Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورالله دلخواه گفت: از ابتدای ماه محرم تا پایان روز عاشورای حسینی سال جاری ۱۹۶ هزار و ۹۴ نفر از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام صبح امروز (20 شهریور) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، بابیان این مطلب، اظهار کرد: از ابتدای ماه محرم سال جاری تاکنون 138 هزار و 708 نفر از مرز مهران برای زیارت عتبات عالیات و شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی از مرز بین‌المللی مهران خارج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بابیان اینکه همچنین 56 هزار و 706 نفر در 10 روز اول محرم از مرز بین‌المللی مهران وارد کشور شده است، گفت: در روز تاسوعای حسینی 10 هزار و 234 نفر و در روز عاشورای حسینی نیز 14 هزار 945 نفر از مرز مهران تردد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به اینکه مجموع تردد زوار حسینی در تاسوعا و عاشورای حسینی 25 هزار و 179 نفر بوده است، گفت: در دو روز نهم و دهم محرم مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی نیز 11 هزار و 170 هزار نفر از مرز مهران خارج و 14 هزار و 10 نفر وارد کشور شده است.

وی بابیان اینکه موج بازگشت زوار تاسوعا و عاشورای حسینی از کربلای معلی از طریق مرز بین‌المللی مهران از ظهر  روز عاشورای حسینی آغازشده است، یادآور شد: تمهیدات لازم برای تأمین 200 دستگاه اتوبوس برای بازگشت و انتقال زائران و عزاداران حسینی از مرز مهران به نقاط مختلف کشور فراهم‌شده است.

 

دلخواه بابیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از زوار حسینی در این ایام با وسیله نقلیه شخصی به مرز مهران تردد داشته‌اند، افزود: ۲۰ درصد زوار حسینی به‌صورت کاروانی و مابقی با ناوگان عمومی به مرز مهران واردشده است که لا توجه به آغاز بازگشت زوار از مراسم عاشورای حسینی، 200 دستگاه در راستای انتقال زوار حسینی در مرز فراهم‌شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام ابراز کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی هم برای خدمات‌رسانی و انتقال زائران به مقاصدشان آماده هستند، تمام امکانات خدماتی در مرز مهران فراهم است و مشکلی برای تردد این عزیزان وجود ندارد.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: عزاداری محرم عاشورا عاشورای حسینی ماه محرم تاسوعای حسینی محرم عزاداری امام حسین ع مسجد شیرخوارگان حسینی امام حسین ع زوار بازگشت تاسوعا عاشورا مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، دفتر نهاد امامت جمعه کیش اعلام کرد: این مراسم ظهر شنبه ۱۵ اردیبهشت همزمان با نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ادیب یزدی سخنران این مراسم خواهد بود و علی جمعه پور نیز در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) مداحی می‌کند.

مراسم عزاداری شام شهادت امام جعفر صادق (ع) نیز فردا از ساعت ۱۹ و سی دقیقه از مسجد جواد الائمه آغاز می‌شود و عزاداران در مسجد امام صادق (ع) نیز مراسم عزاداری را برگزار خواهند کرد.

عزاداران شهادت امام جعفر صادق (ع) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد حضرت زینب (س) عزاداری می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کرمی سخنران این مراسم خواهد بود و حامد حیدری نیز در غم شهادت امام جعفر صادق (ع) مداحی می‌کند.

دیگر خبرها

  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد/ جو آرام در تمام جاده‌های کشور
  • در سوگ صادق آل محمد
  • دسته‌روی عزاداران امام صادق (ع) در شهر صفی‌آباد
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در بردسکن
  • مراسم دسته روی عزاداران امام صادق(ع) در بردسکن 
  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم