Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-07@23:45:36 GMT

بسیاری از کشورها خریدار محصولات دفاعی ما هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۳۵۴۴

بسیاری از کشورها خریدار محصولات دفاعی ما هستند

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره صادرات محصولات دفاعی کشورمان، اظهار داشت: ایران در دهه اول انقلاب، امکانات و تکنولوژی خاصی برای تولید محصولات دفاعی نداشت و تمام تلاش آمریکا و دولت های غربی در تحریم کشورمان آن بود که مانع ورود اسلحه و دیگر محصولات دفاعی به ایران شوند.

وی ادامه داد: در واقع دشمنان جمهوری اسلامی در آن مقطع به شدت در تلاش بودند که هیچ کشوری به ایران تجهیزات دفاعی و نظامی نفروشد اما نکته قابل توجه آن است که ما پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به حدی در این عرصه خودکفا شده ایم که دغدغه آمریکا و متحدانش تغییر یافته و آنان امروز به دنبال آن هستند که محصولات دفاعی ایران به سایر کشورها صادر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه این مسئله حاکی از تحول عظیم و مثبت جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی است، تصریح کرد: امروز ایران در حوزه دفاعی و نظامی به چنان مرتبه‌ای دست یافته که بسیاری از کشورها خریدار محصولات ما هستند و بخشی از درآمدهای ارزی کشورمان از فروش کاملا قانونی و در چارچوب قوانین بین الملل محصولات دفاعی به دست می آید.

نقوی حسینی بیان کرد: در واقع یکی از بخش های ارزآور کشور ما معاملات تجاری محصولات دفاعی است و جمهوری اسلامی باید از ظرفیت های بسیار زیاد خود در این عرصه استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: البته دشمنان ما در تلاشند که با اعمال تحریم های گوناگون اجازه ندهند جمهوری اسلامی محصولات دفاعی و نظامی خود را به سایر کشورها صادر کند اما ما باید از تمام توان خود برای صادرات محصولات دفاعی استفاده کرده و از این طریق درآمد ارزی کشور را افزایش دهیم.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام

دریافت 78 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مایکل وهی میلتونگا والش سفیر نیوزلند در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار قزوین اظهار داشت: از سفر به قزوین هیجان زده شده‌ام و به طور قطع سفرای دیگری که در این سفر ما را همراهی نکرده‌اند پشیمان خواهند شد و در دیدار با آنها از زیبایی‌های قزوین خواهیم گفت.

وی افزود: قزوین به بناهای تاریخی و طبیعت زیبا و میهمان نوازی معروف است و از اینکه امروز در این شهر هستیم خوشحالیم.

سفیر نیوزلند در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: هرچند که بین ایران و نیوزلند فاصله بسیار زیادی وجود دارد ولی در کشور نیوزلند ایرانی‌ها به میهمان نوازی و رفتار صمیمی معروف هستند.

کد خبر 6098693

دیگر خبرها

  • رئیسی یک قانون جدید ابلاغ کرد
  • کدام کشورها خواهان محصولات شیلاتی قشم هستند
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران