Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@17:13:28 GMT

صدور ۵۰ مجوز ایستگاه صلواتی در شهرضا

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۷۳۸۷

صدور ۵۰ مجوز ایستگاه صلواتی در شهرضا

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا از صدور مجوز برپایی ۵۰ ایستگاه صلواتی در این شهر ویژه دهه نخست محرم خبر داد.

محمدمهدی مولائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا با اشاره به درپیش بودن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد: تمهیدات شهرداری شهرضا برای ارایه خدمات به عزاداران و هیئات مذهبی پیش از آغاز ماه محرم اتخاذ و برنامه‌ریزی لازم در این‌خصوص انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخش مهمی از فعالیت‌های شهرداری در این ایام به سیاه‌پوش کردن اماکن و معابر اختصاص دارد، عنوان کرد: با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پنج هزار متر لامپ ریسه و پرچم عزاداری خریداری و در خیابان‌ها و اماکن عمومی شهر نصب شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا از تشکیل کارگروهی برای نظارت بر عملکرد هیئات مذهبی این شهر خبر داد و افزود: تاکنون مجوز فعالیت ۵۰ ایستگاه صلواتی صادر و بانیان آن‌ها درمورد ضرورت رعایت احکام شرعی و حفظ پاکیزگی محیط توجیه شده‌اند.

مولائیان گفت: با توجه به اهمیت انتقال مفاهیم و ارزش‌های عاشورایی به نسل‌های جوان و نوجوان و ترویج شعائر دینی، ۲۰ پرچم عرضی حاوی احادیث امام حسین(ع) تهیه و در اماکن پر تردد نصب شده است.

وی اضافه کرد: واحد خدمات شهری شهرداری نسبت به آسفالت محیط بعضی از مساجد و تکایای محل اجتماع و استقرار هیئات مذهبی اقدام کرده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضابا بیان اینکه شهرداری برای استقبال از کاروان پیاده مشهد تا کربلا در عصر روز هشتم محرم برنامه‌ریزی کرده است، خاطرنشان کرد: شیفت ویژه رفت و روب معابر و خیابان‌ها فعالیت خود را از شب گذشته آغاز و بعد از عزاداری هیئات به صورت ویژه برای نظافت معابر اقدام می‌کند.

مولائیان با بیان اینکه پویش‌های مردمی نقش بسزایی در حفظ نظافت معابر دارد، تصریح کرد: بعد از مراسم ۴۱ منبری گروهی از شهروندان برای نظافت معابر داوطلب شده‌اند و شهرداری شهرضا تجهیزات لازم مانند کیسه زباله، دستکش و خودرو را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: طرح "عزاداران حسینی، فرهنگ سبز" با هدف ترویج فرهنگ رعایت نظافت معابر عمومی و خیابان‌ها برنامه‌ریزی  شده که قرار است با همکاری هیئات مذهبی و شهروندان در این ایام اجرا شود.

کد خبر 388791

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری شهرضا مدیریت شهری شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب بوده و هیچگونه مجوز ساخت و ساز در محدوده این محوطه تاریخی صادر نشده است.

وی با بیان اینکه قلعه اولتان یکی از محوطه‌های تاریخی مهم استان اردبیل بوده و در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: تاکنون هفت فصل کاوش در این محوطه انجام یافته که نشان دهنده اهمیت آن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اهمیت قلعه اولتان، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل پیشنهاد تبدیل اولتان قالاسی به پایگاه ملی را به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده است و پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای این مورد هستیم.

محمدی ادیب با اشاره به اینکه محوطه‌ها و بناهای تاریخی عرصه و حریم مشخصی دارند، ادامه داد: در مورد قلعه اولتان نیز عرصه و حریم آن در سال ۱۳۹۸ تعیین و در شورای حرایم کشور به تصویب رسیده است که بر اساس همان موارد مصوب، حفاظت از قلعه اولتان انجام می‌شود.

کد خبر 6097245

دیگر خبرها

  • ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده لوکادیا برای CAS
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • صدور ششمین هشدار هواشناسی سطح زرد
  • قصاب غزه در ایستگاه پایانی
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان