Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: یازده آئین عاشورایی گیلان در فهرست میراث معنوی کشور ثبت شده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گیلان ، حفظ آیین و سنت های گذشته که ریشه در باورها و اعتقادات جامعه دارند، همواره مورد تاکید است چراکه از هرگونه تحریف و گزند زمانه و مخلوط شدن با باورهای غلط محفوظ می مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آئین های محرم و فرهنگ عاشورا یکی از مهمترین رویدادهای حوزه اجتماعی و مذهبی است که سطوح مختلفی را تحت نفوذ قرار می دهد، چرا که از جنبه های دینی و معنوی، آداب و رسوم تاریخی و فرهنگ مشارکتی در جامعه است.

شهرود امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: یازده آئین عاشورایی گیلان در فهرست میراث معنوی کشور ثبت شده است و بسیاری از آن ها نیز ثبت نشده و همچنان هرساله در این استان برگزار می شود، و این نشان از عشق وافر مردم این استان به سالار شهیدان دارد.

وی افزود : از علم بندی ماسوله و تشت گذاری در اسالم و آستارا گرفته تا چهل منبر و کرب زنی لاهیجان و تعزیه دیلمان و ضیابر، همه و همه میراث به جامانده از نیاکانی است که عشق به اهل بیت (ع) وامام حسین (ع) را در دل داشتند و این عشق را به نسل های بعد از خود منتقل کردند تا امروز نیز همچون سال های پیشین و حتی قرن های گذشته، شور عزای امام حسین(ع) در هر نقطه از این استان برپا شود.

انتخابی بر حفاظت و پاسداشت این آیین های ارزشمند مذهبی در سراسر گیلان تاکید کرد و گفت: مستندسازی و ثبت مراسم و سنت های مذهبی استان در فهرست میراث معنوی کشور با اهتمام بیشتر ادامه می یابد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 33 کانال یازده تلویزیون اسرائیل از دستگیری یک اسرائیلی به جرم جاسوسی برای ایران خبر داد. آن گونه که این شبکه گزارش کرد یک راننده کامیون نظامی در طول سفرهای خود در حین انجام وظیفه، ده‌ها گردان پدافند گنبد آهنین را مستند کرده و اطلاعات این سامانه‌ها از جمله عکس ها و مکان آنها را در فیس بوک برای یک مقام ایرانی که به عنوان یک زن اغواگر ظاهر شده، ارسال کرده است. حالا صهیونیست‌‎ها متوجه به این جاسوسی مخرب شده‌اند و او را دستگیر کرده‌اند. این دستگیری چند روز پس از انهدام دست‌کم یک سامانه گنبد آهنین توسط حزب الله لبنان انجام شد. گزارش شبکه یازده اسرائیل در این زمینه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بیل گردانی نمادی از آیین‌های تمدنی کشور
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری