Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@10:48:19 GMT

«عاشورا» امامت و ولایت را ماندگار کرده است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۲۸۴۴

«عاشورا» امامت و ولایت را ماندگار کرده است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های نمازجمعه ساری با گرامیداشت شهادت سید و سالار شهیدان (ع) و ماه محرم عاشورا و کربلا و شعار کل یوم عاشورا را سبب ماندگاری امامت و ولایت در طول تاریخ دانست و افزود: عاشورا تجلی عشق و محبت است و قیام، ایثار و شهادت از درس های مهم این واقعه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اظهار اینکه عاشورا یعنی دریای خون، دریای اشک، ناله و غم افزود: باید عظمت این قیام و حماسه برای همیشه حفظ شود و درس های آن به نسل های مختلف منقل شود.

وی با بیان اینکه هزار و ۳۸۰ ساله از واقعه عاشورای حسینی می گذرد اما این قیام همچنان زنده و پویا است، از برخی ناهنجاری ها و پیرایه ها در مراسم های عزاداری انتقاد و تاکید کرد: باید حرمت ماه محرم، منبر و روحانی را نگه داشت و دست اندرکاران باید نظارت و مراقبت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه موقت ساری، همچنین در بخشی از خطبه های نمازجمعه، بزرگ شمردن خدا، امامت و رهبری را از شاخصه های جامعه دینی برشمرد و افزود: جامعه دینی نیازمند قانون و مفسر و مجری دارد و باید به آن توجه اساسی شود.

حجت الاسلام یوسف پور، با اظهار اینکه در حال حاضر امامت و رهبری جامعه برعهده ولی فقیه است، تبعیت و تابعیت از دستورات و فرامین ولی فقیه را لازم الاجرا دانست و گفت: جامعه دینی، دین محور و خدامحور است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل اول صنعت نفت به مس رفسنجان با سوپرگل علی یوسف

دریافت 33 MB کد خبر 6098706

دیگر خبرها

  • سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد
  • گل اول صنعت نفت به مس رفسنجان با سوپرگل علی یوسف
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • امام صادق (ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه بود
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا