Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: «قیمت نفت در حال حاضر ۲۰ درصد پایین‌تر از سال گذشته است که به نفع مشتریان است».

افزایش تولید نفت شیل آمریکا باعث شد این کشور با صادرات بیش از ۳ میلیون بشکه نفت در روز در ماه ژوئن، از برخی صادرکنندگان بزرگ نفت پیشی بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس بین المللی انرژی که مقر آن در پاریس است، تخمین می‌زند تقاضای جهانی نفت طی ۲۰۱۹، حدود ۱.۱ میلیون بشکه در روز رشد کند و در سال آینده میلادی ۱.۳ میلیون بشکه در روز رشد داشته باشد، درصورتی که هیچ توقفی در مذاکرات تجاری چین و آمریکا پیش نیاید و تنش‌ها حول مسئله ایران کاهش یابد.

افزایش دوباره تولید نفت آمریکا پس از طوفان دوریان به همراه رشد تولید برزیل و دریای شمال، همگی باعث شده تولید نفت خارج از سازمان کشور‌های صادر کننده نفت به شدت افزایش یابد.

با کاهش تولید نفت عربستان و درگیری روسیه با آلودگی یکی از خط لوله‌های صادراتش، صادرات نفت خام آمریکا به بیش از ۳ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:سقوط ۳ درصد قیمت نفت در بازار‌های جهانی

پیش بینی می‌شود رشد تولید کشور‌های غیراوپک در ۲۰۲۰، بالغ بر  ۲.۳ میلیون بشکه در روز باشد که ۴۰۰ هزار بشکه بیشتر از سال جاری است. در همین حین، تقاضا برای نفت خام اوپک به ۲۸.۳ میلیون بشکه در سال ۲۰۲۰ می‌رسد که ۱.۴ میلیون بشکه کمتر از تولید این گروه در ماه اوت است.

این اختلاف تولید و صادرات باعث می‌شود اوپک و متحدانش از جمله روسیه قرارداد کاهش تولید خود را مورد بازبینی قرار دهند.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، روسیه، عراق و نیجریه در ماه اوت ۶۰۰ هزار بشکه در روز بیش از سهمیه شان از قرارداد اوپک تولید داشتند، ولی عربستان سعودی کمتر از سهمیه اش تولید کرد.

صادرات نفت ایران که یکی از اعضای اوپک است و همچنان تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، در ماه اوت به صورت ماهانه نصف شد و به تقریبا ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسید. سال گذشته در همین زمان ایران ۲.۱ میلیون بشکه در روز صادرات داشت.

انتهای پیام/

صادرات نفت خام آمریکا به بیش از ۳ میلیون بشکه در روز رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، مسائل و مشکلات فعالان و تولید کنندگان حوزه دام و طیور مهاباد با حضور مسئولان استانی بررسی شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه از هماهنگی برای صادرات مرغ در استان گفت و افزود: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های تولید کننده گوشت مرغ هست که رتبه هشتم کشوری را دارد.

 بستانچی با بیان اینکه برای جلوگیری از خسارت به مرغدارها در برابر تولید مازاد، تشکل‌ها باید پای کار بیایند تا صادرات مستقیم صورت گیرد، اضافه کرد: هم اکنون سهم کل کشوراز تولید مرغ ۷ هزار تن است که ۵ هزارتن آن برای اتحادیه مرغداران و ۲۰۰۰ تن هم مربوط به زنجیره‌هاست.

شریفی مدیر تولید زنجیره یکپارچه  تولید مرغ هم می گوید: مقرر شده امسال تولید گوشت مرغ را  به ۱۵ هزار تن در سال برسانیم و ۲۵۰۰ تن افزایش تولید داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد هم با اشاره به اینکه در شهرستان مهاباد حدود ۳۳۰ هزار راس دام سبک و۲۱ هزار راس دام سنگین جود دارد افزود: از این میزان سالانه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و بیش از ۱۶ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

حقگوی گفت: در شهرستان مهاباد ۷۴ واحد دامداری فعال است که در مجموع بیش از ۳۷ هزار تن محصولات دامی شامل گوشت سفید، گوشت قرمز، عسل، شیر و فرآورده‌های دامی در در آن تولید می‌شود.

بهسازی و نوسازی جایگاه‌های دام روستایی،تامین نهادهای دام و طیور و  جوجه و افزایش پوشش  بیمه ای  واحدهای تولیدی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!