Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق تامین اجتماعی روستاییان گفت: دولت تعهدات خود به صندوق بیمه اجتماعی روستایی را به طور کامل پرداخت نکرده است و این معوقات تا این لحظه به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. تاریخ انتشار: 07:00 - 19 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۷۹۵۹

عباس باقری، مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق تامین اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار داشت: در گذشته بیمه اجتماعی برای مشاغل شهری و رابطه میان کارگر و کارفرما تعریف شده است، اما در حوزه روستایی از بیمه اجتماعی برای کشاورزان و مردم غافل شده ایم و همین مقوله یکی از دلایل مهاجرت روستائیان به شهر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری شاخص‌های موثر در توسعه روستا را برشمرد و اظهار داشت: اعطای تسهیلات و ایجاد زیرساخت‌های لازم مهمترین گام‌هایی است که برای توسعه باید برداشته شود.

وی تاکید کرد: نمی‌توان انتظار داشت مردم در روستا بمانند در حالی که شغلی برای امرار معاش ندارند.

مدیرکل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی صندوق تامین اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر به اقدامات صورت گرفته در حوزه بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به همت دولت و مجلس صندوق مستقل بیمه برای روستائیان و عشایر ایجاد شده است که خدمات به همطنان ارائه می‌دهد، البته برای پوشش همگانی نیازمند حمایت بیشتری از جانب دولت هستیم.

وی به موضوع مطالبات این صندوق پرداخت و تشریح کرد: نرخ حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ۱۵ درصد است که ۵ درصد توسط خود بیمه شده و ۱۰ درصد طبق تعهد توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، هزینه‌های دولت باید در بخش‌هایی کاهش یابد که صندوق‌های بیمه‌ای یکی از این بخش‌ها هستند. تاکنون ۱۰ درصد سهم دولت به صورت کامل پرداخت نشده که همین موضوع مطالبات صندوق از دولت را به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسانده است.

باقری به آمار بیمه شده‌های صندوق اشاره کرد و گفت: نزدیک به یک میلیون ۸۵۰ هزار سرپرست خانوار به عضویت این صندوق درآمده اند. در حدود ۱۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش نیز فوت شده یا از کارافتاده اند که خانواده آن‌ها از مزایای بلند مدت این صندوق بهره می‌برند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بیمه بیمه روستایی بدهی دولت به بیمه ها روستائیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدرضا رضایی گفت: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می‌توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل؛ کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند.  

دیگر خبرها

  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه