Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های عربستان سعودی یک عالم دینی را به دلیل انتقاد از ساختارشکنی‌های«هیئت رفاه و سرگرمی» در این کشور بازداشت کرده است. ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، حساب کاربری «معتقلی الرأی» (بازداشت شدگان آزادی بیان) در توییتر، خبر بازداشت «شیخ عمر المقبل» استاد دانشکده شریعت دانشگاه القصیم را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام این حساب کاربری، بازداشت شیخ المقبل چند روز بعد از انتشار کلیپی از اظهارنظر وی درباره اقدامات هیئت رفاه و سرگرمی انجام شده است.

شیخ المقبل چند روز پیش طی سخنانی از هیئت رفاه و سرگرمی و اقدامات آن، از جمله برپایی مراسم آوازخوانی و رقص در عربستان سعودی طی دوره اخیر، انتقاده کرده و گفته بود که این اقدامات جامعه را از هویتش دور می‌کند.

حساب کاربری «معتقلی الرای»، که اخبار و مسائل مربوط به بازداشت‌شدگان در زندان‌های سعودی را رصد می‌کند، همچنین به بازداشت «صالح آل طالب» امام و خطیب مسجد الحرام به اتهام امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرده است.

این حساب کاربری چند روز پیش کمپینی را در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «دو سال از بازداشت‌های سپتامبر» را با هدف فشار آوردن به آزادی زندانیان عقیدتی به راه انداخته است.

مقام‌های ریاض در اوایل سپتامبر سال 2017 موج بازداشت‌های گسترده، که شامل شخصیت‌های برجسته علمی و دانشگاهی، مانند «سلمان العوده»، «ناصر العمر»، «عوض القرانی»، و «علی العمری» و نیز صدها تن از دانشگاهیان، اقتصاددانان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، شاعران، رمان‌نویسان، روشنفکران و فعالان حقوق بشری بوده، آغاز کرد. حکومت هنوز سرنوشت این زندانیان و اتهام‌های وارد به آنها را اعلان نکرده است.

رسوایی جدید محمد بن سلمان در نقض حقوق بشر

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد