Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، تحریم‌ها علیه ایران را احیا کرده و با راه‌اندازی کمپین موسوم به فشار حداکثری سعی در اعمال فشار به ایران داشته است، اما با گذشت چندین ماه از آغاز این کمپین اکنون بسیاری از تحلیلگران و همچنین مقام‎های آمریکایی و اروپایی به شکست این تحرکات اذعان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه نهاد‌های ایرانی اعمال کرد که برخی از این تحریم‌ها شامل سازمان هوافضا و مرکز پژوهش‌های فضایی ایران می‌شود.

این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شود که پیش از این واشنگتن «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران را نیز تحریم کرد.

از زمان جنگ جهانی اول، کشور‌ها به طور فزاینده‌ای از تحریم‌های اقتصادی برای دستیابی به اهداف سیاسی بین‌المللی خود استفاده کرده‌اند، اما با وجود بیش از یک قرن تجربه در این زمینه، اما منطق چنین اقدامی بسیار دورتر از آن است که کشور‌ها را وادار به پذیرفتن امری کند.

آمریکا طی سالیان اخیر از این اقدام برای وادار کردن دیگر کشور‌ها به پذیرفتن سیاست‌های این کشور استفاده کرده، اما به ندرت چنین تحریم‌هایی به نتیجه مطلوب دست یافته‌اند.

دولت آمریکا نیز ماه می‌ سال گذشته به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شده و تحریم‌ها علیه ایران را احیا کرد. علاوه بر این کمپین فشار حداکثری را علیه ایران به راه انداخت و طی چند نوبت تحریم‌های بیشتری علیه نهاد‌ها و اشخاص ایرانی اعمال کرده است.

اما اکنون و با گذشت چندین ماه از آغاز این کمپین، نتیجه مورد نظر کاخ سفید از آن حاصل نشده است؛ موضوعی که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان و همچنین مقام‎های اروپایی و آمریکایی به آن اذعان کرده‌اند.

پایگاه «امریکن کانزرویتیو» در گزارشی به اقدامات دولت آمریکا در قبال ایران پرداخته و می‌نویسد که سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران با شکست مواجه شده است.

 

این گزارش می‎گوید: هیچ امکانی برای پیشرفت در دیپلماسی وجود ندارد در حالی که ترامپ و شخصیت‎های اطراف او در پاسخ به هر موضوعی، به اعمال فشار بیشتر متوسل می‌شوند. خواه این فشار بیشتر تحریم باشد، تعرفه باشد و یا هر دوی این موارد. تمامی این موارد در سیاست ترامپ در قبال ایران وجود دارد که این امر موجب شکست عهد‌های آمریکا، خیانت به اعتماد ایران، و به راه افتادن جنگ‌های اقتصادی غیر قابل توجیه شده است.

این پایگاه می‌نویسد: ایرانی‎ها تمایلی به مذاکره با یک دولت عهد شکن، غیر قابل اعتماد و متخاصم ندارند.

همچنین پایگاه «نشنال اینترست» نیز با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌نویسد که این تحریم‌ها تاکنون با شکست مواجه شده‌اند.

پایگاه آمریکایی واشنگتن مانثلی نیز به راهبرد ترامپ در زمینه سیاست خارجی اشاره کرده و می‌نویسد: تقریبا تمامی ابتکارات ترامپ در زمینه سیاست خارجی در حال شکست هستند.

علاوه بر رسانه‌ها و تحلیلگران کشور‌های اروپایی و آمریکا، بسیاری از مقامات نیز بر این شکست اذعان کرده و می‌گویند که سیاست خارجی دولت آمریکا در زمینه‌های گوناگون و به خصوص در قبال ایران نه تنها اهداف مورد نظر را در پی نداشته بلکه موجب انزوای بیشتر آمریکا در جامعه جهانی شده است.

منبع: میزان

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،این تجمع با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه در محوطه دانشکده علوم انسانی این واحد دانشگاهی برگزار شد؛ شرکت کنندگان در این اجتماع با سردادن شعار‌های "مرگ بر آمریکا و اسرائیل، مرگ بر حقوق بشر آمریکایی" از خیزش اساتید و دانشجویان در آمریکا و کشور‌های اروپایی حمایت کرده و جنایات آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی را در غزه و فلسطین محکوم کردند.
یاوری معاون سیاسی فرماندار سبزوار در این تجمع گفت: جنبش اعتراضی اساتید بیدار و دانشجویان آمریکا و اروپا در مهد کشور‌هایی که ادعای آزادی بیان و حمایت از حقوق بشر دارند اتفاق افتاد و دیدیم که این دولتمردان این کشور‌ها بر خلاف شعار‌های حقوق بشری خود نه تنها به دانشجویان و اساتید خود آزادی بیان نمی‌دهند بلکه اقدام به ضرب و شتم و سرکوب جامعه نخبگانی خود می‌کنند.
وی با بیان اینکه دولت‌های غربی که گروه‌های مظلوم فلسطینی را تروریستی می‌دانند، امروز شاهد خیزش جنبش‌های دانشجویی خود هستند جنبش‌هایی که بر خلاف نظر این دولت‌ها فلسینی‌ها را مظلوم و نه تروریست می‌دانند وجدان‌های بیداری که ظلم صهیونیست‌ها را با وجود سانسور رسانه‌ای می‌بینند و برای دفاع از ارمان این مردم به صحنه امده اند.
در پایان این تجمع اعتراضی بیانیه‌ای در حمایت از خیزش اساتید و دانشجویان در آمریکا و کشور‌های اروپایی و محکومیت جنایات اسرائیل غاصب در غزه و فلسطین قرائت شد.

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه