Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@10:03:40 GMT

پمپئو: آمریکا درصدد اعمال فشار بیشتر بر ونزوئلا است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۱۷۱۲

پمپئو: آمریکا درصدد اعمال فشار بیشتر بر ونزوئلا است

 «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا با استناد به پیمان مساعدت متقابل میان کشور‌های قاره آمریکا- موسوم به تیار (TIAR) - خواستار هماهنگی بیشتر و تشدید فشار‌ها بر دولت «نیکولاس مادورو» در ونزوئلا شد.

وی با ادعای اینکه اقدامات دولت نیکولاس مادورو تهدیدی علیه منافع مردم ونزوئلا و همچنین علیه صلح و امنیت همسایگان این کشور است، مدعی شد: «ما مشتاقانه خواهان افزایش گفتگو‌های سطح بالا با دولت‌های عضو پیمان مساعدت متقابل میان کشور‌های قاره آمریکا هستیم تا بطور دسته جمعی و با درنظر گرفتن گزینه‌های اقتصادی و سیاسی چندجانبه، به حل و فصل بحران کنونی در کشور ونزوئلا پرداخته و مانع از سرایت آن به ورای مرز‌های این کشور شویم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است در شرایطی که دولت آمریکا و متحدان آن «خوآن گوآیدو» رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا را به عنوان رهبر این کشور به رسمیت می‌شناسند؛ دولت‌های روسیه، چین، ترکیه، ایران و بسیاری دیگر از کشور‌های جهان «نیکلاس مادورو» را تنها رئیس جمهور قانونی و مشروع ونزوئلا می‌دانند.

افزون بر این، نیکلاس مادورو نیز خوآن گوایدو را «دست نشانده» آمریکا می‌داند و واشنگتن را به سازماندهی کودتا برای سرنگونی دولت کنونی ونزوئلا متهم می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مایک پمپئو نیکلاس مادورو خوان گوایدو ونزوئلا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به سریلانکا، چند سند همکاری از سوی مقامات دو کشور و در حضور آیت‌الله رئیسی و «رانیل ویکرمسینگه» در بخش‌های مختلف به امضا رساندند.

آیت‌الله رئیسی صبح امروز با استقبال نخست وزیر، وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شده بود، در کاخ ریاست جمهوری این کشور مورد استقبال رسمی «رانیل ویکرماسینگه» همتای سریلانکایی خود قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در صدر هیأتی بلندپایه برای سفری یک روزه به سریلانکا رفته است. وزیر نیرو نیز رئیس جمهور را در این سفر همراهی کرده و در این سفر ۳ مگا پروژه حوزه انرژی این کشور شامل انتقال آب، سدسازی و نیروگاه سازی که به دست توانمند مهندسان ایرانی ساخته شده، به بهره‌برداری رسید.

ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در ۲۳۰ کیلومتری شرق پایتخت این کشور قرار دارد و آیت‌الله رئیسی با همراهی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا صبح امروز این پروژه را افتتاح کرد.

ابرپروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشورمان و شرکت‌های ایرانی است.

تلاش متخصصان کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب شده تا ایران در میان پنج کشور برتر سازنده توربین نیروگاهی جهان قرار گیرد و بیش از ۹۱ درصد قطعات موردنیاز صنعت نیروگاهی خود را بومی‌سازی کند.

در این بین رویکرد دولت سیزدهم مبتنی بر توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، از مهم‌ترین راهبرد‌هایی است که به ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی کشور از جمله صنعت آب و برق کمک شایانی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید