Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:04:23 GMT

قیام امام حسین(ع) هدف انبیای الهی را محقق ساخت

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۶۴۲۴۶

قیام امام حسین(ع) هدف انبیای الهی را محقق ساخت

آیت الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سرنوشت بشریت و چشم انداز جهان را تا آستانه ظهور مهندسی کرده و این نهضت فقط مربوط به تاریخ ۶۱ هجری نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین قیام امام حسین (ع) را در واقعه کربلا درسی تازه و جاری برای امروز و فردای بشر توصیف کرد و گفت: قیام آن حضرت، راه جهانیان را برای زندگی آرمانی و الهی هموار کرده و به اهداف انبیای الهی که عصاره آنها در کتاب قرآن آمده، جامه عمل پوشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عابدینی در خصوص وظایف مبلغان مذهبی در قبال نهضت امام حسین (ع) اظهار داشت: وقتی تعریف ما در خصوص حرکت امام حسین (ع) در کربلا تبیین و عملیاتی کردن کلام قرآن باشد، بدون شک انتظار می‌رود امامان جمعه، مبلغان مذهبی، رسانه‌ها و همه کسانی که برای اهل بیت قلم می‌زنند این تعاریف را برای مردم سراسر جهان تشریح کنند.

امام جمعه قزوین همچنین گفت: امروزه هر کسی بنا بر وسع خویش به تبیین فلسفه عاشورا می‌پردازد، اما این کافی نیست و باید میزان و وسعت این اقدام افزایش یافته و هرکس خود را پیام رسان عاشورای حسینی و حماسه کربلا بداند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در رابطه با تطبیق فرهنگ عاشورایی با معیارهای کنونی جامعه نیز توضیح داد: اگر چه از ابتدای شکل گیری نهضت امام حسین (ع) همواره افرادی در حال تطبیق فرهنگ عاشورایی با اوضاع و احوال کنونی جامعه بودند، اما در این میان نقش شهید مرتضی مطهری بسیار برجسته است.

عابدینی تصریح کرد: سبکی که شهید مطهری از آن بهره می‌گرفتند، تفسیر متن روحیات و اندیشه‌های ابا عبدالله الحسین (ع) بود تا مردم در طول زمان از آن استفاده کنند، اما بدون شک مبدع اصلی فرهنگ عاشورایی، خود امام حسین (ع) است که با نهضت و قیام خود در کربلا سطح درک و بینش عاشورایی را برای تمام گروه‌های سنی آسان و قابل فهم کرد.

وی به تفکیک اندیشه‌های امام حسین (ع) و یزید در واقعه کربلا پرداخت و گفت: روایت شده امام حسین (ع) نزد حاکم مدینه احضار می‌شود و به حضرت دستور می‌دهند که با یزید بیعت کند، حضرت با شنیدن این پیشنهاد سریعا خود و یزید را معرفی می‌کنند تا همه انسان‌های روی زمین بدانند با چه هدفی قیام کرده و واقعه عاشورا چگونه شکل گرفته است.

عابدینی تاکید کرد: اگر امروز به سخنان امام حسین (ع) در عصر عاشورا توجه کنیم که می‌گفت "من از خاندان اهل نبوت هستم و وظیفه رسالت پیامبر را بر عهده دارم، در مقابل، یزید شراب خوار، فاسق و جنایتکار هیچ حقی ندارد" در می‌یابیم که تاریخ نهضت امام حسین (ع) سرشار از رویارویی بین حق و باطل بوده و این صف آرایی همچنان در عصر کنونی نیز ادامه دارد.

امام جمعه شهر قزوین خاطر نشان کرد: امروز اسراییل، آمریکا و آل سعود که کودک کشی می‌کنند، نماد یزید عصر حاضر هستند که هم قدرت و ثروت دارند و هم اینکه اهدافشان بر ضد بشریت است، بنابراین همه جهانیان فارغ از دین و مذهب باید در مقابل این ظلم ایستادگی کرده و از باطل فاصله بگیرند.

۹۹۲۵*۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرتضی مطهری عاشورای حسینی امام جمعه قزوین محرم ۹۸ امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه

این طرح به همت قرار گاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت ۳۶هکتاراحداث و تحویل خواهد شد.

دستیارویژه وزیر راه و شهر سازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

روح الله اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلون مسکن در کشور است و تاپایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی درآذربایجان شرقی، ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

وی در ادامه بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پور محمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن. بویژه برای جوانان جای قدر دانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترویج ازدواج برای جوانان است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نطقه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

در این مراسم اعلام شد ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم/ انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند/ عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان