Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@23:50:09 GMT

برداشت انجیر در ایذه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۷۹۸۶

برداشت انجیر در ایذه آغاز شد

مصطفی هنرمندیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارقام انجیر کشت شده در شهرستان ایذه، سبز استهبان، کشکی و محلی است که هم اکنون کشاورزان در حال برداشت محصول خود هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایذه سطح باغات انجیر ایذه را ۲۷۰ هکتار عنوان کرد و افزود: عمده انجیر این شهرستان در روستاهای سادات موسوی، سادات حسینی، شیوند و غریبی‌های بخش‌ دهدز و مقداری نیز در بخش سوسن تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمندیان افزود: انجیر این شهرستان، علاوه بر تازه خوری بصورت خشک، مربا، گرده خشک، بندانجیر و نوع محلی پازن انجیر تهیه شده و به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه متوسط تولید انجیر در هر هکتار را هشت تن برآورد کرد و گفت : پیش بینی می‌شود میزان تولید امسال این محصول باغی در این شهرستان ۲هزار و ۱۶۰ تن باشد، این در حالی است که در سال گذشته حدود یک هزار و ۶۰۰ تم انجیر از باغات ایذه برداشت شده بود.

شهرستان ایذه در ۱۸۳ کیلومتری شمال شرق مرکز استان خوزستان واقع شده است که یکی از عمده راه‌های ارتزاق مردم آن کشاورزی است.

/۶۰۰۲/۹۴۳۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان خوزستان جهاد کشاورزی کشاورزی ایذه انجیر قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن