Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، با نخستین جمعه محرم الحرام و روز ملی بزرگداشت خردسال‌ترین پیام رسان حماسه عاشورا، حضرت علی اصغر (علیه السلام)، همایش شیرخوارگان حسینی در همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.   همایش شیرخوارگان حسینی به یاد ۶ ماهه دشت کربلا روز جمعه ۱۵ شهریور ماه در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری دستگاه‌ها در برخی مساجد و حسینیه‌های این استان از ساعت ۹ صبح به طور همزمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این همایش همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم با هدف رساندن پیام مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) برگزار می‌شود.   حسینیه ثارالله یاسوج، مسجد شهیدان گچساران، حسینیه ثارالله بهمئی، اما‌مزاده شاه زینعلی (علیه السلام) باشت، امامزاده امیر، ولی (علیه السلام) چرام، امامزاده سید محمد (علیه السلام) سی سخت و امامزاده آقامیر (علیه السلام) در دهدشت میزبان این همایش هستند.    در این همایش مادران با روی دست گرفتن طفلان شیرخوار خود در حالی که آنان را ملبس به لباس سبز رنگ طفلان صحنه کربلا و با پیشانی بند‌های منقش به یاد و نام حضرت علی اصغر (علیه السلام) می‌کنند، به عزاداری برای مظلوم‌ترین سرباز کوچک کربلا، طفل شش ماهه امام حسین (علیه السلام) پرداخته و در این غم جانگداز اشک ماتم می‌ریزند.   مداحان و مرثیه سرایان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) نیز با بیان ابعاد مختلف حماسه عاشورا و حادثه کربلا از شهادت طفل شیرخوار کربلا حضرت علی اصغر (علیه السلام) به عنوان سند مظلومیت این حادثه در تاریخ یاد می‌کنند. انتهای پیام/غ برگزاری همایش شیر خوارگان حسینی 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم 98 مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد متولی گفت: چهارمین همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر به میزبانی شهر مقدس شیراز با رهیافت علوم انسانی اسلامی دوشنبه ساعت ۸:۳۰ صبح در شبستان حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی چهارمین دوره همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر خاطرنشان کرد: این همایش هر ساله همزمان با بزرگداشت آیت الله ایمانی برگزار می‌گردد چرا که در زمان حیات و مسؤولیت ایشان در کسوت نماینده ولی فقیه در استان فارس حوزه‌های علمیه شهر مقدس شیراز جانی دوباره گرفت و در جهت رشد و پیشرفت علمی حوزه و طلاب اقدامات مؤثری از جانب ایشان انجام شد.

وی بیان کرد: این همایش با حضور طلاب و روحانیون برادر و خواهر برگزار خواهد شد و در جهت تسهیل حضور گسترده آنها در آن روز تمامی حوزه‌های علمیه برادران و خواهران در سطح شهر شیراز تعطیل خواهند بود.

برای اولین بار در کشور آئین جایزه ملی محی‌الدین برپا می‌شود

وی ضمن اشاره به دریافت ۲۰۰ اثر علمی و هنری به دبیرخانه همایش عنوان کرد: در این همایش ملی برای اولین بار در کشور آئین اهدا جایزه ملی محی‌الدین برگزار خواهد شد. گفتنی است نام این جایزه از نام استاد اخلاق حضرت آیت الله حائری شیرازی اقتباس شده است.

دبیر اجرایی این همایش افزود: در این برنامه به تمامی طلاب و روحانیون شرکت کننده بن خرید کتاب ۵۰۰ هزار تومانی با تخفیف ۳۰ درصد اهدا می‌شود.

حجت الاسلام متولی در پایان گفت: امسال در چهارمین دوره این همایش ملی میزبان حضرت آیت الله رشاد به عنوان سخنران خواهیم بود؛ وی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و رئیس حوزه‌های علمیه استان تهران است.

کد خبر 6097131

دیگر خبرها

  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • بندرلنگه در سوگ حضرت صادق علیه‌السلام
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم
  • شدت و حجم باورنکردنی باران در کهگیلویه‌وبویراحمد | ویدئو