Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@18:51:08 GMT

همتی: بدهی ارزی کشور 3.5 میلیارد دلار کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۴۶۶۱

همتی: بدهی ارزی کشور 3.5 میلیارد دلار کاهش یافت

ساعت24 -رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه سفر به کرمان، از کاهش حدود 3.5 میلیارد دلاری بدهی ارزی کشور در یک سال و نیم گذشته خبر داد و تاکید کرد بدهی ارزی ایران هم اکنون حدود ۹ میلیارد دلار است که اصلاً قابل مقایسه با بسیاری از کشورها نیست.

رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه سفر به کرمان، از کاهش حدود 3.5 میلیارد دلاری بدهی ارزی کشور در یک سال و نیم گذشته خبر داد و تاکید کرد بدهی ارزی ایران هم اکنون حدود ۹ میلیارد دلار است که اصلاً قابل مقایسه با بسیاری از کشورها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین درخصوص اقدامات بانک مرکزی در جهت حمایت از تولید، به تصویب آیین نامه قانون جدید چک در دولت اشاره کرد و گفت: آیین نامه قانون چک که در روزهای آینده ابلاغ می شود، به منظور حمایت از بنگاه هایی با تعداد کارکنان ۱۰۰ نفر و بالاتر است و امیدواریم با این آیین نامه مشکل برخی واحدهای تولیدی در زمینه چک برگشتی با واگذاری اختیار تصمیم به شورای تأمین استان ها، رفع شود. رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت: علاوه بر قانون چک، تمدید ضمانت نامه های بانکی و تامین نقدینگی بنگاه های اقتصادی از دیگر اقدامات حمایتی بانک مرکزی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.
 

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بانک مرکزي بدهی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید

رئیس کل اسبق بانک مرکزی نوشت: یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

‏به گزارش خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: خبرگزاری رسمی دولت به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل این‌جانب در مورد ⁧نرخ تورم ⁩اشتباه است!

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رییس‌جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به آمار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد کرده‌ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد.
‏این دو مورد را چگونه توجیه می‌کنید؟!

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها