Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@17:49:22 GMT

حزب الله لبنان خواب اسرائیل آشفته کرده است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۰۹۶۰

حزب الله لبنان خواب اسرائیل آشفته کرده است

حجت الاسلام باقری ارومی گفت: حزب الله لبنان خواب را برای اسرائیل آشفته کرده و آنها را در حالت انتظار و سردرگمی حمله قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت الاسلام «محمدجواد باقری ارومی» در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید الشهدا(ع) به ویژگی های نهضت عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: مهم ترین اراده و قصد امام حسین(ع) از قیام و مقابله با امویان احیای دو فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه اسالم با اشاره به هفته اول ماه محرم که به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، افزود: این دو اصل مهم که زیربنای تمام امور و اصلاح انحرافات است در حقیقت حکم فرهنگ سازی در تعالیم دینی را دارد چرا که معروف در حقیقت هنجار و منکر در حقیقت هنجارشکنی است که با امر و نهی نسبت به این دو موضوع فرهنگ سازی صورت می گیرد.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اسالم، تصریح کرد: باید در قدم اول معروف و هنجارهای خوب را برای جامعه تعریف کنیم و به مردم بشناسانیم تا خودشان هر چیزی که مخالف آن باشد را به عنوان منکر بشناسند و آن را ترک کنند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی گفت: اولین شرط در آمر به معروف و ناهی از منکر علم است، یعنی خود آمر و ناهی هم باید معروف و منکر را بشناسد تا بتواند به آن امر و یا از آن نهی کند و وقتی آمر و ناهی به صورت عام معروف و منکر را نشناسد و یا آن را درست به مردم نشناساند وضعیت همین می شود که اکنون شاهد آن هستیم.

 

وی ضمن انتقاد از مغفول ماندن این دو فریضه بزرگ در جامعه، خاطرنشان کرد: متأسفانه به خاطر عدم تشخیص اهمیت مسائل، بعضی مسائل دست چندم به اولویت اول امر به معروف و نهی از منکر تبدیل شده و از معروف و منکرهای بزرگی که می تواند تأثیر گذاری بیشتری داشته باشد، غافل شده‌ایم.

 

خطیب نماز جمعه اسالم تصریح کرد: بزرگ‌ترین معروفی که می‌تواند خودش ناهی از منکر باشد نماز است، ما برای ترویج نماز چکار کرده‌ایم؟

 

حجت الاسلام باقری ارومی اضافه کرد: از بزرگترین منکراتی که خود مانع اقامه خیلی از حدود و دستورات دین می‌شود، ظلم است. ظلم یعنی قرار دادن چیزی در غیر جای خودش، وقتی مسئولی که لیاقت ندارد بر کرسی قدرت می‌نشانیم این ظلم است، وقتی مسئولی که دزد است و به بیت المال دست‌درازی می‌کند به خاطر این که فرزند یا فامیل فلان آقا است بر سر کار می گذاریم خودش بدترین منکر است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از وضعیت حجاب و عفاف در جامعه، اظهارکرد: آن قدر نسبت به مسئله حجاب و ترویج حجاب اسلامی و ایرانی غافل بودیم که این فرصت به تهدید بزرگی برای سلامت اخلاقی جامعه تبدیل شده است، حالا هر چقدر تلاش می کنیم، نمی توانیم بی حجابی را ریشه کن کنیم و هر روز وضع بدتر می شود، چرا ؟ چون سر کلاف را گم کردیم و منکر فقط بی حجابی نیست و دزدی، اختلاس و خیانت مسئولان از بزرگترین منکرها است و برخورد جزیره ای در امر به معروف و نهی از منکر محکوم به شکست است.

 

وی با بیان اینکه یکی از منکراتی که کمر جامعه را می شکند و اعتماد مردم را از مسئولان سلب می کند تبعیض است، گفت: وقتی آقازاده ها البته به قولی سفیران گویای نظام وام های میلیاردی با سود بانکی پایین می گیرند ولی جوان جویای کار و ازدواج لنگ وام ۲۰-۱۰ میلیونی می ماند حالا تا صبح من این جوان را امر به معروف و نهی از منکر کنم، آیا اثر می کند؟

 

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به اینکه یک منکر خانمان سوز که جامعه را به نابودی می کشاند اعتیاد است، افزود: سال های سال است منکر به این بزرگی در جامعه اتفاق می افتد ولی انگار برخی از مسئولین و تصمیم گیرندگان قلباً راضی به برخورد و جلوگیری از پخش مواد مخدر نیستند.

 

امام جمعه اسالم گفت: حال و روز مردم و جوانان از چهره هایشان قابل تشخیص است، وقتی از داخل خودرو از روی چهره های مردم نظر سنجی می کردم دیدم بسیاری از جوانانی که معتاد شده اند به خاطر بیکاری و عدم اشتغال است و جوانی که کار نداشته باشد، تشکیل خانواده نمی تواند بدهد، جوانی که خانواده نداشته باشد آرامش روح و روان ندارد و این جوان دیگر نخبه و پرفسور نمی شود، به جای قلم، پایپ به دست می گیرد و معتاد می شود.

 

وی تذکراتی به برگزارکنندگان مراسمات سوگواری در ماه محرم داشت و افزود: مجالس عزای امام حسین(ع) بزرگترین سرمایه و فرصت تبلیغی اسلام در طول تاریخ بوده و هست ولذا باید صفا و خلوص این مجالس حفظ شود، نباید به بهانه های واهی شکل و محتوای این مجالس دستخوش تغییر و تحریف شود و به جای ایجاد وحدت موجب اختلاف و تفرقه شود و باید حقایق و فضائل اهل بیت(ع) را در این مجالس به مردم به خصوص نسل جوان انتقال دهیم.

 

حجت الاسلام باقری ارومی در پایان به بررسی مسائل منطقه ای پرداخت و گفت: حماس قدرت امروز خود را از حمایت های جمهوری اسلامی می داند و حزب الله لبنان خواب را برا اسرائیل آشفته کرده و آنها را در حالت انتظار و سردرگمی حمله قرار داده است، انصار الله یمن جایگاه دیپلماتیک بین المللی پیدا کرده و آمریکا به دنبال مذاکره با آنان است و همه این ها در سایه مقاومت به دست آمده است.

 

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مجلس محرم حسینی خبرگزاری شبستان روزنامه اسالم رژیم اسرائیل خطبه نماز جمعه حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۰۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است

ژنرال زخیره ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که بزرگ‌ترین دستاورد حزب‌الله در جنگ ایجاد یک منطقه امنیتی حائل در داخل اراضی اشغالی بوده است.

به گزارش ایسنا، «کوبی ماروم» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اظهار داشت: سطح سیاسی به دلیل ترس از تشدید تنش از تصمیم گیری دشوار در جبهه شمال پرهیز کرد و ترس را برگزید و از خود ضعف نشان داد.

وی با اذعان به توان نظامی حزب‌الله گفت: میزان تسلیحات منجر به این واقعیت شده است که حزب‌الله امروز مجموعه‌ای از راکت‌ها و موشک‌ها را در اختیار دارد که تمام اسرائیل را پوشش می‌دهند و از جمله توانایی‌های آن حمله به سایت‌ها و پایگاه‌های استراتژیک مختلف است و این نه تنها ارتش اسرائیل، بلکه جبهه داخلی اسرائیل را نیز به خطر می‌اندازد.

ماروم ادامه داد: «ما شاهد جنگ فرسایشی هستیم که در آن ارتش اسرائیل از آتش هوایی، توپخانه و تانک علیه حزب‌الله استفاده می‌کند، با وجود موفقیت‌های تاکتیکی، ما دستاورد بزرگ حزب‌الله را نادیده می‌گیریم و این جنبش یک منطقه امنیتی در داخل اسرائیل ایجاد و ۷۰ هزار اسرائیلی را از خانه‌هایشان آواره کرد.»

این نظامی ارشد صهیونیست همچنین اذعان کرد: به نظر می‌رسد که اسرائیل در رسیدن به مهم‌ترین هدف، یعنی ایجاد یک واقعیت امنیتی که به آوارگان اجازه می‌دهد به خانه‌های خود بازگردند، ناکام مانده است و عملیات نظامی، دستاورد استراتژیک حزب‌الله را از بین نمی‌برد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان