Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:02:12 GMT

بیش از ۴۸۵ میلیون دلار کالا از کرمانشاه صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۴۸۵۱

بیش از ۴۸۵ میلیون دلار کالا از کرمانشاه صادر شد

خلیل حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان کالای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱۱ درصد و از حیث وزن ۱۷ درصد کاهش داشته است.

وی ظهار داشت: از مجموع صادرات انجام شده، تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان ۲۲۱ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۶۷۹ دلار کالا به وزن ۴۰۴ هزار و ۹۳۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۷۸ درصد و از حیث وزن نیز چهار درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی گمرک پرویزخان سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات استان کرمانشاه در سال جاری را تاکنون به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در ادامه توضیح داد که در این مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه ۲۱۷ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۲۴۴ دلار کالا به وزن ۵۲۸ هزار و ۵۰۲ تن می باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۴۴ درصد و از حیث وزن ۴۰ درصدکاهش داشته است.

حیدری تشریفات صادرات از گمرک خسروی را نیز ۳۶ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۷۶۲ دلار کالا به وزن ۸۸ هزار و ۵۷۱ تن اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۷۲ درصد و از لحاظ ارزش ۷۷ درصد رشد داشته است.

وی همچنین تشریفات صادرات گمرک پاوه را ۹ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۳۱۲ دلار کالا به وزن ۸۶ هزار و ۱۱۷ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۸ درصد و از لحاظ وزن ۵۵۹ درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه‌فرنگی تازه یا سردکرد، لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، هندوانه تازه، کود اوره، رخام پولیش داده شده شکل داده شده یا کار شده، خربزه، کیسه نایلونی، ظروف ملامین، رب گوجه فرنگی، پیاز و موسیر، انواع بستنی حتی دارای کاکائو و سفره یکبار مصرف اعلام کرد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب‌نشین عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

۳۰۳۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان صادرات قصرشیرین گمرک جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره تعاون کاشان در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون، کالا‌هایی همچون سیمان، گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دستبافت، لوله‌های چدنی، پلیکا، مفتول مسی، پی وی سی، میلگرد، لنت ترمز، لبنیات و مواد شوینده از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.


حسن اربابی افزود: استرالیا، اسپانیا، انگلیس، سوئد، کانادا، آلمان، روسیه، اتریش، هلند، ژاپن، چین، پاکستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان از جمله کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی بودند.


وی با اشاره به پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان گفت: مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش میباشد که در این زمینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.


اربابی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده ۲۲۳ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستا‌هایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برای هر اشتغال حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به ۶۳ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان