Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبداللهی امام جمعه موقت تبریز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: فرزندان تربیت یافته در تبریز و آذربایجان علامه هایی در شعر، تفسیر، فلسفه، سیاست و… همچون شهریار، علامه امینی، علامه جعفری، مقام معظم رهبری هستند که به عالم معرفی شده اند. اگر این استان هیچ مفاخری هم نداشت، وجود مقام معظم رهبری که شرق و غرب بر عظمت ایشان اعتراف دارند، کافی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حماسه عاشورا در گذر زمان نه تنها از یاد نمی‌رود بلکه هر ساله نه تنها در ایران بلکه در سر تا سر دنیا نام و یاد عاشورا نورافشانی می‌کند.

وی ابراز داشت: عاشورا و امام حسین (ع) نور خدا هستند و نور خدا خاموش نمی‌شود. از بین بردن بعضی منکرات زحمت می‌خواهد و برای بعضی منکرات گاهی بداخلاقی لازم است اما گاهی لازم می‌شود خون امام معصوم در عاشورا ریخته شود تا برخی منکرات در جامعه از بین برود.

وی ابراز داشت: خوشا بحال تبریزی و آذربایحانی ها که برای ماتم سیدالشهدا (ع) سنت‌های خوبی دارید. در عزاداری‌ها باید مواظب باشیم که با امورات سهل و اشعار سبک، شأن آن را پایین نیاوریم.

وی ادامه داد: ماجرای ۱۷ شهریور در ظاهر خسارت به بار آورد اما در باطن انقلاب اسلامی به برکت خون شهدای ۱۷ شهریور به بار آمد. نهضت انقلاب اسلامی ریشه در نهضت عاشورا دارد، شهید مدنی معتمد و نماینده امام بود و مدتی از عمر شریف خود را در آذربایجان در سنگر امامت جمعه نورافشانی کرد. سر خم نکردن در برابر ظالم درس بزرگی است که باید از عاشورا گرفت، هر چه برابر مستکبران سر خم کنیم، سیر نمی‌شوند.

وی گفت: امروز همگی حتی جهادگران دستگاه دیپلماسی هم به این فرمایش رهبری رسیدند که نباید فریب لبخند دشمن را خورد. اروپایی نه تنها در برجام کنار ایران نایستادند بلکه زمینه برای فشار مضاعف آمریکا را ایجاد کردند.

وی افزود: استفاده از ابزارهایی چون تحریم اقتصادی از سوی مستکبرین علیه جبهه حق، تازگی ندارد و ما هیچ گاه عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی اظهار داشت: مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات، اقدامی ساده اندیشانه است چه بصورت عمدی یا سهوی باشد.

کد خبر 4712639

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه تبریز امام جمعه تبریز هفته دولت بوشهر ماه محرم قزوین شیراز ایلام گرگان استانداری سمنان شهرکرد خرم آباد اربعین حسینی یاسوج مشهد بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه

مینویی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان مراغه گفت: رفع مشکلات ترافیکی مناطق مختلف شهری و برون شهری با همکاری و همراهی همه دستگاه‌های متولی امر ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه مطالبات بسیاری در زمینه معضلات و مشکلات ترافیکی شهرستان مطرح می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: روان‌سازی ترافیک معابر اصلی شهر و اصلاح نواقص موجود در آنها مهمترین دغدغه‌های ترافیک شهر مراغه است.

فرماندار مراغه گفت: کمبود جای پارک در معابر داخل شهر به ویژه در هسته مرکزی مشکلات زیادی برای شهروندان بوجود آورده است افزود: وقتی در معابر داخل شهر جای پارک وجود ندارد رانندگان در محل‌های ممنوع پارک یا به صورت دوبله توقف می‌کنند که این امر موجب ایجاد نابسمانی و بی نظمی در ترافیک و نارضایتی سایر شهروندان می‌شود.

مینویی در این جلسه به رفع موانع ترافیکی و ساماندهی خیابان کاشانی و جام جم اشاره و بر رفع مشکل سد معبر و ساماندهی دست فروشان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: فرهنگسازی برای اجرای طرح‌های ترافیکی از جمله احداث پیاده راه و نیز وارد نشدن خودرو‌های تک سرنشین به هسته مرکزی شهر از راهکار‌های اساسی برای گشودن گره ترافیک شهری مراغه است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جنگیدن با دشمن در خاک خودش،‌ مهم ترین نشانه قدرت
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران است
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود