Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:11:47 GMT

شهر کاغذ دیواری، بزرگترین کلکسیون کاغذ دیواری کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۷۶۹۷۷

شهر کاغذ دیواری، بزرگترین کلکسیون کاغذ دیواری کشور

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در شهر کاغذ دیواری می توانید انواع سبک‌ها را در آن  شاهد باشید که از آن جمله می‌توان به سبک پوستری، سه بعدی، شاین، مدرن، اسپرت، کلاسیک و لاکچری  اشاره کرد.

استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی سابقه ایی طولانی دارد. درست از همان زمانی که در خانه‌های حیاط دار زندگی می‌کردیم و هر پنجره‌ای رو به یک منظره باز می‌شد، همیشه بین رنگ و کاغذ دیواری بحث و جدل بود و همیشه رنگ برنده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندگی‌های‌مان سرعت گرفت، خانه هایمان کوچکتر شد، دیوار ها بهم نزدیک تر شدند، دیگر پشت هر پنجره منظره ایی نیست؛ ولی همچنان بین کاغذ دیواری و رنگ بحث و گفتگو هست، اما این بار کاغذ دیواری انتخاب همه ماست.

رنگ وطرح‌های متنوع، جنس های با دوام و قابل شستشو، نصب سریع و آسان و تنوع در قیمت باعث شده تا کاغذ دیواری به یک دیوار پوش محبوب تبدیل شود. دیوار پوش‌هایی که می‌توانند با طرح‌های بی‌نظیر خود محیط کار و منزل را از یکنواختی خارج کنند و طرحی نو دراندازند.

شهر کاغذ دیواری شما را دعوت می کند تا کیفیت را در کنار خلاقیت و تعهد شاهد باشید. این مجموعه کلکسیونی بی نظیر از انواع کاغذ دیواری در طرح، جنس، رنگ و سبک است مانند انواع کاغذ دیواری اتاق کودک. این تیم حرفه ایی،  برای هر قسمت از منزل و یا محیط کار شما به دقت، برنامه ریزی کرده است و طرحی نو و ناب را به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید  برترین برندهای دیوار پوش را از کشورهای آمریکا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، ایران، چین و کره در آن بیابید.

کاغذ دیواری و کیفیت آن

شاید اولین سوال درباره کاغذ دیواری این باشد که آیا دوام خوبی دارد؟ باید بدانید که این کالا نیز مانند بسیاری از کالا های دیگر پیشرفت چشمگیری داشته است. برای مثال، امروزه با استفاده از فناوری‌هایی نظیر نانو، از کثیف و لک شدن آنها جلوگیری شده و همین امر باعث می‌شود تا طول عمر خوبی را داشته باشند.

از جمله ویژگی‌هایی که نشان دهنده کیفیت کاغذ دیواری است، می‌توان به این موارد اشاره کرد: نصب سریع، آسان و تمیز، دارای قابلیت شستشو، امکان ترمیم، عدم ایجاد حساسیت و آلرژی، دوام در رنگ و طرح، عدم جذب دوده و آلودگی، مقاومت در برابر خش، بریدگی و رطوبت.

کاغذ دیواری و شستشوی آن

اولین سوال خانم ها درباره کاغذ دیواری این است: آیا قابل شستشو است؟ اگر منظور ازشستن، نظافت با دستمال مرطوب  و اسفنج باشد باید گفت که بله ، این امر به راحتی امکان پذیر است.

کاغذ دیواری ها به لحاظ شستشو سه درجه کیفی دارند. درجه کیفی یک، از کمترین میزان شستشو برخوردار است، برای این منظور باید آنها را با یک دستمال مرطوب و نمناک تمیز کنید. اما با انتخاب درجه سه می توانید با استفاده از یک ماده شوینده ملایم مانند مایع ظرفشویی و یک اسفنج مرطوب این نوع از دیوار پوش های منزل خود را به راحتی تمیز کنید.

کاغذ دیواری و مقاومت آن

امروزه اغلب کاغذ دیواری ها  روکشی از جنس وینیل و پی وی سی دارند و همین امر کیفیت و مقاومت آنها را برابر رطوبت، خش و بریدگی بالا برده است. این نوع از دیوار پوش‌ها به راحتی پاره نمی‌شوند و زمانی که هنگام نصب در مجاورت چسب قرار می‌گیرند، ساخت و بافت خود را از دست نداده و به‌راحتی روی دیوار نصب میشوند بدون آنکه ردی از درز در دیوار باقی بماند.

اگر به‌ هر علتی این نوع  از دیوار پوش‌ها مورد آسیب و پارگی قرار گیرند، به راحتی قابل ترمیم هستند و مطمئن باشید که برای سالیان سال بدون اینکه دچار رنگ پریدگی شوند، دوام خواهند آورد، مگر اینکه تصمیم بگیرید که به طور کلی دکوراسیون منزل را تغییر دهید. 

کاغذ دیواری و آلرژی

از آنجا که کاغذ دیواری از مواد شیمیایی ساخته می شود، چنانچه از کیفیت بالایی برخوردار نباشد می تواند ایجاد حساسیت و آلرژی کند. هنگام خرید باید دقت داشته باشید تا بوی بدی از آنها به مشام نرسد چون در این صورت احتمال بروز سردرد، ناراحتی تنفسی و  آلرژی خواهد بود.

انواع سبک کاغذ دیواری

کاغذ دیواری را می توانید در سبک های متنوع در قسمت های  مختلف منزل و یا محیط کار خود استفاده کنید. در شهر کاغذ دیواری می‌توانید انواع سبک‌ها را در آن شاهد باشید که از آن جمله می‌توان به سبک پوستری، سه بعدی، شاین، مدرن، اسپرت، کلاسیک و لاکچری  اشاره کرد.

 اغراق نخواهد بود اگر بگوییم، شهر کاغذ دیواری، بزرگترین کلکسیون کاغذ دیواری کشور است که انواع کاغذ دیواری ارزان با کیفیت بسیار بالا را ارائه می‌دهد. کافی است تنها یکبار به آن مراجعه کنید تا شاهد تنوع در طرح، رنگ و قیمت باشید. با هر بودجه ایی می‌توانید از این مجموعه خریدی ایده آل داشته باشید و مطمئن باشید که دست خالی از آن باز نخواهید گشت.

به جرات می توان گفت که شهر کاغذ دیواری توانسته است با قدرت انقلابی در صنعت دکوراسیون داخلی بوجود آورده  و با ارائه خدمات نصب و پس از فروش اعتماد مشتریان را به خود جلب کرده است. این مجموعه تمام سعی خود را کرده تا شما خریدی راحت، ایمن و لذت بخش را تجربه کنید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4715971

منبع: مهر

کلیدواژه: طراحی کاغذ دیواری قیمت کاغذ بانک رفاه کارگران خرید و فروش صنعت خودروسازی کسب و کار قیمت دلار بانک پاسارگاد گروه خودروسازی سایپا مشاوره حقوقی قیمت طلا مواد شیمیایی ساختمان سازی نظام بانکی قیمت خودرو روابط عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۷۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک

چهارمحال و بختیاری میزبان بززگترین دشت لاله‌های واژگون کشور است، گیاه اسطوره‌ای که در پی بی‌توجهی گردشگران و غفلت مسئولان در معرض انقراض گرفته است و حفظ آن نیازمند توجه بیشتر از سوی مردم و مدیران استانی است تا این جاذبه طبیعی گردشگری برای آیندگان به یادگار بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، لاله واژگون یکی از گل‌های اسطوره‌ای ایران و از جمله گیاهان کمیاب جهان محسوب می‌شود که در دامنه‌های زاگرس و ارتفاعات صخره‌ای به صورت خودرو رشد می‌کند.

چهارمحال بختیاری، لرستان، اصفهان، ایلام و فارس از جمله مناطقی هستند که دشت‌هایی از لاله واژگون را در خود جای داده‌اند، دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ و دشت لاله‌های واژگون خوانسار از معروف‌ترین رویشگاه‌های لاله واژگون در ایران است، عمر لاله واژگون کوتاه است و هر ساله از اواسط یا اواخر فروردین تا آخر اردیبهشت فرصتی مناسب برای لذت بردن زیبایی‌های طبیعت و لاله‌های چشم‌نواز است.

مطابق آن‌چه فردوسی بزرگ در شاهنامه سروده، به نیرنگ افراسیاب، گرسیوز قهرمان تورانی، ناجوانمردانه گلوی سیاوش پهلوان را می‌بُرد و از جای اولین قطره خون گلوی سیاوش بر زمین قتلگاه، لاله واژگون می‌روید، از همین رو این لاله‌های زیبا به گل اشک نیز شهرت دارند.

در شاهنامه آمده است که لاله واژگون به دلیل آنکه شاهد مرگ تلخ سیاوش بوده‌اند، از شدت شرم هیچ‌گاه نتوانستند سر خود را بالا بگیرند.

فردوسی این‌گونه ماجرا را روایت می‌کند: چو سرو سیاوش نگونسار دید / سراپرده دشت خونسار دید / ‏بیفکند سر را زاندوه نگون / بشد زان سپس لاله واژگون

با وجود ارزشمند بودن لاله واژگون، متأسفانه این گل می‌تواند در معرض خطر انقراض قرار گیرد و عوامل متعدد انسانی حیات این گل با ارزش را تهدید می‌کند، حضور بیش از اندازه گردشگران بومی و غیر بومی، چیده شدن گل‌ها و خارج کردن غده و پیاز لاله‌ها از داخل، کندن ریشه گل‌ها توسط گردشگران برای کاشت در منازل و استفاده دارویی، شکستن ساقه گل‌ها در اثر پهن کردن زیرانداز، لگدمال کردن لاله‌ها در اثر ترددهای غیر اصولی و غیرضروری بازدیدکنندگان در دشت و کنترل نکردن فرزندان و جلوگیری از آسیب‌رساندن آن‌ها به گل‌ها، چرای بیش از حد دام و ورود دام به دشت به‌ویژه در اواخر اردیبهشت و خرداد و در مرحله بذردهی گل‌ها، آفات و بیماری ناشی از ضعف بیولوژیکی لاله‌ها به دلیل عوامل انسانی، تغییرات آب و هوایی و خشکسالی از جمله این عوامل هستند.


تجدید حیات ۲۰ تا ۲۵ درصد لاله واژگون در چهارمحال و بختیاری

اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال‌وبختیاری، اظهار می‌کند: گونه لاله واژگون یکی از ۲۰ اثر طبیعی کشور محسوب می‌شود که نزدیک به ۵۰۰ هکتار از محدوده دشت‌های این گونه طبیعی در استان ما واقع است که ۳۰۰ هکتار از این محدوده دارای لاله واژگون است و یکی از معروف‌ترین دشت‌های لاله واژگون در شهرستان کوهرنگ قرار دارد.

وی در خصوص قرق محدوده دشت‌های لاله واژگون می‌گوید: دشت لاله‌های واژگون به مدت سه سال در قرق سازمان منابع طبیعی قرار دارد که علت آن تخریب گونه‌های ارزشمند لاله واژگون توسط گردشگران است، طبق این قرق ورود افراد محلی و گردشگران در این دشت‌ها ممنوع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با ابراز امیدواری در خصوص نتایج قرق دشت‌های لاله واژگون ادامه می‌دهد: آمارها تجدید حیات ۲۰ تا ۲۵ درصدی گونه ارزشمند لاله واژگون را نشان می‌دهد، تلاش‌ها برای حفاظت از این گونه ادامه دارد و در صورت تخصیص بودجه با فنس‌کشی یا دیوار کشی اطراف دشت امکان بازدید از این محدوده طبیعی زیبا را برای گردشگران فراهم شود.

احمدی در خصوص عوامل مؤثر در نابودی این گونه تصریح می‌کند: معمولاً گردشگران و افراد محلی با ریشه‌کن کردن، استفاده غیرمتعارف از این‌گونه یا فروش آن به عنوان یک گل زینتی سبب تخریب و از بین بردن این گونه طبیعی زیبا می‌شوند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای حفظ گونه لاله واژگون می‌افزاید: علاوه بر قرق محدوده دشت‌های لاله واژگون، چندین پاسگاه حفاظتی با حضور نیروهای حفاظت منابع طبیعی از لاله واژگون محافظت می‌کنند، همچنین در اختیار قرار دادن پیاز لاله واژگون به دامداران محلی یکی دیگر از برنامه‌ها محافظت و تجدید حیات لاله واژگون است.

لاله واژگون نماد چهارمحال و بختیاری

سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به گونه لاله واژگون، اظهار می‌کند: لاله واژگون یکی از گونه‌های گیاهی شاخص حوزه زاگرس است، این‌گونه از دیرباز به عنوان یک نماد ارزشمند با اسامی نظیر اشک مریم، گل بگریو (در گویش بختیاری) یاد می‌شود و این گونه به عنوان نماد حیات وحش گیاهی چهارمحال‌وبختیاری شناخته می‌شود و محدوده ۳۰۰ هزار هکتاری را در شهرستان کوهرنگ به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه در خصوص حفاظت از این گونه گیاهی اضافه می‌کند: به مدت دو دهه است که محدوده لاله‌های واژگون به عنوان یک اثر ملی _ طبیعی مورد محافظت شبانه‌روزی و مستقیم سازمان حفاظت از محیط زیست استان قرار دارد، این محدوده با دشت لاله‌های واژگون که توسط منابع طبیعی استان مدیریت می‌شود، متفاوت است و در بالاترین رده حفاظتی در کشور قرار دارد و حضور دام‌ها یا گردشگران در این محدوده ممنوع است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری تصریح می‌کند: به دلیل اهمیت مراقبت از این گونه گیاهی تمایلی برای معرفی این مکان برای گردشگری وجود ندارد.

لاله واژگون گونه در معرض انقراض نیست

یوسف‌پور تاکید می‌کند: لاله واژگون یک گونه در معرض انقراض نیست، اما با توجه به اهمیت این گونه حفاظت ویژه‌ای برای گونه اتخاذ شده است.

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته نیز طرح‌های مطالعاتی در مورد آفات و بیماری‌های تهدیدکننده لاله واژگون صورت گرفته است. و در سال‌جاری نیز در صورت تخصیص اعتبار برنامه وجود دارد تا در مورد تأثیرات تغییرات اقلیمی بر این‌گونه نیز طرح‌های مطالعاتی را صورت پذیرد.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری در خصوص عوامل تهدیدکننده لاله واژگون می‌گوید: مهمترین چالش و مسئله در مورد لاله‌های واژگون چرای بیش از حد دام است، چرای بیش از حد دام در استان علاوه بر آسیب به لاله‌های واژگون سبب تسریع فرسایش خاک و آسیب به تمام منابع طبیعی خواهد شد.

یوسف‌پور با تاکید بر اهمیت نظارت بر حضور گردشگران در این محدوده ادامه داد: متأسفانه شاهد حضور بدون ضابطه و هماهنگی مردم و گردشگران در مناطق مورد حفاظت طبیعی استان هستیم که این گردشگران با ریشه‌کنی لاله‌های واژگون سعی در کشت این گونه‌ها در منازل خود هستند.

وی در پایان افزود: محافظت از گونه‌های طبیعی استان علاوه بر یک برنامه‌ریزی مناسب و همه‌جانبه به همکاری مردم و گردشگران نیز نیازمند است.

به گزارش ایمنا، لاله‌های واژگون به عنوان یک گونه گیاهی منحصربه‌فرد از جاذبه‌های گردشگری طبیعی محسوب می‌شود که اگر مراقبت‌های لازم از آن صورت نگیرد، در خطر انقراض قرار می‌گیرد و اگر می‌خواهیم رویش این گل‌ها مستمر باشد و زیبایی آن چشم‌ها را بنوازد، هم مردم و هم مسئولان امر باید در حفظ و نگهداری این گونه گیاهی ارزشمند تلاش کنند.

کد خبر 746772

دیگر خبرها

  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در یک چهار دیواری
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • صد و پنجاه و ششمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • نابودی بزرگترین دشت لاله‌های واژگون کشور، خیلی دور، خیلی نزدیک
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف