Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از فارغ‌التحصیلان بویژه در رشته‌های فنی و کاربردی در حوزه‌های کشاورزی و صنعت خواستار شد تا با تاسیس تعاونی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد سهیم باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کامران اصغری به مناسبت هفته تعاون( 13 تا 19 شهریور ماه) در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: تعالی و پیشرفت جامعه در تمامی حوزه ها متاثر از همکاری،هماهنگی ،تعامل و تعاون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از تعاون به عنوان کلمه مقدس یاد کرد و افزود: به دلیل اهمیت موضوع تعاون ،خداوند نیز  در قرآن به آن اشاره  کرده است از این‌رو تعاون به نوعی ریشه در اعتقادات دینی ما دارد.

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه فرهنگ تعاون در همه جوامع وجود دارد اما در کشور ما این موضوع پررنگ تر است، گفت: تا جایی که در قانون اساسی کشور ما 25 درصد از اقتصاد به بخش تعاون اختصاص پیدا کرده است.

این مسئول با بیان 5 تا 6 درصد از این 25 درصد در استان مازندران محقق شده است ،افزود: چنانچه در حوزه تعاون تلاش بیشتری صورت گیرد هرساله رشد خوبی در بخش تعاون خواهیم داشت.

اصغری شمار تعاونی های مازندران را 13 هزار واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد یک‌هزار و 464 تعاونی مربوط به شهرستان قائمشهر است.

وی با اعلام اینکه سال قبل ،15 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات در حوزه اشتغال پایدار روستایی شهرستان قائم شهر اختصاص پیدا کرده است،ادامه داد: حدود 40 طرح پرورش لیمو ترش در یکی از روستاهای این شهرستان انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: حدود 24 میلیارد تومان تسهیلات فراگیر در جهت توسعه اقتصاد و اشتغال در شهرستان قائمشهر پرداخت شد.

این مسئول با بیان اینکه اگر اقتصاد رونق پیدا کند ؛ اشتغال را به همراه دارد،افزود: حدود یک میلیارد و 750 میلیون تومان تسهیلات با منابع 4 درصد به مشاغل خانگی و پشتیبان در این شهرستان پرداخت شد.

وی از فارغ التحصیلان بویژه در رشته های فنی و کاربردی در حوزه های کشاورزی و صنعت خواستار شد تا با تاسیس تعاونی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد سهیم باشند.
اصغری گفت: جوانان ما باید به این نتیجه برسند که دولت در حال کوچک شدن است اینکه بخواهیم تعداد کارمندان را افزایش دهیم ؛ شدنی نیست.

این مسئول افزود: البته دولت هم باید فضا و بستر را برای ایجاد کارآفرینی فراهم کند و از جوانان که در کارآفرینی نقش دارند حمایت کنند.
اصغری با بیان اینکه تعاونی ها فاصله طبقاتی را کاهش می دهد ،تصریح کرد: هر جا که همکاری و تعاون بیشتر بود توفیقات نیز افزون تر بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد:بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی در حوزه تعاون در تامین منابع نقش مهمی دارد.


اصغری به اجرای طرح روستا تعاون از سال 92 تاکنون اشاره کرد و هدف از ایجاد این طرح را استفاده بهینه از ظرفیتها و توانایی های اجرایی بخش تعاون در سطح روستاها ، توسعه و توانمندسازی تعاونیهای روستایی ، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان یافته و کار آفرینی اقتصادی روستاییان در قالب مشارکت گروهی برشمرد.

وی افزود: بیش از 49 تعاونی توسعه روستایی در قالب طرح روستا تعاون در استان مازندران تشکیل و فعالسازی شد.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران از تاسیس و ثبت بیش از یکهزار و 337 شرکت تعاونی از سال 92 تاکنون خبر داد و گفت: این تعاون ها با گرایش های تولیدی،توزیعی و خدماتی در استان فعالیت می کنند.

وی همچنین از ثبت بیش از 60 شرکت تعاونی با عضویت 567 نفر در سالجاری خبر داد و تصریح کرد: سه شرکت تعاونی توسعه عمران با عضویت بیش از 2 هزار نفر در استان فعال شده است.

اصغری گفت : یک شرکت تعاونی توسعه عمران در شهرستان بابلسر با هدف توسعه و آبادانی این شهرستان با نیم درصد جمعیت شهرستان در سال گذشته ثبت گردیده است .

وی با اعلام اینکه 5 شرکت تعاونی فراگیر با هدف فقر زدایی و کسب درآمد برای 3 دهک پایین جامعه در استان تاسیس شده است ،از ثبت 83 تعاونی زنان با بکارگیری بیش از 600 نفر در مازندران خبر داد.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه بیش از 900 دوره آموزشی و بیش از 180 همایش و گردهمایی در استان برگزار شده است، برگزاری و مشارکت در برپایی حدود 11 نمایشگاه ملی،استانی و شهرستانی را از دستاوردهای اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی برشمرد.

اصغری گفت: پرداخت بیش از 18 میلیارد تومان تسهیلات در جهت توانمند سازی تعاونی های مازندران از عملکرد اداره کل تعاون استان است.

وی رسیدگی به 976 مورد شکایات واصله تعاونی ها و اتحادیه ها و حسابرسی از 98 تعاونی را دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد.

اصغری با اعلام اینکه بیش از 120 میلیون دلار صادرات تعاونی های استان به کشورهای خاورمیانه،آسیایی،اروپایی و کشورهای عربی صادر شده است،گفت: این صادرات شامل محصولات تولیدی ، کشاورزی ، صنعتی ،خدمات فنی مهندسی بوده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به مناسبت جنبش‌های جهانی برای آزادی فلسطین در سراسر دنیا بیانیه صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به مناسبت جنبش‌های جهانی برای آزادی فلسطین در سراسر دنیا بیانیه صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین 
سلام فرشتگان بر سرداران رشید حضرت، ولی عصر ارواحنا و ارواح العالمین له الفداء.  

انقلابیون و مجاهدین اندیشمند ایرانی، طی عملیاتی غرورآفرین در سحرگاه ۲۶ فروردین ماه با رمز یا رسول الله (ص) که در آن اخلاق، اقتدار، علم و فنآوری درهم آمیخته شده بود، یک پیروزی تاریخی-حماسی را به امت واحده اسلام هدیه دادند.  


هیمنه تاریخی و البته پوشالی اسرائیل غاصب یک شبه فروریخت! پهپاد‌ها و موشک‌های قدیمی ایران سامانه‌های پدافندی چهار قدرت هسته‌ای جهان را به سخره گرفته و دو پایگاه نظامی که به عنوان امن‌ترین پایگاه‌های نظامی در جهان شناخته می‌شدند را با تلفات بسیار بالا به نابودی کشاندند.

پایگاه‌هایی که آشیانه‌های جنگنده‌های ۱۲۰ میلیون دلاری اف ۳۵ و نیز پیشرفته‌ترین تجهیزات جاسوسی جهان در آن جای گرفته بود. اعتراف وزیر امنیت داخلی رژیم آپارتاید صهیونیستی مبنی بر انهدام کامل این دو پایگاه به همراه شمار تلفات بالا، تاییدی بر ادعای مقامات نظامی ایران است.


در این عملیات سهمگین حیدری-خیبری، خامنه‌ای دریادل با سپاه و ارتش مکتبی و ملت مبارز و شهیدپرور ایران مرهم بر دل مظلومان غزه گذاشتند و فرمانده کل قوا در میدان اثبات کرد که یدالله فوق ایدیهم.

یاد پیر عارف جماران، خمینی کبیر (ره)، بخیر که می‌فرمود با یک دست قرآن و با دست دیگر اسلحه را برگیرید و چنان از حیثیت خود دفاع کنید که فرصت اندیشیدن را از دشمن بگیرید!
 
توکل بر ذات اقدس احدیت و اندیشه قرآنی، گرانیگاه این حرکت توحیدی است. حاشا که تنها صحبت از انتقام خون سرداران شهید سلیمانی، زاهدی، حجازی و دیگر همرزمان آنان باشد؛ بلکه فراز دیگری از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند اسلامی بر صحنه تاریخ ثبت گردید و با اقتداری شگفت‌انگیز معادلات جدیدی وارد میدان نبرد جهانی شد.  

عملیات وعده صادق نخستین اقدام میدانی برای انهدام اسرائیل غاصب است!  

و اکنون رویداد‌های پس از عملیات طوفان الاقصی، که ذات خبیث دشمن وحشی و نژادپرست صهیونیستی را در کشتار وحشیانه کودکان و زنان و مردم مظلوم غزه به جهانیان نشان داده، و همچنین صبر و استقامت و توکل مردم غزه و نیز شجاعت و صلابت و مقاومت مبارزان جبهه مقاومت، و در نهایت عملیات غرورآفرین و بی‌نظیر *وعده صادق* چنان وجدان‌های پاک مردم کشور‌های گوناگون دنیا را بیدار کرده و آن‌ها را در دفاع جانانه از احیای کشور مستقل فلسطین به حرکت درآورده که این امر فرصت چشمگیر و بی‌نظیری را برای تحقق آرمان‌های فلسطینی امامین انقلاب فراهم آورده است. حرکت و جنبش مردم در سراسر جهان با شعار آزادی فلسطین از بحر تا نهر، خود خاطرات ماه‌های پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران را در اذهان تداعی می‌کند و از امروز مسئولیتی سنگین‌تر بر دوش دولت و مجلس انقلابی و همه آزادیخواهان و انقلابیونی که دل در گرو نابودی این غده سرطانی و آزادی فلسطین عزیز بسته‌اند، قرار می‌دهد.

روشن است که انقلابیون برای تداوم این امواج خروشان مردمی در حمایت از آرمان‌های فلسطین باید تا حصول نتیجه نهایی برنامه‌ریزی شایسته‌ای داشته باشند.

انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا به همراه امت اسلام و ملت غیور ایران برای پیروزی نهایی فلسطین، محور مقاومت و رزمندگان سرافراز ایران دست به دعا برمی‌دارد و مطمئن است که وَ مَن یَتَوَلَّ اللَّهَ وَ رَسولَهُ وَ الَّذینَ آمَنوا فَإِنَّ حِزبَ اللَّهِ هُمُ الغالِبونَ.


السلام علیکم و رحمة الله و برکاته 
انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا

دیگر خبرها

  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم