Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با روز ملی دفاع پاکستان آئین فاتحه‌خوانی و بزرگداشت ژنرال موسی‌خان فرمانده سابق ارتش پاکستان بر سرمزار وی در حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد. ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، با حضور جمعی از مردم ایران و پاکستان آئین بزرگداشت «ژنرال موسی‌خان» فرمانده سابق ارتش پاکستان در مشهد مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی است جمعی از ایرانیان و پاکستانی‌های مقیم مشهد مقدس با حضور بر سر مزار ژنرال موسی‌خان که در خلال دهه 60 فرماندهی ارتش پاکستان را به‌عهده داشت رشادت‌های وی را تحسین کردند.

در این مراسم علاوه بر گل‌افشانی و شست‌وشوی مزار این فرمانده نظامی، شرکت کنندگان ضمن فاتحه‌خوانی برای علو درجات این فرمانده ولایتمدار دعا کردند.

یادداشت| وصیت پر رمز و راز «ژنرال موسی‌خان»/ آرامگاه ابدی قهرمان ملی پاکستان در جوار حرم امام رضا(ع)

 گفتنی است ژنرال موسی‌خان در هنگامه نبرد با هند در سال 1960 میلادی فرمانده ارتش پاکستان بود.

 دلاورمردی‌های او و همچنین درایتش سبب شکست ارتش قدرتمند هند از کشور نوپای پاکستان شد و همین او را به چهره‌ای ملی و محبوب تبدیل کرد.

وی در ادامه سال‌ها نماینده دولت در ایالت بزرگ بلوچستان پاکستان بود و به مردم محروم بزرگ‌ترین ایالت پاکستان خدمت می‌کرد.

ژنرال موسی‌خان اگرچه در طول دوران زندگی خود و به‌دلیل مسئولیت‌های سنگینی که داشت عشق و علاقه خود به ایران اسلامی را چندان فریاد نزد ولی وصیت جالب و مهم او نشان داد که در تمام دوران زندگی درون قلبش عشق به انقلاب و رهبر کبیر انقلاب را می‌پرورانده است.

وصیتی که هیچ‌کس نمی‌توانست از عمل به آن شانه خالی کند، و همین باعث شد که جنازه فرمانده سابق ارتش پاکستان به ایران منتقل شده و در بارگاه امام علی‌بن موسی الرضا(ع) دفن شود.

انتهای پیام/.+

R1475/P36446/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور وارد مشهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی وزیر کشور، پنجشنبه ۶ اردیبهشت با استقبال یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی وارد مشهد مقدس شد.

????گفتنی است؛ شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر کشور به مشهد مقدس است.

کد خبر 6088595

دیگر خبرها

  • ژنرال صهیونیست: حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند/ جنگ را باختیم
  • هشدار ۲ ژنرال صهیونیست درباره حمله به رفح
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • (ویدیو) ژنرال سابق اسرائیلی: فکر نمی‌کردیم ایران با موشک‌هایش به ما حمله کند
  • عطر افشانی مزار شهدای کارگر خوزستان
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • فیلم| فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای اسرائیل لازم باشد موشک می‌زند
  • وزیر کشور وارد مشهد شد
  • فرمانده کل ارتش میهمان کهگیلویه و بویراحمدی‌ها