Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@00:10:12 GMT

تراز تجاری مثبت 240 میلیون دلاری سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۷۷۳۹

تراز تجاری مثبت 240 میلیون دلاری سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تراز تجاری این استان در بازه زمانی 5 ماه ابتدایی سال جاری، مثبت 240 میلیون دلار بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادر میرشکار در گفت وگو با عصرهامون، گفت: مطابق گزارشات رسمی تجاری سیستان و بلوچستان، مجموع صادرات این استان از گمرگات و بازارچه های مرزی طی مدت زمان 5 ماهه نخست سال جاری  599 هزار و 881 تن به ارزش دلاری 397میلیون و 813هزار و 209 دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از طرفی، رقم واردات کالا از مبادی مرزی سیستان و بلوچستان (بدون احتساب منطقه آزاد) در این بازه زمانی، 157میلیون و 584هزار و 406 دلار بوده است. تفاضل این دو رقم، عدد 240میلیون و 228هزار و  803 دلاری را نمایش می دهد که این عدد مثبت بیانگر تراز تجاری استان در مدت زمان 5 ماه ابتدایی سال جاری است.

این مقام مسئول در خصوص میزان ارزش دلاری صادرات گمرکات در این مدت اظهار کرد: مجموع رقم گزارش شده برای گمرکات استان 101 میلیون و 651 هزار و 867 دلار بوده که گمرک زاهدان با 45میلیون و 487هزار و 45 دلار، میلک با 35 میلیون و 709 هزار و 212 دلار، گمرک چابهار و منطقه با 17 میلیون و 685 هزار و 627 دلار، گمرک میرجاوه با یک میلیون و 705 هزار و 205 دلار و پیشین با یک میلیون و 064 هزار و 778 دلار به ترتیب سهم مشخصی را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به صادرات 296 میلیون و 161 هزار و 342 دلاری بازارچه های مرزی استان در این بازه زمانی، ادامه داد: همچنین، میزان ارزش دلاری صادرات هریک بازارچه های مرزی استان نیز در طول این مدت، برای بازارچه میلک 98 میلیون و 929 هزار و 967 دلار، میرجاوه 117 میلیون و 731 هزار و 55 دلار، کوهک 7 میلیون و 299 هزار و 485 دلار، پیشین 5 میلیون و 498 هزار و 786 دلار، ریمدان 131 هزار و 747 دلار، جالق 8 میلیون و 413 هزار و 407 دلار، گمشاد 58 میلیون و 156 هزار و 895 دلار بوده است.

میرشکار با اشاره به اهمیت این مساله در ایجاد رونق اقتصادی در استان و کشور، خاطرنشان کرد: تراز تجاری در واقع به تفاوت میان ارزش پولی واردات و صادرات طی یک دوره معین گفته می‌شود که مثبت بودن آن نشان دهنده صادرات بیشتر و منفی بودنش بیانگر واردات بیشتر است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در پایان ابراز امیدواری کرد تا در صورت تداوم این روند تا پایان سال، شاهد تحولات مثبت و خوبی در حوزه تجارت و رونق تولید در استان باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۷۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد

به گزارش جام جم آنلاین،مدیر کل هواشناسی استان گفت: میزان بارش استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۲۱.۸ میلی متر بوده که ۴۹.۴ درصد بیشتر از میانگین بلند مدت این دوره است.

حیدری افزود: همچنین میانگین بارش بلند مدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلی متر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلند مدت سال زراعی مشابه افزایش یافته است.
وی درباره بارش‌های مونسون افزود: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب شرق کشور و استان پیش بینی شده است.
حیدری ادامه داد: استان ۲۰ سال درگیر خشکسالی است و این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش می‌دهد، همچنین با توجه به ادامه دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان ده ساله ۹۹.۳ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.
وی در ادامه افزود: میانگین دمای استان تا خرداد ماه ۰.۵ تا یک درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه خرداد تا شهریور در نیمه شمالی استان یک تا دو درجه بیشتر از نرمال و در نیمه جنوبی ۰.۵ درجه بیشتر از نرمال پیش بینی شده است.
وی درباره میانگین دمای استان گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون، ۱۹.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و از افزایش ۱.۳ درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلند مدت مشابه خبر داد.

دیگر خبرها

  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی
  • توافق ۲۴ میلیون دلاری هیئت تجاری افغانستان در ازبکستان
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد