Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@22:39:38 GMT

قیام امام حسین(ع) زمینه‌ساز پیشرفت علمی و معنوی بشریت

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۵۹۱۶۵

قیام امام حسین(ع) زمینه‌ساز پیشرفت علمی و معنوی بشریت

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیروز، 17 شهریورماه در همایش هفته امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیجار اظهار کرد: نهضت امام حسین(ع) حرکتی است برای مبارزه با منکرات، بدی‌ها و زشتی‌های زمان خود که ما باید از آن درس بگیریم.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با این حرکت خود درس شجاعت، شهادت، عدالت خواهی، مبارزه با ظلم و دفاع از مکتب اسلام را به ما آموزش داده است، افزود: امام حسین(ع) پرورش یافته مکتب پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) بود وتمام مباحث این مکتب اجرای دستورات خداوند متعال برای سعادت بشریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه کسانی که در راه نهضت حسینی به شهادت رسیدند، خونشان تا ابد در جامعه می‌جوشد و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، عنوان کرد: پرچم سرخ سیدالشهدا(ع) به تنهایی منکرات جامعه را به امر به معروف دعوت می‌کند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: نهضت حسینی امروز جهانی شده و در هر گوشه از دنیا پرچم سرخ سیدالشهدا(ع) مردم را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت می‌کند.
وی اعلام کرد: مکتب امام حسین(ع)، مکتب آزادگی و مبارزه با استکبار است و عزت و افتخار نظام اسلامی ایران بخاطر پرورش یافتگی در این مسیر و تفکر است.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در مقابل حرص و طمع آمریکا برای غارت جهان، جمهوری اسلامی ایران با پرچم «یا حسین» ایستاده و ذلت و انزوا را به استکبار جهانی تحکیم می‌کند.
وی با اشاره به شرایط کشورمان در روابط بین‌الملل افزود: عقب نشینی‌های سیاسی و اقتصادی آمریکا و برخی متحدانش، همه و همه نتیجه ایستادگی و مقاومت براساس تکیه بر نهضت حسینی است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: تحولات منطقه و گرایش کشورهای همسایه برای اتحاد و همبستگی با جمهوری اسلامی ایران، نتیجه امر به معروف و نهی از منکر و تأسی از قیام سیدالشهدا (ع) است که تا ابد پرشورتر و گسترده‌تر ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۵۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری فرقان انقلاب بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حسین بلک به مناسبت ۱۲ اردیبهشت ماه روز گرامی داشت مقام معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری پیامی را صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است...

«بسمه الله الرحمن الرحیم

مطهر در اندیشه بود مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و صاحب سبک در بیان سخنانش عطش شنوندگانش را فرو می‌نشاند و حکمتش جان‌ها را سیراب می‌کرد. در میدان استدلال و برهان بی بدلیل و در ساحت لطافت و بلاغت کم نظیر درایتی فراتر از زمانه داشت و فراستی در گفتمان مجاهدی که درس رزم را از سترگ مردانی که سینه‌ای سرشار از فقاهت و حکمت داشته‌اند آموخته بود.

رسم تلمذی حکیمانه را از بزرگ مردانی چون حضرت روح‌الله الموسوی الخمینی (ره) با خود داشت.آنگونه که فرمود او حاصل عمرم بود. زلال حقیقت اسلام را آنگونه که بود نه آنطور که می خواست عمیقاً تا عمق جان نوشیده بود. شهد شیرین حقایق دین را با گفتمانی نو به افکار جوانان و جهانیان نوشاند و بیشتر از عصر خود می اندیشید و می دانست و می خواست افکار برخواسته از حقایق قرآن و اسلام ناب او تا کنون غبار بر خود ندیده و رفته رفته حجاب معاصرت چهره درخشان او را رخشنده تر از قبل هویدا می سازد. انقلاب اسلامی و مبارزه با طاغوت به یّمن نگاه بلند او رفعت یافت و ریشه های مستحکم آن از اندیشه ژرف او استحکامی همیشگی یافت.آن روز که مبارزان به ظاهر خود را مقابل اسرائیل صهیونیست می دیدند و در بازی همان ستمگر به اسارت رفته بودند فریادهای این مطهر بود که جهان اسلام را به این درد کُشنده و ستم بیدادگر غده سرطانی نهیب داد و دل خون پیامبر گرامی اسلام (ص) را در این سوز و سوگ به شهادت گرفت.

براستی فرقان انقلاب بود و کینه توزان این امت که از نگاه و افکار او درمانده و بی تاب شده بودند تیری را به چشمی بینا و مغزی متفکر روانه کردند. به آن امید که سوی چشم نافذش را کور کنند و افکار بلندش را از پرواز باز بدارند غافل از آنکه بذرهای کِشته شده و نهال‌های غرس شده در افکار اندیشمندان و علاقمندان خیلی زود جوانه زد و قد کشید.

به گونه‌ای که ریشه انحراف و التقاط را فرزندان معنوی و علمی او برکَنند تا آنجائی که امروز بزرگ مردانی از مکتب او خود مکتب ساز شده‌اند و شمشیر و تفنگشان به مدد قلم پاک و کارساز آن شهید وارسته قیام کرد و درفش ساخته و پرداخته از موهبت علم و جهاد چشم و قلب مستکبران و ستمگران را پاره و خون چکان کرد و عنکبوتیان را در گورستانی از تارهای تنیده از ظلم و ستمشان گرفتار آورد و امت اسلام را شاهد جان دادن و ذلت و خواری آنان کرد به امید آنکه کنار مقتدا و مولایمان نماز شکر را با ترنم فتح و ظفر در مسجد الاقصی قامت بندیم و صلای ولایت تا اقصی نقاط عالم را شاهد شویم.

بر ماست تا در استمرار این جهاد علمی و اخلاقی آن مرد راستین الهی فرزندان و جامعه ای در خور تربیت کنیم و بیارائیم و خود را از این موهبت الهی همواره بهره مند کرده و بر رشد و بالندگی آن بیفزائیم.»

کد خبر 6093281

دیگر خبرها

  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است