Web Analytics Made Easy - Statcounter

یافته‌های اطلس کیفیت زندگی در تهران نشان می‌دهد در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، ساکنان منطقه‌های ۱، ۲۲ و ۵ احساس امنیت بیشتری در محله‌های خود نسبت به سایر محله های مناطق دارند.

به گزارش ایسنا امنیت اجتماعی یکی از مولفه‌های مهم کیفیت زندگی است که در پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری بررسی شده است. شاخص کلی احساس امنیت در محله بر اساس یک سری مولفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاخص نشان می‌دهد شهروندان تا چه اندازه در مورد تردد زنان و کودکان در محله احساس امنیت می‌کنند و از روشنایی معابر و حضور به‌موقع ماموران نیروی انتظامی رضایت دارند.

پیشتر معاونت اجتماعی شهرداری تهران پژوهشی درباره ارزیابی کیفیت زندگی در کلانشهر تهران انجام داده و یافته‌های این پژوهش را در قالب «اطلس کیفیت زندگی شهر تهران» منتشر کرده است. در این پژوهش ۴۵ هزار و ۶ پرسشنامه بین ساکنان محله‌های مناطق ۲۲ گانه تهران توزیع شده است.

حالا داده‌های پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری نشان داده که میانگین نمره احساس امنیت در محله، در شهر تهران ۵۳ از ۱۰۰ است. در بین مناطق ۲۲ گانه منطقه‌های ۱، ۲۲ و ۵ بالاترین نمره را در این شاخص به دست آورده‌اند. پایین ترین نمره در این شاخص هم به مناطق ۱۳، ۱۲ و ۱۷ تعلق دارد.

به گزارش شهرنوشت، شاخص احساس امنیت نشان می‌دهد تا چه اندازه شهروندان نگران قربانی شدن خود یا اعضای خانواده‌شان در محله هستند. در بین محلات شهر تهران، بیشترین نمره شاخص احساس امنیت در محله، به محله‌های نیاوران  و نفت در منطقه یک، امام خمینی در منطقه ۱۸، ایران در منطقه ۱۲ و چیذر در منطقه یک اختصاص دارد. در مقابل محله‌های صفا در منطقه ۱۳، هلال احمر در منطقه ۱۱، علی آباد جنوبی در منطقه ۱۶، سرآسیاب دولاب در منطقه ۱۴ و سلیمانی- تیموری در منطقه ۱۰ کمترین نمره را به دست آورده‌اند.

در ۳۳۵ محله بررسی شده، نمره ۱۳۸ محله در شاخص احساس امنیت محله ای بالاتر از حد متوسط است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: احساس امنیت شهرداري تهران محله های تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • حال هوای تهران خوب است
  • کیفیت هوای تهران در روز جاری