Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-07@20:09:40 GMT

درس بزرگ عاشورا امام شناسی و ولایت مداری است

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۳۷۷۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند در شب عاشورای امام حسین (علیه السلام) در جمع عزاداران در حسینیه ثارالله سپاه زرند با تسلیت شهادت امام حسین (علیه السلام) گفت:درس بزرگ عاشورا، درس، امام شناسی، بصیرت، معرفت ودشمن شناسی است، یعنی پرچم حق وباطل وامام حق را بشناسیم، درس وفاداری وبصیرت وامام شناسی را از حضرت علی اکبر (علیه السلام) وابالفضل (علیه السلام) بیاموزیم وتاآخرین لحظه از امام و پرچم حق دفاع کنیم وامروز این پرچم حسینی بردوش حضرت آیت الله الامام خامنه‌ای (مدظله العالی) است از آن حمایت کنیم، ولی امروز عده‌ای در نظام جمهوری اسلامی به پرچم استکبار پناه برده اند بدانند که تنها را نجات بشر سوار شدن بر کشتی نجات سید الشهداء (علیه السلام) وتبعیت از، ولی فقیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه زرند با تاکید بر شرکت وبرپایی مجالس اهل بیت (علیهم السلام) گفت::برپایی مجالس ومحافل هم مورد عنایت اهل بیت (علیهم السلام) وهم احیای امامت و ولایت است ودشمن تلاش می‌کند که جوانان ونوجوانان ما در این برنامه هاشرکت نکنند، واین همان کاری است که بعد از واقعه غدیر ودر سقیفه بزرگان جمع شدند خواستند امامت و ولایت بعد ازنبی اکرم (صل الله علیه وآله وسلم) به فراموشی سپرده شود و شما نگاه کنید که آیا واقعه غدیر ماندگار شدیا جریان سقیفه که بزرگان جریان غدیروامامت حضرت علی (علیه السلام) را انکار کردند.
علی ابراهیمی در خصوص برپایی مجالس عزاداری اهل بیت (علیهم السلام) یادآور شد:، باید مراقب ومواظب باشیم این مجالس را هرچه باشکوتر برگزار کنیم، حرمت این جلسات را نگه داریم، درجلسه اهل بیت (علیه السلام) با وضو باشیم، خالصانه ومخلصانه در جلسات سوگواری شرکت کنیم. چرا که برپایی مجالس سید الشهداء (علیه السلام) اسلام را زنده نگه داشته است، برپایی این مجالس شفابخش وگره‌های زیادی را باز می‌کند، قدر این مجالس ومحافل را بدانیم واین عاشورا بود که باعث زنده شدن اسلام شد.
وی در پایان سخنان خود به اعمال روز عاشورا پرداخت وافزود: روزعاشورا روز شهادت سیّد الشهدا علیه‌السّلام، و روز مصیب و حزن ائمه طاهرین علیهم‌السّلام و شیعیان است. در این روز سزاوار است شیعیان مشغول کارى از کارهاى دنیا نگردند، و براى خانه خود چیزى ذخیره نکنند، و مشغول گریه و نوحه و مصیبت باشند، عزادارى حضرت امام حسین علیه‌السّلام را بر پا کنند و آن حضرت را با زیارت عاشورا زیارت کنند؛ و در نفرین و لعن بر قاتلان آن حضرت سعى کنند چهار رکعت نمازبه جا آوردند، نیز شایسته است که شیعیان در این روز بی آنکه قصد روزه کنند، از خوردن و آشامیدن امساک کنند؛ زیرا بنى‌امیّه این روز را براى برکت و شماتت بر قتل آن حضرت روزه می‌داشتند، و به دروغ، احادیث بسیار در فضیلت روزه آن‌ها را به حضرت رسول صلى اللّه علیه و آله نسبت داده‌اند، و از طریق اهل‌بیت علیهم‌السّلام احادیث بسیارى در مذمّت روزه روز عاشورا وارد شده است؛ و نیز بنى امیّه علیهم‌اللعنه براى برکت، آذوقه سال را در روز عاشورا ذخیره می‌کردند! به این خاطر از حضرت رضا علیه‌السّلام روایت شده: هرکه کوشیدن در حوائج خود را در روز عاشورا ترک کند، و به دنبال کارى نرود، حق تعالى حوائج دنیا و آخرت او را برآورد و هرکه روز عاشورا، روز مصیبت و اندوه و گریه او باشد، حق تعالى روز قیامت را روز شادى و سرور و خوشحالى او گرداند، و دیده‌اش در بهشت به ما روشن شود.
از خداوند متعال می‌خواهیم همه ما را از عزاداران واقعی آن حضرت قرار دهد.
در ابتدای این مراسم یکی از مادحین اهل بیت (علیهم السلام) به مدیحه سرایی ومداحی پرداخت.  

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه السلام مراسم یادمان شهدای روستای ثانی آباد دهستان میانکوه شهرستان مهریز برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام کریمی از راویان دفاع مقدس با اشاره به سالروز شهادت امام صادق علیه السلام به ذکر فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام پرداخت و با بیان عظمت شیعیان، رشادت و از خود گذشتگی و جانفشانی و توکل بر خداوند و توسل به اهل البیت علیه السلام را از ویژگی‌های خاص شهدا بیان نمود. 


روستای ثانی آباد در طول هشت سال دفاع مقدس ۱۷ شهید تقدیم انقلاب نموده که قبور مطهر ۳تن از این شهدا در این روستا قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • نشست خبری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • تقویم نجومی امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • روایت رهبر انقلاب از توجه امام صادق(ع) به هیئت؛ قربان آن دل!
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • ضرورت معرفت‌شناسی دقیق از سیره سیاسی امام صادق (ع)
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی
  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد