Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@19:52:14 GMT

تا ساعاتی دیگر؛ طنين لبیک يا زینب در زنجان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۰۸۷۳

تا ساعاتی دیگر؛ طنين لبیک يا زینب در زنجان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  امروز و تا ساعاتی دیگر بازهم شاهد شور دیگری در پایتخت شور و شعور حسینی خواهیم بود، شوری که این بار، هم به عشق سالار شهیدان و هم به دلدادگی پیام‌رسان عاشورا شکل گرفت و مردم زنجان امروز نیز همچون سال‌های گذشته در یازدهم محرم، در قالب دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان، بخش دیگری از واقعه عاشورا را در اذهان مردم زنجان تداعی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حرکت دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان، امروز رأس ساعت ۱۵ از محل مسجد آغاز و در صحن امام‌زاده سید ابراهیم (ع) به پایان می‌رسد. در این دسته عزاداری بیش از یک هزار خادم برای ساماندهی آن حضور خواهند داشت، عزادارانی از سایر استان‌ها نیز خود را برای حضور در این دسته به زنجان رسانده و یا از طریق واریز وجوه نذورات خود به حساب مسجد زینبیه اعظم زنجان، در عزاداری شرکت می‌کنند.

مسئول روابط عمومی زینبیه اعظم زنجان گقت: امسال نیز مطابق سنوات گذشته، شاه‌بیتی برای مراسم عزاداری یازدهم محرم انتخاب شده تا نشانگر ایثار و فداکاری پیام‌رسان کربلا باشد.

احدیان افزود: هر سال در مراسم یازدهم محرم دو بیت خاص در مدح حضرت زینب به صورت یکپارچه از سوی عزاداران خوانده می‌شود، شاه‌بیت امسال این مراسم «کرب وبلا دن گدرم یا حسین/بیرگونی فاتح گلرم یا حسین؛ کرب و بلا ده بو سوز اوسته جنگ اولوب دی/ظلمه باش ایماخ شیعیانه ننگ اولوب دی» است.

وی گفت: عزاداران حسینی با شرکت گسترده در دسته عزاداری عظیم زینبیه زنجان، وحدت و یکپارچگی شیعیان و عاشقان خط سرخ امام حسین (ع) را به تصویر کشیده و جلوه‌ای از عشق و دلدادگی خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش می‌گذارند.

مسئول روابط عمومی زینبیه اعظم زنجان گفت:  در این دسته عزاداری یک‌هزارو ۲۰۰ خادم برای ساماندهی آن حضور خواهند داشت.

این مراسم یه صورت زنده از شبکه‌های ملی و بین المللی پخش خواهد شد.   انتهای پیام/ن     حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان تا ساعاتی دیگر ...  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی محرم98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان

دیگر خبرها

  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • رئیس جمهور ساعاتی قبل به تهران بازگشت
  • غیر از متخصص به الگوهایی که به درد انسان امروز بخورد نیاز داریم
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان