Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات های عزاداری همزمان با تاسوعای حسینی، مراسم عزاداری در دزفول را در قالب دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، از شب گذشته و پس از پایان مراسمات شب تاسوعا در جای جای شهرستان دزفول و در حسینیه ها، تکایا و مساجد، جوانان حسینی دزفول تا پاسی از شب در حال تدارک مراسم عزاداری سنتی روز تاسوعا و عاشورا در این شهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هیات های عزاداری از صبح امروز (دوشنبه 18 شهریور) همزمان با تاسوعای حسینی، مراسم عزاداری در دزفول را در قالب دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی آغاز کردند.

 

بر اساس سنت دیرینه عزاداری در دزفول، روز تاسوعای حسینی هیات های عزاداری جنوب شهر دزفول به مناطق شمالی شهر رفته و با عبور از درب حرم حضرت سبزقبا (ع) و منازل علمای این مناطق روز تاسوعا را به آنان تسلیت می گویند.

 

در روز تاسوعا هیات های مناطق شمالی، با ایجاد ایستگاه هایی از هیات های جنوب شهر دزفول که به این مناطق حرکت می کنند، ضمن عرض تسلیت از آنها پذیرایی می کنند.

 

بر اساس این سنت دیرینه هیات های مناطق جنوبی با عبور از جلوی منازل آیت الله قاضی، شیخ اعظم انصاری و دیگر علما و مناطقی نظیر سیاهپوشان، کرناسیان و سر میدان، عزاداری روز تاسوعا را برگزار می کنند.

 

روز عاشورا نیز هیات های مناطق شمالی دزفول با عبور از جلوی منازل علما و مناطق جنوبی، عزاداری روز عاشورا را برپا و مناطق جنوبی نظیر مناطق قلعه، کلانتریان، کوی آیت الله نبوی و صحرابدر میزبان هیات های شمالی در عصر عاشورا هستند.

 

این سنت دیرینه که از سال های بسیار قدیم اجرا می شود، باعث وحدت، یکدلی و محبت مردم مناطق مختلف دزفول به هم شده است.

 

پایان پیام/589

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزاداری محرم ماه محرم تاسوعای حسینی شیرخوارگان حسینی محرم مسجد عزاداری همایش شیرخوارگان حسینی خبرگزاری شبستان استان بوشهر دزفول تاسوعا و عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

دکتر علی رضا حیدری معاون هیات های امنا و هیات های ممیزه مرکزی در این مراسم گفت: دستورالعمل اساتید نمونه بازنگری و ابتدای سال تحصیلی گذشته به همه دانشگاه ها ابلاغ شد، ۴ یا ۵ ماه فرصت داده شد تا دانشگاه ها افراد واجد شرایط رو معرفی کنند.

وی ادامه داد: تا ۳۰ دیماه فرصت داده شد افراد معرفی شوند. این درحالی بود که برخی از دانشگاه ها تاخیر داشته و تا فرودین نیز پرونده هایی از دانشگاه ها به دبیرخانه ارسال می شد.

معاون هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم گفت: در این دوره ۱۵۰ پرونده بعد از مرحله اول ارزیابی توسط دانشگاه ها ارسال شد برخی دانشگاه نیز اعلام‌کردند بعد از ارزیابی افراد معرفی شده شرایط نداشتند و معرفی نشدند.

وی ادامه داد: در مجموع ۸۷ پرونده ارزیابی نهایی شد که تمامی ۸۷ نفر شایسته بودند ولی با توجه به یک سری معیارها ۶۵ نفر عضو هیات علمی از ۳۱ دانشگاه انتخاب شدند که امیدواریم کمک بیشتر برای دانشگاه باشند.

کد خبر 6093045 زهرا سیفی

دیگر خبرها

  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • اعلام جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید عشیری لیوسی
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین
  • حمله خرس به مرد ۶۰ ساله در مناطق عشایری دزفول
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود