Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، چند روز پیش خبری منتشر شد که شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر دستور داده اند پروژه‌های مسکن مهر که پیشرفت فیزیکی آنها زیر 30 درصد است از دستور کار تکمیل خارج شود. نورالله سپیدیان رئیس اداره مسکن مهر بنیاد مسکن نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا تکمیل واحدهای مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی زیر 30 درصد در شهرهای زیر 25 هزار نفر از دستورکار خارج شده است، گفت: «برنامه‌ای برای عملیات اجرایی باقیمانده واحدهای مسکن مهر است که یک تعدادی از پروژه‌ها که باقیمانده و دارای یک‌سری مشکلات هستند تصمیماتی برای آنها گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این مشکلات این است که بعضی واحدها فاقد متقاضی هستند و بعضی هم مشکلات حقوقی دارند و بعضی واحدها زیر 30درصد پیشرفت فیزیکی دارند. بنابر تصمیماتی که در شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی گرفته شد، قرار بر این شد که واحدهای مسکن مهر مشکل‌دار که یک قسمت آن واحدهای مسکونی زیر 30 درصد پیشرفت است و به دلایل مختلف دارای مشکلاتی هستند که امکان ادامه کار وجود ندارد از عملیات اجرایی خارج شوند تا تعیین‌تکلیف شود».

در همین راستا نکات زیر قابل تامل است:

1- مهم‌ترین سوال این است که چرا با وجود گذشت 6 سال از آغاز کار دولت تدبیر و امید هنوز پروژه هایی وجود داشته باشد که میزان پیشرفت آن ها زیر 30 درصد است؟ پروژه هایی که در صورت دلسوزی مسئولین امر به راحتی دو ساله باید به پایان می رسید.

2- مسئولین وزارت راه و شهرسازی به گونه ای از بدون متقاضی بودن بعضی واحدهای مسکن مهر خبر می دهند که گویا این واحدها تکمیل شده اند و مردم تمایلی برای استفاده از آن ها را ندارند. این در حالی است که به جرات می توان گفت تمام واحدهای مسکن مهر تکمیل شده، دارای متقاضی هستند و اگر واحد مسکن مهری بدون متقاضی مانده به دلیل فراهم نشدن امکانات اولیه مانند آب و برق و گاز و مسیرهای دسترسی است.

3- البته بعضی از واحدهای تکمیل نشده مسکن مهر هنوز بدون متقاضی هستند ولی این بدان سبب است که امکان ثبت نام برای مردم وجود نداشته است و اگر این اتفاق می افتاد تاکنون این واحدها هم بدون متقاضی باقی نمی‌ماند. جالب اینجاست که بعد از استعفای آخوندی از وزارت راه و شهرسازی سندی منتشر شد که از مخالفت وی با ثبت نام واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر پرده بر می داشت.

4- یکی از علل اصلی تکمیل نشدن این پروژه های مسکن مهر را در عدم افزایش وام این پروژه ها باید جست و جو کرد. در حالی که وام بعضی از پروژه های مسکن مهر تا 50 میلیون تومان برای هر واحد افزایش یافته، وام پروژه‌های با پیشرفت زیر 30 درصد، 25 میلیون تومان باقی مانده است.

5- چرا بعضی از واحدهای مسکن مهر که می توانست با قیمت تمام شده در اختیار مصرف کننده نهایی قرار گیرد به پیمانکاران واگذار شد تا آن ها بعد از تکمیل آن ها با قیمت روز به مردم بفروشند؟ البته مسئولین وزارت راه و شهرسازی این واحدها را در قالب پروژه اقدام ملی خود عنوان کرده اند. چنانچه داود صفدری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در تاریخ 27 فروردین ماه گفت: «برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای احداث مسکن امید و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی سال‌های باقی‌مانده تا پایان دولت دوازدهم است که سهم شهر جدید هشتگرد از این برنامه ۱۸ هزار واحد است». صفدری با اشاره به وجود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در شهر جدید هشتگرد گفت:«5 هزار واحد آن از برنامه مسکن مهر خارج شده و به برنامه مسکن امید تحت عنوان «مسکن خودمالکی» تبدیل شده که پیمانکار پس از تکمیل این واحدها، آنها را به فروش می‌رساند و این 5 هزار واحد به عنوان بخشی از برنامه ساخت ۱۸ هزار واحد مسکونی خودمالکی در هشتگرد قرار می‌گیرد».

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مسکن راه و شهرسازی مسکن مهر مشکلات وزارت راه و شهرسازی دولت برق گاز برق راه و شهرسازی گاز مسکن مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاری‌قرآن در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: در گستره استان اصفهان بیش از ۴۶۱ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد پس از بررسی و پالایش‌های لازم افزون بر ۱۵۸ هزار و ۸۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شدند.

وی افزود: از متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در این استان، تاکنون بیش از ۱۳۱ هزار متقاضی تأیید نهایی تجمعی (دارای ۴ شرط) شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: از این تعداد نیز برای بالغ بر ۵۰ هزار و ۸۰۰ نفر افتتاح حساب شده است و تا کنون افزون بر ۳۸ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.

وی اضافه کرد: از مجموع متقاضیان حائز شرایط در استان، بیش از ۶۷ هزار و ۶۰۰ نفر حائزان شرایط شهرهای جدید استان اصفهان هستند و افزون بر ۹۱ هزار و ۱۰۰ نفر نیز متقاضیان حائز شرایط در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان بودند.

قاری قرآن با بیان اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از پنج هزار و ۳۰۰ پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است، گفت: در حال حاضر قرارداد با سازنده برای افزون بر ۴۵ هزار و ۳۰۰ واحد منعقد و از این تعداد برای بالغ بر ۱۹ هزار و ۹۰۰ واحد قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده تا کنون پروانه ساختمانی افزون بر ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد اخذ شده است؛ همچنین با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر اجرای این طرح در مراحل مختلف اخذ پروانه، فونداسیون، اسکلت و سقف، سفت کاری و نازک کاری قرار دارد.

کد خبر 6096163

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان