Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمدالله کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ارجاع مصوبه مجلس درباره حذف سود مرکب از تسهیلات‌گیرندگان و تولیدکنندگان از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، گفت: معتقدم حذف سود مرکب تأثیر به‌سزایی در تسریع جمع‌آوری مطالبات معوق بانک‌ها دارد چرا که انگیزه تسویه حساب را بالا می برد و باید هر چه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بخشودگی جرائم دیرکرد وام‌های زیر صد میلیون تومان نتایج خوبی داشت و با توجه به دغدغه مجلس درباره رونق تولید و مخالفت با دریافت سود روی سود در وام‌های اعطاء شده به تولید‌کنندگان، مجلس تصمیم گرفت طرحی برای بخشودگی سود مرکب وام‌های تولیدکنندگان تهیه کند.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: حذف سود مرکب از تسهیلات‌گیرندگان و تولیدکنندگان باعث می‌شود تا تولید در کشور، با توجه به شرایط تحریمی، رونق بیشتری گرفته و تولیدکنندگان را از خطر ورشکستگی نجات دهد.

کریمی ادامه داد: در شرایط موجود و با وجود تورم افسارگسیخته که هزینه تولید نیز برای تولیدکنندگان افزایش سرسام‌آوری دارد، باید به تولیدکنندگان بیش از پیش کمک کنیم و یکی از این راه‌‌ها برای کمک به آنها، حذف سود مرکب از تسهیلات‌گیرندگان و تولیدکنندگان است.

وی تصریح کرد: حذف سود مرکب از تولیدکنندگان و تسهیلات‌گیرندگان باعث کاهش هزینه‌های تولید شده و به نوعی مشوقی برای تولیدکنندگان محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با بیان اینکه بزرگترین مانع رونق تولید و تحرک اقتصادی در حال حاضر محاسبه و اخذ سود مرکب و جرائم توسط بانک‌ها است، خاطرنشان کرد: به‌منظور رعایت مقررات و حقوق اسلامی در معاملات بانکی و تحقق بانکداری بدون ربا، باید اصلاحی در سیستم بانکی صورت گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سود مرکب مطالبات بانک هفده شهریور سامانه سماح گام سوم برجام ماه محرم سید مهدی صدرالساداتی فردو اینستکس شب هشتم محرم علیرضا فغانی کیاسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی تولیدکنندگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • شارژ۱۹میلیارددلاری صندوق توسعه/تزریق۱۰۰همت به مسکن در۱۴۰۳
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • نارضایتی تولیدکنندگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری