Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@01:17:37 GMT

مسئله آب در کشور به عنوان یک چالش بزرگ مطرح است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۵۶۶۱

مسئله آب در کشور به عنوان یک چالش بزرگ مطرح است

رزم حسینی گفت: بحث آب در کشور از بالغ بر ۷۰ سال گذشته به عنوان یک چالش بزرگ برشمرده می‌شود و با کمبود این منبع مهم دچار مشکلات زیست‌ محیطی شده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علیرضا رزم‌حسینی» امروز(۲۰ شهریور) در نشست بررسی طرح انتقال آب از سواحل چابهار که در تالار شهید هاشمی نژاد بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد، گفت:بحث آب در کشور از بالغ بر ۷۰ سال گذشته به عنوان یک چالش بزرگ برشمرده می‌شود و با کمبود این منبع مهم دچار مشکلات زیست‌ محیطی شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان رضوی افزود: همکاران در جهت حفظ این ارزش و منبع بزرگ تلاش بسیاری داشتند و مسئولان نیز به این حوزه متمرکز شدند، در خراسان رضوی از چند ماه گذشته بحث یکپارچه‌سازی در زمینه آب مورد توجه واقع شده و در چارچوب سیاست‌های کم‌آبی با محیط زیست در حال بررسی هستیم.

 

وی ادامه داد: به دنبال بهره‌وری آب و استفاده مطلوب از آن هستیم تا بتوانیم به سطح خوبی در ارتباط با دسترسی به آب برسیم، انتقال آب از فیروزه از اقدامات بسیار مطلوب اخیر بوده است.

 

رزم حسینی اظهارداشت: قرار بر اجرای برنامه‌های مربوط به آن شده است، این امر موفقیت‌های بسیاری در برداشته و آب برای استان‌های کرمان، گیلان و یزد تأمین شده است.

 

استاندار خراسان رضوی افزود: قرار بر مدیریت مطلوب آب با کمک ارگان‌های مختلف شده است، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، در این زمینه فعالیت بسزایی داریم و شورای مرتبط نیز باید آماده به فعالیت شود

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: تاسوعای حسینی عاشورا عاشورای حسینی عزاداری محرم ماه محرم محرم مسجد عزاداری امام حسین ع نماز ظهر عاشورا نهضت عاشورا بحران انتقال آب کمبود آب کشور خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.
هادی حقیقی افزود: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی گفت: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او افزود: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

 

دیگر خبرها

  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • در استان های واحد های سیار با کیفیت مطلوب مستقر می کنیم
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • حسینی: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند شنبه‌ها تعطیل باشد، جای تعجب دارد + فیلم
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • پدیده فصل گذشته دروازه‌بانی آماده چالش با استقلال
  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ