Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@22:14:04 GMT

خطر رژیم پروتئین حیوانی برای سلامتی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۹۰۸۳

یک مطالعه جدید از دانشگاه فنلاند شرقی با شواهد بیشتری نشان می‌دهد که رژیم غذایی غنی از پروتئین جانوری و گوشت حیوانات برای سلامت مناسب نیست. ناطقان: بر اساس پیگیری‌های ۲۰ ساله این مطالعه افرادی که عمدتا در رژیم غذایی خود پروتئین حیوانی را به پروتئین گیاهی ترجیح می‌دهند، نسبت به افرادی که رژیمشان از نظر منابع پروتئینی متعادل‌تر است، بیشتر در معرض مرگ زودرس قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نظر می‌رسد مصرف زیاد گوشت حیوانات از هر نوعی با بروز عوارض جانبی مختلفی ارتباط دارد. بر اساس این بررسی‌ها افرادی که منابع اصلی پروتئین در رژیم غذاییِ آن‌ها مبتنی بر حیوانات بوده و روزانه بیش از ۲۰۰ گرم گوشت مصرف می‌کنند در طول مطالعه نسبت به افرادی که منابع پروتئین در رژیم غذایی‌شان به شکل متعادل هم از نوع حیوانی و هم از نوع گیاهی بوده و روزانه کمتر از ۱۰۰ گرم گوشت مصرف می‌کنند، ۲۳ درصد بیشتر با خطر مرگ زودرس مواجه هستند.

این مطالعه هم‌چنین نشان داد که به طور کلی وجود مقدار زیادِ پروتئین در رژیم غذایی روزانه با افزایش خطر مرگ در افرادی که در ابتدای مطالعه به دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی-عروقی یا سرطان مبتلا بودند، همراه است. در حالی که چنین ارتباطی در افرادی که به این بیماری‌ها مبتلا نبودند، مشاهده نشده است.

این یافته‌ها بر لزوم بررسی تأثیرات سلامتی مصرف پروتئین به ویژه در افرادی که از قبل به بیماری‌های مزمن مبتلا هستند، تأکید می‌کند. میانگین سنی افراد شرکت کننده در این مطالعه در ابتدای بررسی‌ها ۵۳ سال بود و رژیم‌های غذایی که به وضوح فاقد پروتئین بودند در بین جمعیت مورد مطالعه وجود نداشت.

به گفته متخصصان با این وجود این یافته‌ها نباید به افرادی که در معرض خطر بیشتری از سوء تغذیه بوده و میزان مصرف پروتئین آن‌ها به طور معمول کمتر از مقدار توصیه شده است، تعمیم داده شود.

بنا بر گزارش ساینس دیلی، مطالعات قبلی حاکی از آن است که مصرف زیاد پروتئین حیوانی و به ویژه مصرف گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس با افزایش خطر مرگ همراه است. با این حال اثرات دقیق مصرف  پروتئین و منابع مختلف پروتئینی بر سلامتی هنوز ناشناخته بوده و نیاز به مطالعات بیشتر دارد. منبع: ایسنا برچسب ها: رژیم پروتئین حیوانی ، خطر ، سلامتی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رژیم پروتئین حیوانی خطر سلامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!

 
به گزارش تابناک به نقل از نوریج، نتایج یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه تورنتو،  مشخص کرد که چگونه علاقه افراد به قهوه، همراه با ترکیب ژنتیکی آنها می‌تواند بر سلامت کلیه‌ها تاثیر داشته باشد.

تاثیر قهوه بر سلامتی همیشه موضوع بحث بوده است. مطالعات قبلی تصاویر متناقضی را ترسیم کرده‌اند، با برخی هشدارها درباره اثرات مضر کافئین بر سلامت کلیه‌ها، در حالی که برخی دیگر مزایای محافظتی آن را پیشنهاد می‌کنند.

با این حال، این تحقیق جدید ملاحظاتی را مطرح کرده که تعامل بین مصرف کافئین و ژنتیک نام گرفته است.

این مطالعه با تمرکز بر افرادی که روزانه سه فنجان یا بیشتر قهوه مصرف می کنند، معادل حدود 300 میلی‌گرم اسپرسو، نقش مهمی را که ژن‌های ما در نتایج سلامت ایفا می‌کنند، شرح می‌دهد.

نکته قابل توجه، در جاهایی مانند کانادا و ایالات متحده، میزان مصرف روزانه کافئین توصیه شده برای بزرگسالان به 400 میلی گرم محدود شده است.

در مطالعه جدید مسئله ژنتیک افراد و میزان متابولیسم کافئین در بدن مطرح شده و ثابت شده که میزان تجزیه و متابولیسم مواد موجود در قهوه در افراد متفاوت است و باید به میزان آن توجه کرد.  

امروزه، با در دسترس بودن آزمایش‌های ژنتیکی برای تغییراتی مانند ژن CYP1A2، افراد می‌توانند توصیه‌های شخصی در مورد مصرف کافئین خود و پیامدهای بالقوه آن برای سلامتی دریافت کنند.

محققان با بررسی شاخص‌های سلامت کلیه‌ها مانند آلبومینوری، هایپرفیلتراسیون و فشار خون دریافتند که متابولیسم‌های کندی که قهوه مصرف می‌کنند با خطر بیشتری برای مشکلات کلیوی روبرو هستند.

این مطالعه با سرپرستی احمد السوهمی استاد دانشگاه تورنتو  در مجله پزشکی JAMA Network  منتشر شد، که نشان می‌دهد که تاثیر انتخاب‌های غذایی ما، مانند مصرف قهوه، میان همه مردم جهان مشترک نیست، بلکه عمیقاً شخصی است و تحت تاثیر ژنتیک است.

درک استعدادهای ژنتیکی ما می‌تواند منجر به انتخاب‌های سبک زندگی سالم‌تر شود که به طور خاص برای نیازهای فردی ما طراحی شده است و راه را برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه‌تر و موثرتر تغذیه هموار می‌کند.

دیگر خبرها

  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • اهمیت این ویتامین برای سلامتی قلب
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند