایمپرو" ایران را ترک کردند و راهی امارات شدند.

به گزارش ایرنا، "اندریه گانینکو" سخنگوی مطبوعاتی سفارت روسیه در تهران در اظهاراتی کوتاه گفت: هفت ملوان کشتی انگلیسی، ساعات پایانی شب گذشته (چهارشنبه شب) به تهران رسیدند و در آن جا روادید امارات را دریافت کردند و امروز حوالی ظهر با هواپیما به سمت دوبی پرواز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گانینکو افزود: پنج تن از این ملوان هندی، یک تن از آنها تبعه کشور لتونی و دیگری روسی بود.

سخنگوی سفارت روسیه در تهران همچنین گفت که دو ملوان دیگر روسی همچنان تا تعیین تکلیف سرنوشت کشتی انگلیسی در ایران باقی خواهند ماند.

"مارگوت والستروم" وزیر امور خارجه سوئد بامداد امروز پنجشنبه، آزادی هفت تن از ۲۳ خدمه کشتی استنا ایمپرو را تایید کرده است.

والستروم با بیان اینکه از زمان توقیف این کشتی همواره در سطوح بالا با مقام‌های ایرانی در تماس بوده، افزود: وقتی وزیر خارجه ظریف را در استکلهم دیدم این موضوع یکی از موارد مهم در دستور کار بود. با وجود آنکه این کشتی تحت پرچم انگلیس بوده، ما هرکاری توانسته‌ایم برای کمک کرده‌ایم.

"سید عباس موسوی" سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه از فراهم شدن زمینه بازگشت هفت خدمه کشتی توقیف شده انگلیسی به کشورشان خبر داده و تاکید کرده بود، ایران با خدمه کشتی و ناخدای کشتی مشکلی ندارد. مشکل ما تخلفی است که کشتی انجام داده و کارهایی که نباید انجام می‌دادند را انجام داده است.

یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه ۲۸ تیر ماه به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی توقیف کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نفتکش انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی

پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

 امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت