Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@12:34:52 GMT

استعفای مهندس معامله قرن و آینده طرح صلح ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۷۹۳۹

استعفای مهندس معامله قرن و آینده طرح صلح ترامپ

گفته شده است بعد از رفتن گرینبلات، «آوی برکوویتز » معاون کوشنر که یک جوان 30 ساله است و تجربه‌ای در امور خاورمیانه ندارد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید پنج‌شنبه اعلام کرد جیسون گرینبلات فرستاده ترامپ در امور خاورمیانه در حال ترک دولت است. گرینبلات دو سال قبل برای تحلیل منازعه اسرائیل و فلسطین و تهیه طرحی واقع‌بینانه و قابل‌اجرا برای حل مسأله فلسطین و گسترش روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه به دولت ترامپ پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه گفته شده است تا رونمایی از طرح صلح توسط ترامپ، او در نقش خود باقی خواهد ماند اما این اتفاق تردیدها درباره انتشار طرح را افزایش می دهد. در این خصوص نکاتی قابل ذکر است:
 
گفته شده است بعد از رفتن گرینبلات، «آوی برکوویتز » معاون کوشنر که یک جوان 30 ساله است و تجربه‌ای در امور خاورمیانه ندارد و برایان هوک نماینده ویژه در امور ایرن نقش بیشتری در تیم ترامپ برای طرح صلح برعهده خواهند گرفت.

در دوره تصدی گرینبلات، امریکا پیوندهای دیپلماتیک خود با فلسطینی‌ها را کاهش داد، کنسولگری خود در قدس و نمایندگی فلسطین در واشنگتن را بست وکمک‌های مالی به اراضی فلسطینی و تشکیلات خودگردان را متوقف کرد. در مقابل، گرینبلات روی تقویت اتحاد امریکا و اسرائیل کار کرده‌است و روش حرف زدن حکومت امریکا درباره شهرک‌ها، گذرگاه‌ها و دیگر مسائل ادامه‌دار مرتبط با منازعه فلسطین رادر جهت منافع بیشتر رژیم صهیونیستی تغییر داده است.
 

از نظر فلسطینی‌ها گرینبلات و سایر اعضای تیم ترامپ به جای بی‌طرف بودن، با حمایت از شهرک‌سازی‌ها و زمین‌خواری‌های رژیم صهیونیستی و اقدامات تنبیهی دلبخواهانه علیه فلسطینی‌ها و به حاشیه راندن دیدگاه آنها، قهرمانان ایدئولوژی راستگرایی اسرائیل بوده‌اند و از این روایت حکومت راستگرای اسرائیلی حمایت می‌کنند که ایجاد یک کشور دائم فلسطینی خطری امنیتی برای اسرائیل خواهد بود.
 

استعفای گرینبلات پایان طرح موسوم به معامله قرن نیست اما  اعتراف واضحی توسط آمریکاست که  این طرح با موانع بسیاری روبروست. در واقع استعفای او هیچ تفاوتی به حال چیزی که واقعاً نمی‌توان آن را یک طرح صلح نامید نخواهد کرد.

منبع کانال اندیشکده راهبردی تبیین

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان جیسون گرینبلات ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • هدف اعتراضات دانشجویان در جهان تمرکز بر جنایات اسرائیل در غزه است
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • آیا « راه حل دو کشوری » میان فلسطین و اسرائیل ممکن است؟/ چالش های پیش روی کشور مستقل فلسطین چیست؟
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • معنای استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی اسرائیلی چیست؟