Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@02:17:54 GMT

وقتی دغدغه اصلی کانون نیازسنجی از مخاطبان می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۴۹۲۴۰

وقتی دغدغه اصلی کانون نیازسنجی از مخاطبان می شود

صالحی گفت: فعالیت کانون فرهنگی هنری شهید گل محمدی تنها برای ایام خاص و مناسبت های مذهبی نیست بلکه در طول سال فعالیت های فرهنگی را برای مخاطبان خود برنامه ریزی و اجرا می کند.

«احسان صالحی» در خصوص برنامه های این کانون به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری به مدت ۱۰ شب همراه با قرائت زیارت عاشورا با حضور حجت الاسلام شاه میرزالو و با نوای مداحان اهل بیت)ع)، برپایی ایستگاه صلواتی و موکب حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، برگزاری جلسه هماهنگی با بانیان نذری و مداحان هیئت ویژه ماه محرم، مشکی پوش کردن صحن مسجد به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم از جمله برنامه های این کانون در ایام ماه عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید گل محمدی مسجد صاحب الامر(عج) کوی صالح آباد اراک، برگزاری مسابقه فرهنگی حماسه حسینی ویژه ماه محرم و توزیع برگه های مسابقه در بین عزاداران، برگزاری کاروان غم در روز تاسوعا و عاشورای حسینی، برگزاری مراسم زیارت عاشوراء بعداز اقامه نماز مغرب و عشاء و برگزاری اقامه نماز ظهر و عصر در روز عاشورای حسینی در گلزار شهدای شهر اراک را از دیگر این برنامه ها در محرم دانست.

 

                             

 

وی به حضور و بازدید حجت الاسلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از کانون اشاره و اضافه کرد: ایشان در راستای بحث حضور در نماز جماعت، هدف از قیام امام حسین(ع)، مصائب امام حسین(ع) و امر به معروف و نهی از منکر در جمع عزاداران مسجد صاحب الامر(عج) به سخنرانی پرداخت و در خصوص برگزاری جلسه ای با حضور فرماندار اراک و اعضای شورای اداری برای رفع مشکلات منطقه صالح آباد قول مساعد داد.

 

در ادامه مراسم که باعزاداری و سینه زنی عزاداران همراه بود، حجت الاسلام دانشی از مکان های مختلف کانون فرهنگی و برنامه های کانون از جمله دفتر کانون فرهنگی، دفتر واحد خواهران، کتابخانه، کافی نت، مجموعه عکس های نمایشگاهی فعالیت های کانون و سپس از محل برپایی ایستگاه صلواتی به همت جوانان و نوجوانان مسجدی بازدید به عمل آورد.

 

                           

 

صالحی همچنین برنامه های این کانون در ماه محرم را با هدف ترویج فرهنگ غنی عاشورا و بیان اهداف قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: مراسم عزاداری و سوگواری دهه اول محرم در اين كانون‌ با حضور پرشور اعضای کانون و به صورت خودجوش برگزار می‌شود؛ هدف اصلی اجرای این برنامه‌ها تعظیم و گرامیداشت مقام ائمه معصومین (ع) و ایجاد زمینه‌ جذب نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به آموزه های اهل بیت(ع) است.

 

وی افزود: این کانون با راه اندازی کانال های اطلاع رسانی اقدام به معرفی فعالیت های خود در شبکه های اجتماعی کرده است و مخاطبان می‌توانند از طریق این شبکه ها به برنامه های کانون دسترسی داشته باشند؛ ویژه‌برنامه‌های محرمی کانون شهید گل محمدی در دهه اول محرم، همه ساله با حضور سخنرانان و مداحان مطر ح استان و کشور برگزار و فعالیت‌هایی از قبیل ایستگاه های صلواتی، مسابقات فرهنگی و مذهبی برای نوجوانان و کودکان با موضوع واقعه کربلا و برگزاری نمایش‌های عاشورایی انجام می شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید گل محمدی صالح آباد اراک، دغدغه و هدف از اجرای برنامه های کانون را ایجاد فضای متفاوت برای حضور و تجربه نوجوانان جهت ارتقای سطح بینش و نگرش آنان از مناسبات مذهبی و دینی دانست و افزود: به همین جهت برنامه ریزی های ما بر مبنای علایق نوجوانان و مناسب با ذائقه آنان صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت این کانون فرهنگی هنری تنها برای ایام خاص و مناسبت های مذهبی نیست، افزود: کانون فرهنگی هنری فرهنگی شهید گل محمدی در طول سال فعالیت های فرهنگی را برای مخاطبان خود برنامه ریزی و اجرا می کند؛ تمام تلاش کانون در این راستا است که برنامه ها بر اساس نیاز روز مخاطبان و ذائقه آنها طراحی و اجرا شود.

 

                             

 

صالحی اظهار کرد: برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) از جنبه روحی، روانی و اجتماعی تأثیر مثبتی بر افراد به ویژه جوانان دارد و در ایام سوگواری ماه محرم حضور جوانان در مساجد و هیأت‌های مذهبی سبب می‌شود این قشر از مسائلی که منجر به روی آوردن آنان به اعمال خلاف می‌شود، دوری کنند.

 

وی با بیان اینکه امام جماعت و فعالان مساجد نقش مهمی در جذب جوانان به مساجد و هیأت‌های مذهبی و سایر برنامه‌های فرهنگی مساجد دارند افزود: والدین هم باید کودکان را با مسائل دینی و اعتقادی آشنا کنند تا در دوران نوجوانی و جوانی بدون اجبار و درخواست آنان در این مراسم شرکت کنند.

 

                      

                           

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم شیرخوارگان حسینی محرم مسجد همایش شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر ع مجلس کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد عاشورای حسینی ماه محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرماندار مرند در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور با تاکید بر الگوی قرار دادن شهدا در تمامی عرصه‌های زندگی گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از اسلام و مظلومان حق امامت و پیشرو بودن را بر گردن ما دارند.

عباسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا تمام دنیا اقتدار و آزادگی ملت ایران را به چشم دید خاطرنشان کرد: تمام دنیا می‌داند که خاک ایران اسلامی پر است از شهیدانی چون حاج قاسم سلیمانی و محرم علیپور لذا ملت ما هیچ ترسی از دشمن ندارد.

شهید مدافع حرم محرم علیپور در روز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خلعت شهادت پوشید و در مزار شهدای روستای زادگاه پدری قراجه محمد به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند