Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛همزمان با عاشورای حسینی مراسم تعزیه خوانی و شبیه خوانی با حضور عاشقان اهل بیت (ع) در شهرستان ارومیه برگزار شد.

در آذربایجان غربی تعزیه‌خوانی در روز‌های سوگواری حضرت امام حسین (ع) در ماه محرم و نیز در برخی از ماه‌ها برگزار می‌شود، اما نقش اصلی و محوری تعزیه و اینکه بخشی از مراسم سوگواری امام حسین (ع) است، در این ماه محرم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعزیه از مهم‌ترین، پرشورترین و پرجاذبه‌ترین مراسم سنتی مذهبی و در عین حال کامل‌ترین گونه نمایش سنتی و مردمی ایرانی بوده و در ارومیه از هر دو جهت دارای همین پایگاه است.

علاوه بر تعزیه‌هایی که در دیگر نقاط کشور اجرا می‌شود، یک تعزیه خاص نیز در ارومیه وجود دارد که به تعزیه مسجد مهدی القدم معروف است و بیش از ۶۰ سال قدمت دارد.

شبیه خوانی و تعزیه خوانی  آیینی است که معمولا در روز عاشورا در برخی از روستا‌های شهر‌های ارومیه، خوی، سلماس و ماکو انجام می‌گیرد که این شبیه خوانی‌ها به نوعی بازسازی صحنه‌های روز عاشورا در صحرای کربلاست و چگونگی به شهادت رسیدن یاران امام حسین (ع) و خود آن حضرت است.

در حال تکمیل/م

برگزاری مراسمات تعزیه در ارومیه

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم98 مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۶۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین چهارپایه خوانی در روستای ده زیار کرمان

دریافت 101 MB کد خبر 6096097

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در ارومیه
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) در ارومیه
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برگزاری آیین چهارپایه خوانی در روستای ده زیار کرمان
  • برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در ارومیه
  • معلم شهید پس از ۳۹ سال به میهن بازگشت/جزئیات تشییع پیکر در ورامین
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • تشییع باشکوه پیکر شهید معلم در ورامین برگزار می شود
  • تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم